Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Centrera servon

  1. #1

    Standard Centrera servon

    Jag har bytt ESC och motor på min Beta 1400, och när jag pluggar i batteriet, centreras inte höjd och skev servona.

    Jag pluggade in en servotestare och valde neutralläge och rodren hamnade rätt. Men så fort jag kopplade på mottagaren och startade sändaren och pluggade i batteriet så hamnar de ändå inte neutralt. Sidrodret är det enda som verkar hamna rätt.

    Några tips? Sändaren är en Dx5e. Kan det ha påverkat att jag har bundit om den några gånger? Det skall väl inte påverka?

  2. #2

    Standard

    Testade med en 4ch Parkzone sändare och då förblev de i neutralläge. Dx5:an kan väl inte vara sönder?! Den är knappt använd förutom lite sim.

    Mottagaren är en AR600. Ifall jag skulle få för mig att flyga med Parkzones micro RTF sändare, kommer räckvidden att vara sämre än combot: AR600 + dx5e?

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fungerar servona fast dom inte centrerar ? Har du satt i kontakterna rätt i mottagaren ? Har du bundit mottagaren till sändaren ?
    //Roger

  4. #4
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Du har väl trimmar på DX5:an? Kan de stå en bit ifrån centrum? Går det att påverka neutralläget av servona med trimmarna?
    fredrik

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Fungerar servona fast dom inte centrerar ? Har du satt i kontakterna rätt i mottagaren ? Har du bundit mottagaren till sändaren ?
    //Roger
    Servona fungerar. Tar emot signal både från sändaren(dx5e) och servotestaren. Enda skillnaden är att sändaren(dx5e) inte placerar de i neutralläge vid uppstart. Jag har provat att binda om sändaren några gånger.

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg