Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Sjöflygets dilemma!??

  1. #21

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Börjar bli rena kontaktannonsen nu.......

    (sorry, kunde inte låta bli!)
    Retroholic!

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    45
    Jobb
    ....
    Klubb
    ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Hallå, jo servon är ett kapitel för sig. Köpte en kontaktspray fån Conrad på flaska som fungerar bra - brukar lätta lite på servo skruvarna så att det glipar lite och pensla på rikligt med kontaktspray. Fungerar även på trillskande servon som fått för mycket saltvatten över sig. Börja med att göra rent med lite apoteksbensin och sedan på med kontaktspray.

    Har slitit ut en Dragonfly, den är kinkig på CG så ta det varligt i början. Fick lägga på bly i aktern för att få den att flyga bra - sedan var det bara bus. Servon ligger ovanpå vingen men inte är de vattensäkra - har både bytt och "tvättat" dem vid flera tillfällen. Nu är den undanlag sedan en till mig närstående pilot satte den i båthusväggen.
    Okej, ja det där med vattenskyddad lät ju nästan för bra för att vara sant, bra tips angående tyngdpunkten!
    Du flög ju ett Seawind förrut. Hur gjorde du för att rolla med det?
    Jag försökte med mitt igår, det slutade med ett rejält plask i vattnet. Upplever att planet rollar runt för långsamt och tappar all fart. Det borde gå att rolla med, funkar i simulator och mitt gamla parkflyer wingdragon går att rolla med.

  3. #23

    Standard

    Hade en GP Seawind med mycket motor 300W. Den rollade bra med hyfsade utslag på skevrodren. Ta alltid rejält med höjd när du ska rolla första gångerna - så full trottel. Du kan hjälpa till med rodret - finns de i forumet som är bättre på detta och kan ge bättre råd. Får du snurr på Dragonfly'en så rollar den den friskt - har du för mycket fart i landningen kan du ge lite höjd och vinkla upp deltavingen så kommer den in snällt.

    Citat Ursprungligen postat av Andy808 Visa inlägg
    Okej, ja det där med vattenskyddad lät ju nästan för bra för att vara sant, bra tips angående tyngdpunkten!
    Du flög ju ett Seawind förrut. Hur gjorde du för att rolla med det?
    Jag försökte med mitt igår, det slutade med ett rejält plask i vattnet. Upplever att planet rollar runt för långsamt och tappar all fart. Det borde gå att rolla med, funkar i simulator och mitt gamla parkflyer wingdragon går att rolla med.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    45
    Jobb
    ....
    Klubb
    ingen

    Standard

    Okej, ska prova lite mer höjd och fart nästa gång, kanske även öka utslagen på skevrodrerna.

Liknande ämnen

  1. Dilemma för tävlingspiloter....
    Av Guzzten i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 01:14
  2. Dilemma med att välja vilken motor och kärra
    Av teamfj i forum Bensinmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 22:42
  3. Ett litet dilemma...
    Av Thomas i forum Segel och Hang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 23:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •