Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Problem vid setup/inställning av quad x med kk

  1. #41
    Skrotizs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    540
    Jobb
    Bilbranschen
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Ikväll lyckades jag trimma in min så den blev hyffsat stabil, dock så "kränger" den våldsamt om man sjunker och kompenserar med gas(jag har hovrings läget mitt mellan 2 raster på gasen).
    Dessvärre stannade en motor(m4 som krånglat tidigare) såklart i luften och det blev en kullerbytta ner i backen.
    Fick ej igång den så måste kolla vad som hänt.

    Men mycket roligt är det iaf
    What ever goes up must come down.

    Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
    SAAB J-35 Draken EDF

  2. #42

    Standard

    Vågar man sej på tips så skulle det vara att kolla motorkablarna; får de möjlighet att vibrera och är lite olämpligt lödade och/eller dragna så blir det lätt brott...
    Gjorde själv ett lite misslyckat försök att flyga stabil kvadd; stod i lä men när man flög några meter så kom vindpustarna "runt husknuten" och den flyttade sej lite - man är ju plötsligt liksom som nybörjare igen.



    http://www.youtube.com/watch?v=oKAGfq4BuW4
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #43
    Skrotizs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    540
    Jobb
    Bilbranschen
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    "plötsligt liksom nybörjare igen"
    +1

    Den känslan innbefinner sig ofta.
    Och samtidigt som man hela tiden vill ha tail-in så ska man även få den att stå still :-P
    Men utmaningen gör att det blir riktigt roligt.
    Min fundering blir däremot hur långt steget är från multirotor till helikoptrer?
    Kör man med en icke 3D heli och med stabiliseringssystem så känns det som att det inte bör vara så långt dit.
    What ever goes up must come down.

    Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
    SAAB J-35 Draken EDF

  4. #44

    Standard

    Räkna inte mina åsikter som tillförlitliga; för lite helikunnande, men just det där meckandet efteråt är det goa slippa med multirotor... Annars är nog flygkänslan samma som du skriver.

    Har precis planterat min kvadd i backen; var byggd på träram där en av armarna var mjukare än de andra och till slut vibrerade motorfästet/träspantet loss och sen gick det som det tydligen brukar - flip o backe - inte ens propp gick, bara den mjuka armen, så nu flyttar grejjerna vidare till en flamewheel i stället Tror kompisen fick det filmat, få se om det blev nåt sen, så andra får skadeglädja sej också...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #45

    Standard

    Here we go again... Ang. det där med lazymotor.

    Kvadden överlevde typ tio ggr ute innan marken hoppade upp och bet sönder träramen. Efter att ha kvaddat kvadden så blev det en tri med KK, och då kortet och reglagen tog lite olika tid att boota, så kalibrerade jag lite omständigt:

    1) Reglagen förprogrammerade enligt ESC-manualen.
    2 5V via brytare till KK-kortet på någon ledig ingång.
    3) Varje BEC urkopplad. Kortet förinställt för kalibrering.
    4) Kopplade in motor 1.
    5) På med radion. Full gas.
    6) Slog på strömmen till kortet och väntade tills den blinkade till så den bootat.
    7) I med ack till inkopplade reglaget, väntade på kalibreringspipen och nollgas och bekräftelsepip.
    8) Drog ur acket och slog av strömmen till kortet. Och repeterade för övriga motorer.
    9) Sedan i med BEC i ett av reglagen och kopplade in allt.

    Dags och sätta ihop ny kvaddram igen bara

    Och Trin funkade, maiden/test i vardagsrummet typ:

    http://www.youtube.com/watch?v=scLCTrKDgEM

    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 12:09
  2. problem med h quad
    Av Data Dan i forum Quad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-27, 07:57
  3. Vad har jag för problem, med min setup altså...
    Av Dufniall i forum Elmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 17:58
  4. Problem med inställning och inkörning.
    Av strobel i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:50
  5. Setup problem
    Av TomasE i forum Elmodeller
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 21:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •