Reklam

 
Sidan 11 av 37 FörstaFörsta ... 67891011121314151621 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #201

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Lite vinterflygning



    MVH / Kajaken

  2. #202

    Standard

    Kajaken den känns rätt "pitchig", första flygningen innan du ställt in radion eller är CG felaktig?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #203

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Går säkert att göra lite till på CG samt att det är andra flygningen med den så det är anledningen. Fintrim CG och utslag så kommer det att försvinna.

    Så jäkla synd att sverige har vinter

    MVH / Kajaken

  4. #204

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Plus att första svängen innan jag skriver att den är lätt att handkasta är fluget non FPV innan jag fått på mig goggelsarna. Brukar bli rätt ryckigt non FPV har jag märkt

    MVH /Kajaken

  5. #205

    Standard

    Okej, känns som utslagen kan vara betydlig mindre å med en massa expo samt att prova flytta fram CG lite den är väldigt känslig på höjden känns det som. Hur är den inverterat? Känns även som att den är lite "slingrig" men det kanske bara är en synvilla?

    Ja vädret har man ju en del att önska på... regn blåst hela tiden så man kommer ju aldrig upp i luften....
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #206

    Standard

    Höjdrodret måste ha mycket mindre utslag än skevrodren. Ska nog inte ändra CG framåt. Jag ska ta och skriva ned mina inställningar för den flög riktigt bra med den. Jag tror att skeven faktiskt har dubbelt med utslag jämfört med höjd. Och detta är för den korta vingen, för den långa vingen ökar förhållandet ännu mer för balanserad roderverkan.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2013-01-06 klockan 13:23.

  7. #207

    Standard

    Jag håller med - det kräver nog lite justeringar för att få mjukare resultat på filmen.
    Ser fram emot fler filmer...

    UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #208

    Standard

    RVJET kommer att skickas i en kartong med en formgjuten EPS-inredning. Detta skyddar inte bara modellen under transport utan är även utformad att utgöra grund för transportlåda. Om man inte vill att den ska vara i en kartong kan jag tipsa om att använda kanalplast som man limmar på utsidan. Detta skyddar innehållet och stadgar även upp konstruktionen.

    Namn:  box_1.jpg
Visningar: 600
Storlek:  47,9 KB

    Namn:  box_2.jpg
Visningar: 476
Storlek:  39,6 KB

  9. #209

    Standard

    Om det är någon som har kontakt med en rc-handlare så har Vova aviserat poå diydrones.com att han välkomnar återförsäljare.

    Yes. Our price for re-sellers is very appealing and we welcome new distributors to join the fun The MSRP is not publicized yet but will be ready by next week. We keep spending more money (on stufff) and the price just wont settle down.
    http://diydrones.com/profiles/blogs/...wing-the-rvjet

  10. #210

    Standard

    Tänkte ta kontakt med Vova och kolla med han om hur många flygplan man måste ha i lager och om det är acceptabla siffror så kan jag tänka mig ta ta hem ett par stycken. Tänker inte lägga en massa tid på det om ingen är intresserad så därför så undrar jag hur många kan tänka sig att köpa en RVjet ifrån sverige? Kommer förmodligen att köra preorders så att alla som vill ha får en RVjet får en (om det nu blir något av det).

    Det är INTE säkert att det blir något så vill absolut inte lova något!

    /Christian

  11. #211

    Standard

    Superbra, skulle vara underbart med en ÅF i Sverige!

  12. #212

    Standard

    Jag kommer definitivt köpa en till våren/sommaren

  13. #213

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Har lyckats sett den live, blir en sån för mej med 😀

  14. #214

    Standard

    Är någon intresserad av att köpa en enkel RVJET bungee liknande den jag använde i filmen? Jag funderar på att köpa in lite grejer i bulk men bara om det finns intresse?

  15. #215

    Standard

    Jag hade tänkt köpa in material för att bygga några bungees men jag vet inte hur många som är intresserade, några har svarat och undrar vad de kostar så jag svarar här. Kort sagt så beror givetvis priset beroende på hur många som vill ha. Jag fokuserar inte på att tjäna några pengar här utan har ett antal robusta tältpinnar på ingång och kommer att ha material för ca 4-5 bungees. Nu undrar jag dock hur mycket gummislang och karbinhakar jag ska köpa.

    Priset kommer nog att hamna 300-400 kr/st mellan beroende på hur många vi blir.

    Kort beskrivet så består bungeen av två rejäla tältpinnar (~30cm används av amerikanska armén), ett par karbinhakar, nyckelringar och gummislang. Lösningen är beprövad och enkel samt väger inte hur mycket som helst.

  16. #216

    Standard

    Senaste filmen, inte FPV men visar att modellen flyger mycket stabilt med rätt inställningar. Jag gillar vädret i Miami...


  17. #217

    Standard

    Skitväder i Miami! här i Sverige är det bäst så här års! minus 5 grader samt snöigt! bättre flygväder än så blir det inte

  18. #218

    Standard

    Nja jag vet inte, jag gillar definitivt när det verkligen är vinter men jag tror inte att det kommer så många på en FPV-dag så här års. Iaf så kommer folk inte att stanna ute i 6-7h.

  19. #219

    Standard

    Jag var ironisk hehe! Men visst vinterdagar kan vara hur fina som helst, föredrar dock våren/sommaren för FPV

  20. #220

    Standard

    Så var priset släppt, 249USD exklusive elektroniken är ändå ok, går det att få det billigare än 99USD för elektronikon måntro?

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 07:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 21:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •