Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Bygga quadcopter

  1. #21

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Bor du i Borlänge? Kom förbi idag och kika om du har tid. Är både sambo och barnledig. Det tillhör inte vanligheterna.

    Finns "Dji"-ramar på RcTimer som du kanske sett. Både quad och hexa. Största fördelen med quad är väl att det blir billigare/enklare.

    Kanske är bäst att börja med 2830-14. Då orkar min quad med ett 4s5000mah lätt lyfta några GoPro kameroe.

    9x radion fungerar såklart utan Frsky-modul. Tycker det dock är lite glassigt med telemetrifunktionen i frsky. Modulen tjuter när man börjar tappa kontakten, samt att du kan ha lite sensorer som iallafall jag har nytta av.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Bor du i Borlänge? Kom förbi idag och kika om du har tid. Är både sambo och barnledig. Det tillhör inte vanligheterna.

    Finns "Dji"-ramar på RcTimer som du kanske sett. Både quad och hexa. Största fördelen med quad är väl att det blir billigare/enklare.

    Kanske är bäst att börja med 2830-14. Då orkar min quad med ett 4s5000mah lätt lyfta några GoPro kameroe.

    9x radion fungerar såklart utan Frsky-modul. Tycker det dock är lite glassigt med telemetrifunktionen i frsky. Modulen tjuter när man börjar tappa kontakten, samt att du kan ha lite sensorer som iallafall jag har nytta av.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
    Japp pluggar här, men har tenta imorgon så kan tyvärr inte Sedan åker jag hem till mor och far i hudiksvall för att jobba på fredag efter skrivit tenta 2 Men någon annan gång efter sommaren

    Jo precis dessa jag kollat på! Jo, men räknade att de blir ca 500kr billigare med de motorer jag kollat på. Så jag skulle alltså klara mig utan frsky i början? Är ju lite tajt ekonomiskt som student

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Bara att du hör av dig!


    Du klarar dig utan frsky i början. Fast du skulle nog kostat på ett kort ifrån smartieparts.com för att kunna byta mjukvara enkelt. Klart värt pengarna! Köp dock den blå bakgrundsbelysningen på Hk, den som följer med smartipaets-kortet är lite svag, vilket gör att det är lätt att glömma sändaren påslagen.

    Säg till innan du ska handla så kan jag hjälpa dig att köpa "rätt" grejor ifrån början. Det var det jag tyckte var svårast i början.



    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  4. #24

    Standard

    Låter bra det

    Låter ju bra, svårt med allt på en gång liksom. Lär väl räkna med drygt 3500kr totalt. Vad är fördelarna med annan mjukvara då?

    Låter kanon det att få lite hjälp så man inte missar nå småsaker man behöver Hur är din flygtid på ditt 5000mAh? Du hade väl liknande motorer jag ville ha? Kör du med 4s eller 3s?

    Jag har kollat lite nu och den där turnigy 9x sändarn verkade rätt mycket dyrare på ebay tyvärr och någon sa något om den var restad konstant på hobbyking. Hur många kanaler behöver jag för att flyga en hexa?
    Senast redigerat av richardtenggren den 2012-06-06 klockan 19:55.

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Är du bara på jakt efter nåt billigt som dessutom går att få tag i här hemma i Sverige så är väl detta ett alternativ - http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1965
    Har dock ingen aning om hur kvaliteten är.
    //Roger

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av richardtenggren Visa inlägg
    Jag har kollat lite nu och den där turnigy 9x sändarn verkade rätt mycket dyrare på ebay tyvärr och någon sa något om den var restad konstant på hobbyking. Hur många kanaler behöver jag för att flyga en hexa?
    Vill man ha Turnigy 9x då är det bara att beställa, så gjorde jag och trots att den ALDRIG finns "på lager" hos HK var mitt paket med 9x sändaren skickad efter ca en vecka.....Det var värt att vänta på den.....

  7. #27

    Standard

    Skönt att höra, trodde nästan det var så, har varit så på saker på dustin förut för mig! Lär väl dröja ett tag tills jag har pengar att beställa alla saker, hoppas man får lön denna månad fast man börjar jobba en vecka in! Då kanske de blir några slantar över till lite leksaker

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Fördelen med annan mjukvara i 9x är att den blir mycket smidigare att hålla på med. En massa bra funktioner tillkommer också.

    Jag fick lära mig att det bara är att stänga av "java" i internetläsaren för att kunna beställa 9x på Hobbyking. Det fungerade!

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

  9. #29

    Standard

    Okej låter ju fint det! Finns det möjlighet att få såndär info från planet i displayen då eller? Telemeter kanske det heter?

    Jaha smart får testa det sedan, har märkt att man får erbjudande på produkter om man bara är på en sida tillräckligt länge med på hobbyking

    Vad skulle ni tipsa om för batterier? Sen vart hittar jag APC-proppar?

  10. #30


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Turnigy 9x kommer ju att kosta dig ca: 800 kr med moms innan du har den i Sverige. Skillnaden jfr den jag länkade till blir ca: 250 kr men för den svensk-sålda har du ju faktiskt en fungerande garanti...
    Nåja - valet är fritt men personligen skulle jag nog välja nåt annat om jag så småningom tänker skicka upp lite dyrbarare kameror i luften - oavsett hur "bra" vissa anser att 9x-radion är.
    //Roger

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Turnigy 9x kommer ju att kosta dig ca: 800 kr med moms innan du har den i Sverige. Skillnaden jfr den jag länkade till blir ca: 250 kr men för den svensk-sålda har du ju faktiskt en fungerande garanti...
    Nåja - valet är fritt men personligen skulle jag nog välja nåt annat om jag så småningom tänker skicka upp lite dyrbarare kameror i luften - oavsett hur "bra" vissa anser att 9x-radion är.
    //Roger
    Man betalar väl inte moms & tull på produkter under 500, kanske är högre också? Dvs saker man handlar utomlands? Eller har jag fattat fel?

    Men alltid bra med ett alternativ Fanns ju Hitec optic5 billigt med, men kanske för få kanaler?
    Men har läst något om nått problem med hexor, typ PPM-sum, kommer jag få detta? hur undgår jag det?

  12. #32


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ja, du har tyvärr fattat fel. Moms och tullens/postens adminavgift tillkommer ofta speciellt på lite större paket. Småpaket kan slinka igenom Tullen men större paket måste man definitivt räkna med att man får betala moms och adminavgiften på (ofta runt 100-lappen).
    Undantaget är om du handlar inom EU men så är ju inte fallet med detta köp.
    //Roger

  13. #33

    Standard

    http://www.tullverket.se/innehallao/...280005754.html

    Okej moms blir det men alltså ingen tull :-) sen brukar man ju kunna be att få värdet nedskrivet :-)

  14. #34


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tull är inget som i nån större utsträckning påverkar våra grejor utan det är 25 % moms på godset + fraktkostnaden (från icke EU-land) samt den administrativa avgiften som ofta ligger runt 100-lappen. Visst kan paket slinka igenom, och speciellt då mindre paket, men man skall alltid räkna med momsen när man gör sin kalkyl över den aktuella affären. Många som kommenterar priser i forum "glömmer" ofta detta och ibland också fraktkostnaden vilken numera ofta är betydligt högre från Asien än om man handlar inom SE - något som inte var fallet för bara ca: 5 år sedan. Sen är det ju i praktiken nästan omöjligt att reklamera felaktig varor inte minst eftersom det är du själv som får betala full fraktkostnad från Sverige till Asien vilket inte är helt billigt. Så det är en risk man måste ta i beaktande när man handlar "billigt" direkt från Asien. Jodå - jag gör det själv då och då men väljer vilken typ av produkter. Jämfört med för t ex 5 år sedan så handlar jag personligen betydligt mycket mera inom EU numera än från Asien direkt och då inte sällan från Svenska handlare.
    //Roger

Liknande ämnen

  1. Quadcopter
    Av Mikael Wijk i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 22:56
  2. Ufo quadcopter?
    Av Robban74 i forum Quad
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 06:14
  3. Quadcopter crash
    Av UndCon i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 12:33
  4. quadcopter?
    Av bjornez i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •