Reklam

 
Sidan 25 av 37 FörstaFörsta ... 15202122232425262728293035 ... SistaSista
Resultat 481 till 500 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #481

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hade jag haft något på G att beställas från rangevideo hade jag nog försökt få loss en lucka åt dig men tyvärr.

    Att RVJETen är stryktålg har vi också reflekterat över.Vi har gjort en hel del ofrivilliga landningar med deom och de håller förvånandsvärt bra.

    MVH / Kajaken
    Jo vi är några som bevittnat, att din krash på grusvägen inte gjorde maskinen mer än lite dammig är ju helt ofattbart ju.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #482

    Standard

    Alltså jag har ju sett våra prototyper i EPS bli mer skadade men ingen i EPO. Detta trots rätt många krascher, det som brukar skadas är däremot vingarna. Men det har du ju redan erfarenhet av. Även om jag är partisk så tror jag nog att RVJETen är en av de absolut tåligare modellerna av EPO.

    Vad gäller luckan så skulle jag ta kontakt med RV support. Men jag skulle inte vänta med att flyga utan göra något provisoriskt tills vidare. Exempelvis ta plast från någon lämplig förpackning och tejpa fast eller skära ut i överbliven EPS/EPO/blåskum.

  3. #483

    Standard



    Flygning av den lagade rvjeten, den klättra så pass bra så man blev lite höjdblind...

  4. #484

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hej defuncta. Kan du ändra så att man kan titta på filmsnutten från mobilenheter
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #485

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hej defuncta. Kan du ändra så att man kan titta på filmsnutten från mobilenheter
    Jag kan se den på min iphone via forumet... Men från youtube kan jag inte det... Tror att de beror på rättigheter pga att jag har en låt i filmen, kan inte ändra de ...

  6. #486

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Trevlig film Defuncta Var det blåsigt eller var det nerverna som skapade vaggandet

    MVH / Kajaken

  7. #487

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Trevlig film Defuncta Var det blåsigt eller var det nerverna som skapade vaggandet

    MVH / Kajaken
    De var nog lite både och

  8. #488

    Standard

    Snygg film och snygg landning!

  9. #489

    Standard

    Fint ! Kul att det gick bra tillslut trots bakslaget med bungyn förut

  10. #490

    Standard

    Jag har ett stort rvosd problem just nu .. När jag drar på gasen till 100% så går rth in automatiskt. Jag har trixat fram och tillbaka med failsafe och endpoints. Nu har jag nog funnit problemet men jag vet inte hur jag ska åtgärda det.

    När jag går in i ppm konfigureringen i rvosd och drar gasen till max visar den 1,99 ms och det visar samma oavsett om jag har ställt endpointsen på 100, 110, 115, 120 och 125%.

    Är det inte meningen att ms ska ändra sig när jag ändrar throttle endpoint?

    Min tillfälliga lösning just nu är att jag sänkt throttle endpoint till 95% men då kan ja ju inte utnyttja motorn fullt ut...

    Är det någon som har någon lösning åt mig?

  11. #491

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hmmm.

    Har du gjort som följer...

    Ställ radions trottel endpoint på 120% och sätt radions (eller UHF modulens FS),
    ställ sedan ner trottel endpoint till 110% och sätt RVOsdns FS.
    Ställ tillbaka trottel endpoint till 100%. Klart
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #492

    Standard

    Har du aktiverat e-limits i sändaren?

  13. #493

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Hmmm.

    Har du gjort som följer...

    Ställ radions trottel endpoint på 120% och sätt radions (eller UHF modulens FS),
    ställ sedan ner trottel endpoint till 110% och sätt RVOsdns FS.
    Ställ tillbaka trottel endpoint till 100%. Klart

    Japp exakt så har jag gjort 2 ggr dessutom... Men ms går inte över 1,99 oavsett endpoint inställning och det är väl konstigt...

  14. #494

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Har du aktiverat e-limits i sändaren?
    Ja de har jag gjort...

  15. #495

    Standard

    Det tog ett tag innan jag lyckades ställa in min T9X med ER9X firmware. Jag kan se om jag hittar inställningsfilen.

  16. #496

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det tog ett tag innan jag lyckades ställa in min T9X med ER9X firmware. Jag kan se om jag hittar inställningsfilen.
    Jag använder x9r men jag tror att det är er9x mjukvara i den... Ja det skulle ju vara kul att få de där 5% extra på throttle

  17. #497

    Standard

    I den här tråden på att FPVLAB finns det inställningsfiler för en flygande vinge och RVOSD.

    http://fpvlab.com/forums/showthread....amera-pan-tilt

    EDIT: Fel det var för en Skywalker.

  18. #498

    Standard

    http://www.rangevideo.com/forum/show...highlight=er9x

    I den här tråden diskuteras RVOSD och ER9X.

  19. #499

    Standard

    Har varit och tagit en flygtur med rvjet:en, 2 lyckade bungee starter. Har kommit på att ju mer man spänner bungeen desto lättare blir det att komma upp. Får dock inte spänna för mycket ...

    Upptäckte några problem med rvosd idag:

    fbw driftade åt höger hela tiden
    rth åker inte rakt hem utan ligger till vänster om rth punkten (eller så korrigerar den extremt sakta)
    ath hade tydligen ändrat sig så den låg helt snett, dock hade det inget med de övriga problemen att göra då jag landade och ställde den till rätta. Övriga problemen kvarstod.

    Varje gång jag startar rvosd så låter jag den boota upp utan att röra den, sen väntar jag på hem position. När det är klart så startar jag om den och låter den boota upp och sätta hem sen flyger jag.

    Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-07-06 klockan 12:43.

  20. #500

    Standard

    RTH går inte direkt över hempunkten utan lägger sig på ett avstånd (radie) för att sedan cirkla över hempunkten. Detta avstånd går att ställa in och är samma som för andra brytpunkter/waypoints.

    Kolla att kameran är horisontell. Jag trodde att min AHI var galen också innan jag insåg att kameran var sned.

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •