Reklam

 
Sidan 8 av 37 FörstaFörsta ... 34567891011121318 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #141

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Då jag är part i målet så kanske jag är fel person att säga men...

    ...detta är nog den mest genomtänkta och påkostade FPV modellen på marknaden.
    ...den har en massa smarta lösningar som underlättar start med handkast, katapult, etc.
    ...den har en design som möjliggör två olika spännvidder för att passa både den som vill flyga snabbt och lågt samt den som vill flyga sakta och långt.
    ...den har en pan/tilt nos samt en foamnos . P/T nosen är unik på marknaden och passar både "FPV-kameror" samt GoPro kamera.
    ...den har fenorna längre in på vingen vilket skyddar dom bättre än traditionella vingar
    ...den kommer antagligen att ha ett pris som inte är allt för högt.
    ...den kräver rätt lite montagearbete jämfört med tex Zephyren från Riteving då den kräver laminerande etc.
    ...den har modulär design vilket gör att vingarna kan tas av för enklare transport.


    Så ja jag vill nog påstå att den är bättre än alla andra plan som används för FPV. Sen beror det självklart på vad man vill få ut av sin FPVflygning osv. Olika plan till olika saker etc.

    Med vänlig hälsning, Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  2. #142

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Som du skriver så är väl inte du rätt man att fråga , utan man får väl avvakta lite och se när dom fått ut dom på marknaden så lär det bli lite recensioner om dom , sen tror ju jag att priset blir därefter
    Med vänlig hälsning, Uffe

  3. #143

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ni som har andra FPV plan typ, Zephyren, Skywalkern, X8. Gör gärna en lista med smarta lösningar samt plus med de modellerna så får vi ju lite jämförelser. De planen finns ju redan på marknaden.

    Självklart får vi väl se hur den mottages på marknanden men då jag varit med och designat RVJETen så kan det ju vara intressant att höra hur vi har tänkt i de olika designaspekterna. Information kan ju vara användbar även om informationsgivaren är part i målet

  4. #144

    Standard

    Jag kan ju inflika att varken jag eller kajaken tjänar några pengar på det här, dvs vi vinner inget på att "lura" på andra en dålig vinge. Vi har varit med i projektet för att ha en unik möjlighet påverka och designa en i stort sett egen vinge (med olika önskemål från RV såklart). Visst, vi kanske får ett eller flera exemplar själv men vi tjänar ingenting på att andra köper modellen. Vi har heller inte investerat annat än tid (iofs masor av tid) i detta. Förhoppningsvis så blir den omtyckt även om jag är klart medveten om det hårda klimat som kan råda på forumen.

  5. #145

    Standard

    Ni är väl som alla andra som blir sponsrade på det ena eller det andra sätte ,alltså prata gott om produkten,,nu menar jag inte att vingen är dålig på något sätt utan att det är svårt att få ett vettigt svar ,det är klart att ni tycker om produkten som ni varit med och utvecklat fattas väl annat .
    Och det är väl bra om det finns folk som vill förbättra .
    Helt klart är man väl sugen på en men tror ju inte den hamnar bland dom billigare fpv kärrorna ,men men vi får väl avvakta tills den dyker upp på marknadn
    Mvh uffe
    Ps flyger nu med kajakens gamla skywalker och den flyger fint i mitt tycke

  6. #146

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skywalkern är fin den också men tar lite större plats etc.

    Självklart så tycker jag med flera inblandade i projektet att den är skitbra vingen men tittar man på fakta så ser man att det finns en del smarta lösningar samt en del features som inte andra kärror har. Sedan blir det upp till köparen att prioritera vad han/hon vill ha.

    Angående priset så vet jag inte än men det jag vet är att Vova satsar på volym och inte exklusivitet. Det pekar ju åt ett lägre pris snarare än ett högt. Sedan måste man ju väga in vad som är inkluderat i produkten också.

    Men som sagt var. Den som lever får te. Snart finns den ute till allmän beskådan

    MVH / Kajaken

  7. #147

    Standard

    @uffe40
    Menar du att vi inte ger dig vettiga svar? Vad exakt vill du veta? Alla, även de som inte har varit med i projektet, har subjektiva åsikter om allting. Sann objektivitet existerar inte, det är bara ett teoretiskt uttryck.

    Som sagt, jag har inget att förlora om den säljer dåligt eller inte alls. Jag skulle inte heller vilja kalla mig sponsrad direkt... RVJET är en kompromiss, en mycket bra sådan men det är ändå en kompromiss. Vill man kunna flyga supersakta finns det bättre modeller, vill man lasta massor finns det bättre modeller och vill man flyga superfort finns det bättre modeller för det också. Men den är hyfsat bra på rätt mycket och jag tror att de flesta kommer att vara nöjda.

  8. #148

    Standard

    Hallå boppi jag misstror er inte �� utan det är ju bara ni två som flygit ännsålänge vill ju gärna ha lite fler åsikter om den.
    Ska bli kul att se och höra lite mer om den då den släpps.
    Med vänlig hälsning, u ffe

  9. #149

    Standard

    Hehe, jag vill också ha fler åsikter om den och längtar tills den börjar användas. Men jag vill även att alla produktionsdetaljer blir så bra som möjligt även om det innebär förseningar. Men någonstans måste man väl sätta stopp och börja producera.

  10. #150

  11. #151

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Det närmar sig Simon

    Paketet har passerat tullen i Sverige wohoooo hoppas att den kommer innan helgen så blir det byggkväll i helgen haha

    MVH / Kajaken

  12. #152

    Standard

    Skönt! men kan ni verkligen flyga i skitvädret? själv väntar jag på sega HK som inte kan få röven ur och få in sakerna snabbare till sitt lager hehe..

  13. #153

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Klart det går att flyga denna årstid också. Man får han bra autopilot och varm avhandlar med bara UH har faktiskt en fin liten sändarkojja som man kan ha värme i för hans och för kalla dagar.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #154

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Sv: Rangevideo flygande vinge

    Turnigypåsen på hobbycity är nice också... ;-)



    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

  15. #155

    Standard

    Hoppsan... tror visst att helgen är räddad.

    Namn:  2012-11-07-09.51.10_mod.jpg
Visningar: 297
Storlek:  68,3 KB

  16. #156

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Sv: Rangevideo flygande vinge

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hoppsan... tror visst att helgen är räddad.
    Nej, men sluta nu. Ge mig.

    Skickat från min Nexus One via Tapatalk 2

  17. #157

    Standard

    Den är i Uppsala så om du är sugen att ta en titt på delarna är det bara att komma förbi. Just nu är den på mitt jobb och jag tittar på den, försöker dock att inte smeka för mycket...

  18. #158

    Standard

    Vill ha TP-domen... =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #159

    Standard

    TP-domen?

  20. #160

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Gissar att ålänningen menar Pan Tilt (P/T) domen

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •