Reklam

 
Sidan 23 av 37 FörstaFörsta ... 13181920212223242526272833 ... SistaSista
Resultat 441 till 460 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #441

    Standard

    Låter kanon Låt oss hålla kontakten och se vad vi kan hitta på efter semestern.

    --
    S

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Aha. Ja men det går säkert att lösa
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  2. #442

    Standard

    Den där BLGn ser kul ut. Det ska bli mycket intressant att se resultatet.

  3. #443

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har äntligen fått liv i gimbalen på något automagiskt sätt. Måste nu göra en motageplatta så att jag kan montera den på en foamnos. Stor del av foamnosen kommer att kapas bort för att kunna tillåta rörelsen hos gimbalen

    Hoppas att jag får klar den tills nästa helg

    MVH / Kajaken

  4. #444

    Standard

    Flög min andra tur igår med rvjet, alltså vilken modell .. Kan flyga hur länge som helst med 8ah känns de som. Och bopidoo din bungee som jag köpte fungerar alldeles utmärkt lyckades starta på första försöket. Stängde även av radion och provade rth vilket fungerade utmärkt... Lägger ut ett nytt klipp sen...

    Något som jag skulle vilja ha till modellen är en modifierad fomenos där man kan montera gopro samt fpv kamera. Kanske kan köpa fomenosen och skära lite å limma in lite plywood.. Än så länge så har jag bara tejpat vingarna med glasfiber tejp, men de kanske är slitsamt i längden då epo:n får lite märken...

  5. #445

    Standard

    Vad roligt att du tycker att den är trevlig att flyga.

    Vad gäller gopro så kan du ju göra som kajaken och placera gopron mitt i foam-nosen. Vid en krasch så trycks den inåt och skyddas något av detta. En mindre flygkamera kan säkert placeras någonstans i noden den också.

  6. #446

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Vad gäller gopro så kan du ju göra som kajaken och placera gopron mitt i foam-nosen. Vid en krasch så trycks den inåt och skyddas något av detta. En mindre flygkamera kan säkert placeras någonstans i noden den också.
    Det är så jag gjort just nu, men skar upp lite för mycket i epo:n. Kan man köpa en ny fome nos av alex? Ska bara komma på ett smart sätt att starta kameran å fästa den i nosen, kardborre kanske?

    Har märkt att ja inte gillar att använda gp 3 black som fpv kamera då den igår blev helt svart under en liten liten stund. Sen fick jag 4 filmklipp i kameran trots jag bara spelat in en gång.. Borde blivit ett längre klipp?

  7. #447

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Otroligt roligt att du är så nöjd Defuncta. Har fått många lovord nu från nöjda köpare.

    Angående foamnosen så funkar det riktigt bra att köpa en extra eller att modda den du har. Jag har gjort en modd så att jag kan trycka in en GoPro i nosen samt har en liten PnT på sidan av nosen m en Kx2 kamera.

    Det går till och med att modda så att du om du inte vill köra GoPro kan tycka tillbaka gamla nosspetsen så att du får en hel foamnos igen.

    Angående vingfastsättning så är ett enkelt sätt att limma i en M3 nylonskruv på varje sida av vingskarvarna. På så sätt så kan du sätta en o-ring som håller fast vingen.

    Som sagt var otroligt kul att du är så nöjd. Skall bli kul att se hur RTH funkade. Lägg gärna ut en filmsnutt med dina RVOSD inställningar (bara att spela in marksignalen då du bläddrar igenom menyerna i RVOSDn, glöm inte "in flight" menyerna också)

    Med vänlig hälsning, Kajakena
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #448

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Otroligt roligt att du är så nöjd Defuncta. Har fått många lovord nu från nöjda köpare.

    Angående foamnosen så funkar det riktigt bra att köpa en extra eller att modda den du har. Jag har gjort en modd så att jag kan trycka in en GoPro i nosen samt har en liten PnT på sidan av nosen m en Kx2 kamera.

    Det går till och med att modda så att du om du inte vill köra GoPro kan tycka tillbaka gamla nosspetsen så att du får en hel foamnos igen.

    Angående vingfastsättning så är ett enkelt sätt att limma i en M3 nylonskruv på varje sida av vingskarvarna. På så sätt så kan du sätta en o-ring som håller fast vingen.

    Som sagt var otroligt kul att du är så nöjd. Skall bli kul att se hur RTH funkade. Lägg gärna ut en filmsnutt med dina RVOSD inställningar (bara att spela in marksignalen då du bläddrar igenom menyerna i RVOSDn, glöm inte "in flight" menyerna också)

    Med vänlig hälsning, Kajakena
    Ska kolla vidare på oringarna, de jag har lite besvär med är att servo kontakterna där vingarna möts är svåra att trycka in i vingen så de kan bli lite svårt att få ihop vingarna ordentligt. Har ni andra skurit ut en bit där eller hur har ni löst de? En annan sak som oroar mig med oringarna är att, där jag landar är det relativt högt gräs. Kommer inte gräset att pressa sig in i vingskarven och skava på epo kanterna, tejpa skarven funkar som sagt bra men sliter ju när man tar bort den...

    Men det är ju bara små saker som kmr lösa sig ganska fort, nu ska man få ihop rv groundstation samt antenna tracker gimbal från redymaderc. Sen kommer de bli mycket rolig flygning ...

  9. #449

    Standard

    Ja, jag har skurit ut lite grann för att få plats med kontakterna. Jag funderar dock på en lösning med 6-poilga MPX-kontakter som med hjälp av en hållare ska kunna limmas fast i vingarna. Då är det bara att trycka in samt dra ut utan en massa pill. Jag har dock inte haft tid att realisera detta. beroende på hur Vova@Rangevideo vill göra. Antingen blir det en tillverkad del i gjuten plast eller så blir det liknande wing joinern där man kan skriva ut den alternativt beställa via Shapeways.

    Jag har landat flera gånger i högt gräs och det har än så länge aldrig hänt mig.

  10. #450

    Standard Dragande propeller?

    Jag måste bara tipsa om detta, tycker att det är riktigt coolt. Det är ett kit för att bygga om RVJET för dragande propeller. Man kan givetvis fortfarande ha kvar en motor baktill vilket jag nog kommer att testa om jag får tag på en dylik nos.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1916826

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IM004380.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	70,6 KB 
Id:	39343 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IM004382.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	75,9 KB 
Id:	39342

  11. #451

    Standard

    Här kommer andra flygningen med Bungee ala Boopidoo


  12. #452

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Trevlig filmsnutt Defuncta verkar ju flyga finfint

    Ps. kommer du på träffen i helgen i Uppsala eller bor du för långt bort?

    MVH / Kajaken

  13. #453

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Trevlig filmsnutt Defuncta verkar ju flyga finfint

    Ps. kommer du på träffen i helgen i Uppsala eller bor du för långt bort?

    MVH / Kajaken
    Hade varit kul, men det är lite för långt (53 mil enkel)... Kanske blir någon annan träff lite närmare en annan gång

  14. #454

    Standard

    Äsch, ni får samla ihop lite folk och samåka.

  15. #455

    Standard

    På 3dje flygturen så blev det haveri Skulle starta med bungeen men efter några försök så konstaterade jag att gräset var lite för högt så planet fick inte upp någon fart, sen gick nyckel ringen som man hakar i planet sönder. Då provade jag att kasta, skulle inte gjort detta... Slutade iaf att den landade med full kraft på vänster vingtipp, kolfiber stripen släppte från vingen och ving tippen ifrån slutet på rodret till spetsen blev helt böjd som en banan typ. Kanska mosad med andra ord.

    Hur ska man lösa detta, har hört att ånga kan funka stämmer detta? Eller ska jag bara limma dit kolfiber stripen och förstärka stället men ett par extra stripe?

    mvh Defuncta

  16. #456

    Standard

    Kan du ta lite bilder?

    Det går relativt enkelt att forma tillbaka EPO. Sök på elapor soup: https://www.google.se/search?q=selap...w=1174&bih=825

    När man startar vid högt gräs så kan du med fördel stå upp och hålla modellen över gräset när du startar.

  17. #457

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Kan du ta lite bilder?

    Det går relativt enkelt att forma tillbaka EPO. Sök på elapor soup: https://www.google.se/search?q=selap...w=1174&bih=825

    När man startar vid högt gräs så kan du med fördel stå upp och hålla modellen över gräset när du startar.
    Ska kolla upp detta, och ska prova hålla modellen över gräset nästa gång... Det syns inte så mycket på bild, om du tänker dig att vingen påminner lite om en bixler med lätt uppböjd spets. Båda kolfiber stripen knäcktes, men jävlar va stryk denna modellen kan ta. Var förvånad att vingen inte knäcktes rakt av...

  18. #458

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	63,2 KB 
Id:	39592 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image[1].jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	45,5 KB 
Id:	39593 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image[2].jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	39594


    Nu har jag lappat ihop vingen så gott jag kunnat, men den blev inte helt 100% återställd som ni ser på bilderna... Kommer detta att påverka min flygning eller är det obetydligt?

  19. #459

    Standard

    Hmm, det där sista borde också gå att ordna till med "elapor soup"-metoden.

  20. #460

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hmm, det där sista borde också gå att ordna till med "elapor soup"-metoden.
    De va de jag gjorde, men den vred sig liksom lite fel. Försökte några gånger men sen märkte jag att den inte ville bli helt återställd... Tror ni att de kommer fungera eller ska man beställa ny vinge?

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •