Reklam

 
Sidan 36 av 37 FörstaFörsta ... 2631323334353637 SistaSista
Resultat 701 till 720 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #701

    Standard

    Kunde inte spenderat några cent till och fått kontrollhorn med högre kvalitet?

    Startar flyger ett varv och helt plötsligt så händer inget när jag drar höjd. Planet rollar väldigt sakta och åker med full fart ner i marken.

    Först så trodde jag att servona inte orkade att hålla emot även om det inte gick så fort men vid närmare inspektion så såg jag att ett roderhorn hade knäckts. När jag sedan kollar videon från min GoPro som jag hade satt på min keps så insåg jag att det var väldigt tydligt att roderhornet var boven. RSSI var även 100% när den träffade marken (ser det sista som hände innan jag förlorade videon i mina goggles).

    Video kommer när den har laddats upp.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140516_165551[1].jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	145,1 KB 
Id:	45594

  2. #702

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Borde varit nån skada på det från början, är det något som hållit bra så är det roderhorn.

    mycket andra skador?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #703

    Standard

    Hade du inte limmat dem? Jag brukar alltid limma fast och skruva. Detta för att minska risken för att de ska knäckas. Att enbart skruva medför högre belasting på plattan, där dina har gått sönder.

    Har dock inte läst om någon annan som har haft problem med roderhornen men det betyder ju inte att dina inte var defekta. Hur länge har du flygit med dessa?

    Är också nyfiken på skadorna...

  4. #704

    Standard

    Nope limmade inte dom. Stod inget i manualen om jag inte missade det så tänkte aldrig på det. Förmodar att det var det som hände för det hände när jag provade att gasa till lite.

    Går definitivt att laga men är så jävla trött på den. Det flygplanet vill bara inte flyga så vete fan om jag gör mig av med det eller något. Har verkligen tappar lusten för FPV flyg.

    Skador: Knäckt plastskena, gimbal är rätt så skadat. kroppen är säkert 5mm kortare och så är den bruten på undersidan (kommer ses bra på videon). ett blad på proppen gick sönder men vet inte om motorn klarade sig men motorfästet såg ok ut.

  5. #705

    Standard

    Trist, verkar dock enkelt att laga. Alternativt bara att byta ut mittkroppen. Vad hade du för problem med flygningen?

    Klarade den att skydda komponenterna invändigt då? En krasch rakt ner kan ju vara ganska hård.

  6. #706

    Standard

    Betedde sig jäkligt konstigt när den skulle släppa bungyn. Den bara dyker till (kommer ses i videon) och det var på håret att jag klarade mig. Den var även väldigt framtung med rekommenderad CG.

    Det var förresten första flygningen där den faktiskt lyfte.

    Tar tydligen 1 år för youtube att spara ändringar så tar ett tag med video.

  7. #707

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inte så att den fastnade i bungyn när den gick iväg , här själv råkat ut för det ett par gånger
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #708

    Standard

    Trodde jag med i början men det känns inte så. Gissar på att det är att man måste hålla rätt så mycket dyk för att den inte ska gå rakt upp så när den släpper bungyn så dyker den till eftersom att bungyn slutar dra den framåt. Men gissar bara

  9. #709

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Trodde jag med i början men det känns inte så. Gissar på att det är att man måste hålla rätt så mycket dyk för att den inte ska gå rakt upp så när den släpper bungyn så dyker den till eftersom att bungyn slutar dra den framåt. Men gissar bara
    Låter som den är skumt trimmad eller fel cg. Min går i princip i den riktningen som jag släpper den inte minsta lilla dyk.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #710

    Standard

    Låter som någonting var mycket fel med inställningarna på din RVJET, så ska den inte bete sig. Hade du ställt in reflex, dvs höjdtrim +6mm? Var exakt var tyngdpunkten?

    Hur mycket utslag hade du på ditt höjdroder, upp/ned? Pga det korta avståndet i längdsled mellan roder och tyngdpunkt i förhållande till spännvidden så tycker jag att man måste skruva ned höjdrodren för att den inte ska kännas nervös, ingen konstigt med det då det är så för alla modeller med liknande förhållanden. Alltså på en mycket långsmal modell kan det behövas att skeven skruvas ned etc.

    Kan det inte vara så att en tidigare krasch skadade ditt roderhorn och att det var en spricka där när du startade sista gången? Krascher tär betydligt mer på alla delar än vad påfrestningarna i luften.

  11. #711

    Standard

    Trim och roderutslag är enligt manualen och utslagen är inga problem för den var inte nervös i luften bara framtung.

    Hela planet var inspekterat även roder och roderhorn sen senaste försöket. CG var där dom vertikala fenorna möter kroppen. Ska se om jag kan installera min RVOSD i min EPP-FPV som inte gör något om den kraschar så kan jag ställa in den utan att behöva bry mig om planet(när jag kraschade min rvjet så hade jag inte min rvosd inkopplad alls).

  12. #712

    Standard

    Konstigt att den var framtung då. Jaja lycka till med EPP-
    FPV då.

  13. #713

    Standard

    Tycker det är svårt att få bort vibrationerna i kamera hållaren ,kör med en gopro1
    Finns det nån general lösning för det ?
    /U

  14. #714

    Standard

    Kolla så att det inte är glapp någonstans. Skruvar som är lösa etc. Kolla även hur mycket vibration du har. Detta är enkelt om du kör RVOSD, bara att kolla på vibrationsmätaren på "Debug screen". Detta är väl de generella lösningar som finns.

  15. #715

    Standard

    Jag pajade ett motorfäste igår men det var mitt eget fel. Jag såg att min spinner blivit lite justerad vid senaste markkontakten så den var i rejälbalans. Bytte till en fällbar prop utan propstop, tänkte att det skulle gå bra men icke. Bägge propparna låg åt samma håll när motorn gick skakade sönder en hel del...

  16. #716

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag pajade ett motorfäste igår men det var mitt eget fel. Jag såg att min spinner blivit lite justerad vid senaste markkontakten så den var i rejälbalans. Bytte till en fällbar prop utan propstop, tänkte att det skulle gå bra men icke. Bägge propparna låg åt samma håll när motorn gick skakade sönder en hel del...
    Du behöver ett motor fäste made by the king
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #717

    Standard

    Ja har du ett över så testar jag gärna? I det här fallet så vet jag inte om det hade hjälpt. Bägge propparna låg åt samma håll så när failsafen på TSLRS gick igång så brakade kaoset igång rätt snabbt. Dumt att inte ha prop stop...

  18. #718

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Glömde svara Simon. Tror inte jag har något extra motorfäste
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #719

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja har du ett över så testar jag gärna? I det här fallet så vet jag inte om det hade hjälpt. Bägge propparna låg åt samma håll så när failsafen på TSLRS gick igång så brakade kaoset igång rätt snabbt. Dumt att inte ha prop stop...
    Det bara small till, synd jag hade velat se mer av den...

    Hej förresten...

    /Fredrik

  20. #720

    Standard

    Den är snart lagad. Jag har precis tagit loss motorfästet.

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 07:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 21:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •