Hej allihop.

Undertecknad är en nybörjare i multirotor-"branschen" och ny på forumet. Jag skulle vilja ställa ett par frågor om esc-timing för nazan mm. till er som har skaffat ett likadant paket eller har erfarenhet av ett liknande problem.

Jag köpte ett dji-hexa kit från Pitch up med tigermotorer och dragonfly 40A esc:ar.

Nu är hexan färdigbyggd och jag har varit och provflugit. I manual mode är den stabil och fin och responsen är snabb och exakt på throttle, pitch roll och yaw (Kör defaultvärden i Naza assistant). Men när jag slår över i atti-mode så blir throttle-responsen seg (laggar)och drar jag upp throttle pinnen till ungefär mitten så laggar throttle och hexan drar iväg uppåt som en skållad råtta och det är svårt att ta ner den igen då throttle svarar så segt. Något hovrande eller altitude hold är det inte ens tal om. Jag har redan sabbat tre proppar i en atti-mode krasch då jag försökte ta ned hexan försiktigt efter en sån där okontrollerad stigning men icke.

Nu vet jag inte riktigt varför den håller på så här i atti-mode men jag har två teorier, den ena är att jag inte har provat att justera "vertical"-värdena i Naza assistant i "Basic gain" menyn och den andra teorin är att jag borde ha ställt in esc:arna på medium timing för de står nu i default timing:en som är "Low".

Nu är jag lite nödig och vill inte gärna ställa mig och provflyga igen i Atti-mode utan att ha frågat på detta forumet.

Så om det är någon som har samma hexapaket från pitch up, vilka inställningar kör ni på esc:arna respektive vertical??

Någon annan med erfarenhet som har några kloka ord om vad mitt problem skulle kunna vara?


Tack!