Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Batterier till multiplex parkmaster 3d

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    9
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard Batterier till multiplex parkmaster 3d

    Hej jag har en fråga om Multiplex parkmaster 3d + powerkit + 4st hs-55 supercombo kitet.
    Det jag undrar över är om vilka batterrier man rekomenderar till detta kit.


    MVH / Janne

  2. #2

    Standard

    Fråga handlaren.
    Är det MPX tuningkit så är deras rek 3S950mAh, 20C antagligen då det inte drar så mycket.
    Planets storlek är fö lämpligt för 3S runt 1000-1300mAh med lämpligt C.
    Min har tjingtjongpowerset för 3S1300 30C
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har kört med Rhino 1050mAh 40C och Rhino 1550mAh 30C. Detta fungerar kalasbra. Skulle jag köpt idag skulle jag dock valt Nanotech 45C eller 65C. 850mAh blir lite för lätt i nosen.

    mvh //Fredrik
    fredrik

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    9
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    jag har skickat ett mail till Autopartner.. men inte fått någe svar skulle gärna vilja veta om det går att använda lipo 1300 mah till multiplex powerkit innan jag köper allt.'
    Eller om nån annan har något förslag på en bra setup till just den modellen.

    MVH// Janne

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Höjden och längden på batteriet är också viktig, den ska ju passa i hålet i kroppen. Det går att använda 1300mAh bara det har tillräckligt med kräm. Jag rekommenderar minst 30C helst 40C eller mer.
    fredrik

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jan-a Visa inlägg
    jag har skickat ett mail till Autopartner.. men inte fått någe svar
    ---

    MVH// Janne
    Kolla att du mailat till rätt adress, de brukar svara men har själv gnällt över att de använder gmail för utgående och egna domänen för inkommande post; de har svarat att de ska ordna upp det men om det blivit av vet jag inte - de brukar iaf svara snabbt...
    Freddan har ju testat en del motorer i sin enligt tidigare svar, jag är på första motorn, EPower (EMax) kV930 på ~80gram som klarar lite större visp med lägre amp, mer lik MPX setup. Hålet i kroppen går ju skära upp, det gjorde inte jag utan fick fylla på det framtill i stället med lite överbliven EPP, så satt 3S1300 rätt.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Givetvis går det att använda ett 3S1300 och enligt andra som svarat så fungerar ju dessutom den storleken bra i denna kärra. Ett 3S1000 är givetvis lättare men antagligen blir det inte nån avgörande skillnad flygegenskapsmässigt. Ackens kapacitet har ingen annan inverkan än att en större ack väger mera och det går också oftast att ta ut mera effekt om man så vill.
    //Roger

Liknande ämnen

  1. Multiplex Parkmaster 3D
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 13:25
  2. Laddningsbara batterier till sändare
    Av David Larsson i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 16:02
  3. Multiplex Parkmaster 3D
    Av danielwidman79 i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 19:58
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •