Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: En fråga om frsky V8HT Modul

  1. #1

    Standard En fråga om frsky V8HT Modul

    Hur ska antennen sitta fast? Ska den skruvas på eller är det normal att den bara ska tryckas in i sitt fäste? Anledningen till att jag frågar är att antennen lossnade mitt under flygningen och pang i backen blev det.

    Hur monteras tex den här? http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=237
    Skruvar man dit den eller "knäpper" man dit den? Vill helst inte råka ut för samma misstag igen
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-05-29 klockan 00:11.

  2. #2

    Standard

    Hur gör du med skruv i mutter - bankar med hammare eller skruvar in den? Utan bild kunde jag inte låta bli fråga... du kanske har trasiga delar där gängorna gått eller så?

    "Muttern" i antennen skruvar du på antennfästen, gängade mässingdelen på modulen, såpass hårt att det inte lossnar sen när du vrider på antennen.

    Samma borde gälla patchantennen; passar de inte så behövs lämplig adapter.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Antennen ska skruvas fast på den del du förhoppningsvis borrat ett hål för (eller monterat i befintligt antennhål). Det är en guldfärgad gängad sak med en mutter på utsidan. Kan bara sättas ihop på ett sätt. Och så till sist. Slarva aldsrig med rävkviddstestet före dagens första flygning.
    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  4. #4

    Standard

    Hehe så dum är man inte, men kolla bilderna så ser ni nog vad jag menar, förstår inte hur den rackans kan ha hoppat loss bara.. så ska de väl ändå inte vara? rekommendation på ny antenn för denna http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=237 är väl inte så bra om man flyger runt osv, den måste väl riktas mot planet hela tiden eller?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	118 
Storlek:	31,6 KB 
Id:	29594Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	imager.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	32,8 KB 
Id:	29595
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-05-29 klockan 02:23.

  5. #5
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Ser väldigt trasig ut.
    Patchantennen är svårare då den är mer riktad än den rundstrålande antenn som följer med utrustningen. Det finns dock en lite längre variant av originalantennen som ger ett par db högre signal. Den hade jag valt...
    Jag har alla tre antenner i lager: standard, förlängd och Patch... Air Media förstås....

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  6. #6

    Standard

    Hittar dem inte under kategorivalen, kan du länka? Priser?

  7. #7

    Standard

    Var du götebürgare? Jag är för lat för att posta men vill du hämta så har jag en liggande iom jag gjorde en egen antenn som hamnade i en 4EX handtag....
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  8. #8
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hittar du inte på www.airmedia.se så har Ove kontaktuppgifter på sin hemsida så du kan maila honom direkt. Annars har andra butiker antenner. T.ex. Davido har 2.4GHz antenner
    http://www.davido.se/shop/index.php?...4a61fd26a9ca0a
    fredrik

Liknande ämnen

  1. Varning vid uppdatering av FrSky modul!
    Av SteffeB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 10:14
  2. problem med turnigy 9x v2 och frsky modul
    Av tomasstrom i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 19:16
  3. FRsky modul bränd till Futaba FF9
    Av kamelkungen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 09:50
  4. Problem med frsky modul i turnigy 9x
    Av Timtimtim i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •