Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: TwinStar-sjöflyg

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard TwinStar-sjöflyg

    Det finns en ombyggnadssats som gör en TwinStar till sjöflygplan, finns att köpa på Park Flyer Plastics. nån som har erfarenhet av denna?

    /Lars
    Senast redigerat av lekman den 2012-07-07 klockan 04:27.

  2. #2

    Standard

    Läste lite på rcgroups om det i våras. Borstlöst och LiPo verkar vara modellen för att orka med starter från vatten.

  3. #3

    Standard

    Nån som har nån prisvärd borstlös combo i sin twinstar som ger lite mer tryck och flygtid?

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Nån som har nån prisvärd borstlös combo i sin twinstar som ger lite mer tryck och flygtid?
    Än vad? Har du orginal borstat så vågar jag nämna mina; hade två ebaymotorer CF2822 som åkte i, dock 30A reglage för att slippa extern bec (4 vingservon pga klaffar) - minns inte varifrån de köptes, ev. hobbyking alt från england:
    http://www.giantshark.co.uk/cf2822-1...otor-p-53.html

    Billigt och funkat bra, går utmärkt med SF8x6, 9x3.8, även 9x5 (Testat motorerna med SF10x3.8 och det blir varmt vid längre fullgas). Vikten på TS är 1kg+, med gopro o annat var den nog uppe i 1.6kg... Ska väl tillägga att det planet bara filmar, inget akrobatande eller så; har behållit 8x6-orna på. Kör 3S alltså.
    Senast redigerat av numnutchris den 2012-09-27 klockan 18:24. Anledning: 3S setup.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #5

    Standard

    Har ingen egen twinstar men jag har varit sugen på en sjökonverterad sådan väldigt länge. Dock stannar det oftast på "sugen stadiet" när det gäller mig.

Liknande ämnen

  1. Easystar 2 vs Twinstar 2 nybörjarkärra
    Av MickeN i forum Nybörjare
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 10:39
  2. Olika Amps@WOT i Twinstar setup?
    Av rfnoise i forum Elmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 22:44
  3. Gyro(n) till TwinStar II (FPV-flyg)?
    Av Ålänning i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 10:30
  4. Twinstar BL Nybörjare
    Av femer i forum Elmodeller
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 12:25
  5. Twinstar FPV
    Av Impulze i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •