Reklam

 
Sidan 18 av 37 FörstaFörsta ... 8131415161718192021222328 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #341

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    När jag kikade på beställa så fanns det hållare för GoPro 1/2 samt hållare för sån där minikamera. Såg ej nåt om GoPro 3-hållare?! Blev dock ingen beställning, ville ju ha den där kabeln också, som va slut... =)
    Fick ordning på den nu var jag som var trött och hade tänkt fel :/. Dock fanns inte 18mm stången med, men jag klippte till den ifrån en längre länk arm så nu verkar allt vara som de ska.

    Jag behöver också gopro kabeln, kan man skapa sin egen med en iphone kabel?...

    Jag känner att jag vill ha maximalt med avstånd mellan rc rx samt vtx och jag kommer nog inte villja flyga med korta vingen.

    Tror ni att man kan limma fast fenorna samt vingförläggarna och sedan montera vtx samt rc rx i vingförläggarna, på så sätt får man ju ganska bra avstånd samt relativt smidig då man kan ta bort yttre vingarna.

  2. #342

    Standard

    Enligt designern så är det exakt samma steg för GP3 som för GP1/2.

  3. #343

    Standard

    Såhär tänkte jag att min fpv layout ska se ut:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rvjet fpv layout.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	95,4 KB 
Id:	39124
    Kommer vingen bli obalanserad när vtx och rc rx är så pass långt ut på vingen? (de väger ju inte så mycket)

    På marken kommer jag ha en crosshair antenn, videosplitter en 5,8ghz 600mw vtx som sänder till mina fatsharks. På så sätt kommer jag kunna stå med ezuhf tx 3-4 meter ifrån min 1,3ghz länk. Borde inte störas så mycket då eller?

  4. #344

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ser att du inte tänkt använda transportlådan snyggt. Angående Obamas så väger väl UHF och VTx ungefär lika så det borde inte vara något problem.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #345

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Obamas = obalans
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #346

    Standard

    Nej jag tror jag skippar lådan, tanken med min layout är att jag ska få så stabil videolänk samt rc länk som möjligt. Jag gillar att se mig omkring och molnsurfa :P och prioriterar inte fart utan hellre flygtid. Är ju min första vinge så är grymt nervös inför premier flygningen.


    Ang obalans

    ez rx vikt: 36g
    Vtx med antenn: 56g

    så de blir ju lite skillnad, tror ni att det är märkbart? Annars kanske man kan placera vtx närmare kroppen och sen använda en antennförlängar kabel och placera antennen längre ut.

  7. #347

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tror inte att 20 gram kommer att påverka balansen. Känner du dig orolig så är det ju bara att göra som du säger och sätta EzUHFen lite längre ut än VTxen
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  8. #348

    Standard

    Uppdaterad layout:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rvjet fpv layout.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	150,5 KB 
Id:	39126

    Ser allting bra ut här? Börjar limma ihop allt ikväll....

  9. #349

    Standard

    Min vinge har legat i malmö sen den 3 och inga uppdateringar

  10. #350

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    Min vinge har legat i malmö sen den 3 och inga uppdateringar
    Trist Hoppas den kommer snart


    Nu har jag precis fått ihop min simpla basestation:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	basestation front.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	73,2 KB 
Id:	39127
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	basestation back.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	78,9 KB 
Id:	39128


    PROPSTOP?
    Någon som kan förklara för mig lite mer ingående hur man kan göra en propstop som passar rvjet, vilka mått hur den ser ut osv. En del säger att det bara räcker med broms på esc och andra att man måste ha det på fällbara propellrar.

    Hur ligger det till egentligen?

    Bygget


    Nu är bygget i full gång.. Har dock gjort en jätte tabbe pga min ringa byggerfarenhet samt ivrighet :/ På den ena vingen glömde jag av servoskruven som håller fast servo armen... Jag har redan limmat igen allt på vingen, men kanske får bli att skära ut för servon under ifrån eller nått.. Dock verkar den sitta hårt och intryckt i fomen, men det är väl ingen ide att chansa?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bygge.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	110,5 KB 
Id:	39139


    Senast redigerat av Defuncta den 2013-06-08 klockan 19:14.

  11. #351

    Standard

    Nu börjar den att bli klar, dock har jag en del frågor innan premiären

    1. Hur funkar propstop och måste jag ha detta, räcker det inte med broms på esc?

    2. Hur ska propeller bladen sitta vilken sida är rätt så att säga?

    3. Vilken vibrations nivå är godtagbar? (rvosd debug)

    Är det något annat jag ska tänka på innan jag lyfter? Tycker att det är lite rörigt med rvosd typ 1 miljon inställningar....

    Och en sak till, hur varm kan vtx bli? Jag har haft på den här hemma när jag gått igenom rvosd inställningar och efter ett tag blir den glödhet. Dock så har den fungerat iaf.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rvjet inside.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	62,6 KB 
Id:	39152 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Rvjeten.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	96,3 KB 
Id:	39153




    Mvh Defuncta

  12. #352

    Standard

    Propstop är rekommenderat, jag har dock inga exakta mått. Klipp till från ett gammalt bank/kreditkort eller motsvarande plast. Dimensionera så att propellern inte kan gå för långt framåt samt bakåt, det behövs alltså en propstop framför och en annan bakom propellern.

  13. #353

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Propstop är rekommenderat, jag har dock inga exakta mått. Klipp till från ett gammalt bank/kreditkort eller motsvarande plast. Dimensionera så att propellern inte kan gå för långt framåt samt bakåt, det behövs alltså en propstop framför och en annan bakom propellern.
    Okay men då kan man inte använda den medföljande spinnern i rv powerpack? Hur blir de med obalans, känns som att det är lätt att de blir de med propstop?

    Kanske dum fråga men hur skulle proppelern kunna fällas framåt när luftmotståndet trycker den bakåt?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-06-09 klockan 23:15.

  14. #354

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Säg att du gör en kort gasning eller kanske ställe och tumlar ner i esprin. Vid sådana tillfällen skulle det kunna finnas en liten risk att proppen fälls framåt för mycket, stoppet framåt är mest för att skydda så att bladen inte kan fällas in och fastna i vingens bakkant.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #355

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Originalspinnern skall kunna användas. Du få bara lägga plastbiten mellan spinner och nav. Jag skulle kunna kolla detta ikväll om du inte redan löst det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  16. #356

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Originalspinnern skall kunna användas. Du få bara lägga plastbiten mellan spinner och nav. Jag skulle kunna kolla detta ikväll om du inte redan löst det.
    Ja de skulle vara skysst... Jag har klippt ett gammalt coop kort som jag ska borra 8mm men är lite orolig för obalans men får se hur de går...

  17. #357

    Standard

    Bara du gör det symmetriskt är det inga problem. Om du är osäker får du väl ta och balansera med prop stopparna på.

  18. #358

    Standard

    Jaha då fick man hämta ett paket idag,,så nu är det bara att bygga

  19. #359

    Standard

    Hur känslig för vikt är den om man monterar tex vtx på 30g i vänster vinge? måste jag kompensera och skicka på 30g på höger också då?

  20. #360

    Standard

    För säkerhets skull är det bra att den är i jämvikt. Finns det ingen utrustning du kan placera på andra sidan som motvikt?

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •