Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Verified by Visa

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard Verified by Visa

    En del banker har infört ett extra säkerhetssystem när man använder kreditkort vid näthandel.
    Verified by Visa heter det. Man skriver att det finns 300000 nätbutiker i Europa som är anslutna.
    När man skall betala skall det hoppa upp en ruta där man skall slå in en personlig kod. Det är alltså nätbutikerna som också skall ha installerat detta program. Jag har inte sett någon hobbyhandlare med detta och detta gäller tydligen bara Europa. Slut med att handla smidigt från HK, Tower Hobbies mm?
    Försökte ansluta mitt Swedebank Visakort till Pay Pal men det gick inte längre. Någon som har något tips om detta problem? Med vänlig hälsning Uno.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det är som du säger, ibland behöver man slå in en extra kod för att handla med VISA-kortet. Jag hade swedbank tills nyligen och man fick slå koden i ett formulär som kom från Swedbanks sida. Denna verifiering är ingenting som sätter käppar i hjulen för att handla vad jag kan se eller har märkt, mer än att man måste se till att komma ihåg koden :-P

    Bytte till Nordéa och kommer numera ut med ett leende på läpparna från banken, helt underbart faktiskt. Jag anslöt mitt nya VISA-kort till paypal här om dagen utan problem.
    Superhero

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hej Uno,
    om du registrerar ditt "verify by Visa" på Swedbanks internetbank så tar du efter att du gjort det
    ditt fysiska kort(inte E-kort) och reggar det på paypal..jag höll på bli tokig för några veckor sen när mitt paypal la av
    men när jag gjort detta så funkade allt igen.
    Det står om dett på Swedbanks hemsida och flera banker kommer att ta efter vad jag förstår,krav från kortbolagen.
    E-card är annars klockrent men Paypal accepterar inte detta dessvärre..

    Kan jag använda e-kort i alla internetbutiker?

    På grund av tekniska begränsningar kan det vara så att e-kort inte fungerar när kortnumret verifierats innan köpbeloppet är känt. Sådana situationer kan till exempel uppstå vid användning av ”virtuella plånböcker” då kortnumret, innan köpet, lagrats hos en tredje part (till exempel PayPal). E-kort kan heller inte användas om verifieringen av kortnumret sker av annan butik än den som genomför köpet. Det beror på att e-kortet, av säkerhetsskäl, endast kan användas i en butik.
    I situationerna ovan rekommenderas istället användning av Verified by Visa/MasterCard Secure Code. Du kan läsa mer om tjänsterna här.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Liknande ämnen

  1. Visa upp ditt hobbyrum! (Inspirationstråd)
    Av Magoozi i forum Allmänt och Tips
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2015-06-28, 09:39
  2. Låt oss visa vart skåpet ska stå!
    Av DrHanke i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 21:35
  3. Jag måste bara visa er....
    Av Fru Diesel i forum Allmänt och Tips
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •