Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 82

Ämne: Markstationer "Bilder & tips"

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Här är min markstation som jag slängde ihop.

    Bifogad fil 39260 Bifogad fil 39261

    Dock kommer en groundstation från rangevideo samt antanna tracker mount från redymaderc om någon vecka så då blir det till att bygga om...

    Gillar skarpt att vidarefodra videon ifrån 1,2 ghz till 5,8 ghz och in i fatsharksen, kanon bild blir de också...
    Funderade också på att göra så men oroar mig lite för att sändaren ska bli för varm. Vad är det för styrka på den du använder för att vidarebefodra och blir den varm ?

    Den jag fick med är på 250mw.

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Funderade också på att göra så men oroar mig lite för att sändaren ska bli för varm. Vad är det för styrka på den du använder för att vidarebefodra och blir den varm ?

    Den jag fick med är på 250mw.
    Min är på 600mw, den blir inte jätte varm. Min 1,2 ghz vtx på planet blir där emot as varm...

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Min är på 600mw, den blir inte jätte varm. Min 1,2 ghz vtx på planet blir där emot as varm...
    Låter fint, får prova det sen. Fatsharkbatterierna var slut när jag beställde mina googles så får skaffa ett sådant.
    Gjorde ett litet test med pico 10mW sändare på 1280mhz (monopol så -3db då markstationen har cirkulär antenn).
    Satte markstationen på tomten 10 meter från ena sidan huset och sändaren på andra sidan vid 50cm höjd. Signalen måste då gå igenom murbruket på längden genom en villa och sen ut på tomten på andra sidan. Klockren bild

    1,2Ghz rockar !

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Låter fint, får prova det sen. Fatsharkbatterierna var slut när jag beställde mina googles så får skaffa ett sådant.
    Gjorde ett litet test med pico 10mW sändare på 1280mhz (monopol så -3db då markstationen har cirkulär antenn).
    Satte markstationen på tomten 10 meter från ena sidan huset och sändaren på andra sidan vid 50cm höjd. Signalen måste då gå igenom murbruket på längden genom en villa och sen ut på tomten på andra sidan. Klockren bild

    1,2Ghz rockar !
    Ja 1,2 ghz är väldigt bra

  5. #45
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Fick ihop en liten markstation för min nya fpv system till quaden.
    Jag ser att många har kopplat in både patch antennen och en vanlig antenn. Har ni 2 receivers och nån sorts 2 video in och en ut eller nåt? I min receiver går det in antingen en vanlig antenn eller patch dbi antennen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-06-30_Fpv_Groundstation_03a.jpg 
Visningar:	261 
Storlek:	268,0 KB 
Id:	39550  
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  6. #46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av remsan Visa inlägg
    Fick ihop en liten markstation för min nya fpv system till quaden.
    Jag ser att många har kopplat in både patch antennen och en vanlig antenn. Har ni 2 receivers och nån sorts 2 video in och en ut eller nåt? I min receiver går det in antingen en vanlig antenn eller patch dbi antennen.
    Fin basstation

    Kommer på 4 alternativ.

    1. Diversity med dubbla mottagare som väljer starkaste signalen.
    2. En extra länk för att skicka signalen från basstationen till videobrillorna trådlöst.
    3. Två antenner men bara en inkopplad åt gången beroende på hur det ska flygas.
    4. Två olika frekvenser som man kan välja mellan, typ 1.3Ghz och 5.8Ghz.

  7. #47

    Standard

    Här är min nya kommande groundstation

    1,2 ghz Antanna tracker med crosshair

    5,8 ghz till fatshark samt en portabel 7" skärm

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	gs.jpg 
Visningar:	252 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	39832

    Vad tror ni om denna setup, kommer de 2 olika 5,8 frekvenserna störa varandra?

  8. #48

    Standard

    Nej de kommer inte att störa varandra. Vad är det för pan/tilt mekanism?

  9. #49

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Nej de kommer inte att störa varandra. Vad är det för pan/tilt mekanism?
    Okay, den är från redymaderc.com

  10. #50

    Standard

    Om någon är intresserad av en antenna tracker så har jag min Skylark AAT II ute för försäljning.

    http://www.rcflyg.se/forum/newthread...ewthread&f=115

  11. #51
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Tänkte bara dela med mig några bilder på mina 3 nuvarande versioner av markstationer som jag skiftar mellan beroende på behov.

    Den första är en ultraportabel markstation med allt monterat på sändaren för att enkelt kunna flytta runt medan jag flyger. Används i första hand till multirotor.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	875.jpg 
Visningar:	231 
Storlek:	41,7 KB 
Id:	42221
    Version två, till höger på bild, är också portabel när den är ihopfälld. Samma typ av 7” skärm som på den första varianten men på stativ och med mottagarantennen monterad på teleskopmast för bättre räckvidd. Används när jag flyger plan med längre aktionsradie/flygtid.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	859.jpg 
Visningar:	243 
Storlek:	85,4 KB 
Id:	42222

    Version tre, till vänster på bild, är deluxvarianten med 22” skärm och mottagare på teleskopmast. Inte så portabel men maximal när det gäller bild. Används med fördel för att ge åskådare en bra möjlighet att uppleva FPV.
    Behöver man en paus i flygandet kan man alltid koppla av med lite TV tack vare den inbyggda digitalboxen

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	863.jpg 
Visningar:	256 
Storlek:	96,8 KB 
Id:	42223


  12. #52

    Standard

    Ser bra ut! vad är det för 22skärm?

  13. #53
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

  14. #54

    Standard

    Uppar denna lite, någon som har tips på en bra väska? Den som är rekommenderad från clasohlon verkar gått ur lager då den i princip är slut överallt. Annars såg den väldigt prisvärd ut. Vad kör alla för batteri för att driva tex skärm/mottagare och annan utrustning?

  15. #55

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag matar mitt med en 4000mah 3cells acc, klarar ett bra tag på det. nu har jag ingen skärm utan bara goggles
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #56

    Standard

    Jag körde med en 8ah zippy 3 cell men efter lite test så visades det sig att den bara är på 5000mah.....

  17. #57

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    var det zippy compact? jag har några 4s 4000mah som bara levererar 3000mah vid duktig urladdning...

  18. #58

    Standard

    Redigt piss. https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dProduct=38300
    Men man får vad man betalar för

  19. #59

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    108
    Jobb
    Chalmerist
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    Hobbyking känns ofta som ett lotteri. Ibland ganska bra grejer till mycket bra pris, ibland skit knappt värt sin vikt i gödsel.

  20. #60

    Standard

    Hobbyking funkar bra, ibland.. Mitt Naze32 som jag fick levererat trasigt skulle skickas direkt, det var den 24e förra månaden, efter att jag skrev ett mail i onsdags så skickades varan igår. Fick inget svar på mail eller så, fick bara att varan vara skickad. Polaren jag byggde skywalkern åt har haft sjuka problem med hobbyking, han har köpt 2st skywalkers 1900 där ifrån och första gången tog det 3 veckor för dem att ens skicka paketet, detta var efter att jag skrivit mail till dem och frågat vart varorna som vi betalat för var. Andra gången likadant.

    När jag beställde min FX61 tog det 2.5 veckor innan de skickade, sen blev det strul med frakten på det.

    En enda gång av mina 13 ordrar från hobbyking så har varorna skickats som utlovat och kommit fram inom en vecka. Därför köper jag hellre saker från andra butiker, gärna svenska och lägger några extra kr för att gynna svenska näringsverksamheten.

Liknande ämnen

  1. Behöver lite tips om "skrivbordstrim" av Sbach/ 30CC
    Av Flygsmurfen i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 20:45
  2. Ny inom rcflyg, behöver tips om en "fullständig" setup
    Av Wilhelm Björklund i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 14:38
  3. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  4. Bygget av en "Ryss"! Klar (bilder + film)
    Av DennanHMFK i forum Byggdagboken
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 19:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •