Reklam

 
Sidan 32 av 37 FörstaFörsta ... 222728293031323334353637 SistaSista
Resultat 621 till 640 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #621

    Standard

    Ja, signalen försämras med många kontakter men den största nackdelen är nog längden på just signalkablage. Ju längre kabel desto större risk för störningar. Användning av skärmat kablage samt att kabeln är tvinnad är nästan krav i en FPV-modell tycker jag.

  2. #622

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  3. #623

    Standard



    EDIT: Ah, såg att jag var tvåa.

  4. #624

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Den är trevlig helt klart. önskar jag fick lite flygtid med min
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #625

    Standard

    Skrytmånsar
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #626

    Standard

    @Simon
    Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.

  7. #627

    Standard

    Bra recension från flitetest.

  8. #628

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    @Simon
    Jag har ett extra fäste till en obyggd RVJET jag har hemma. Är du intresserad att testa igen? Kanske ska byta propeller för säkerhets skull samt kanske även navet ifall de har skapat stora vibrationer. Jag såg även att någon på RCG har byggt in ett metallfäste i "cylindern" i motorfästet.
    Har ingen motor heller just nu en kabel av och en kraftigt skadad.
    om jag fattat rätt så ska ett fäst och motor vara skickad. lämnar nog fästet till grannen så får han göra nån kolfiberförstärkning eller nått han är duktig på kolfiber.
    Proppbyte har det fått bli ändå men navet byter jag nog ifall problemet ligger där.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #629

    Standard

    Jag har både en motor samt fäste att låna ut ifall det tar lång tid från RV, bara att höra av dig.

  10. #630

    Standard

    Äntligen bytt motor på rvjeten till den som rv säljer och fått min nya lucka eftersom jag tappade den gamla.. testade den litta snabbt idag, fast det blåste lite. (Hade lipos som låg laddade sen helgen som måste tömmas) den flög som en dröm. Loopade hur lött som helst. Tom vertical climb.. najs. Synd bara att min videosändare var kass. Hade bara 150 m räckvidd. Är det någon som vet om lawmate videosändaren är kompitabel med en videomottagare från readymade rc med saw filter.. /jonas

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  11. #631

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag har både en motor samt fäste att låna ut ifall det tar lång tid från RV, bara att höra av dig.
    Tack för erbjudandet men jag tror jag tar en paus och samlar mod
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #632

  13. #633

    Standard

    En fråga. Är det svårt att demontera gopron från pan tilt funktionen? Eftersom när jag är ute och flyger vill jag kunna flytta gopron mellan mina olika modeller.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  14. #634

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Inte särskillt svårt faktiskt. Den övre delen av hållaren för gopron kan skruvas av med 3-4 skruvar (kommer inte ihåg exakt) och då kan du slida upp gopron. Inte skitenkelt men definitivt görbart på fältet om man vill flytta över den till en annan kärra.

    Då du lossat övre delen så sitter den fortfarande kvar pga att axeltapparna sitter i den nedre delen.

    MVH / kajaken

  15. #635

    Standard

    Sen en sak till vad är skillnad på pan tilt och tilt pan? Vilket känns bäst eller det som använd normalt /jonas

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  16. #636

    Standard

    Det som är vanligast är pan-tilt. Jag kör dock nu med tilt-pan och det fungerar det med.

  17. #637

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    För att förklara vad som är vad så anger benämningen i vilken ordning axlarna rör sig. Dvs. Pan/Tilt så tittar du åt sidan och sedan styr du pitch upp och ner. Samma rörelse på tilt/pan så rör du först på tilt (upp ner) och titta du rakt ner och sedan tittar åt sidan så kommer du att ha sidovyn liggande. Prova med att röra huvet genom att först titta rakt och sidan och sedan upp och ner jämfört med att titta rakt ner och sedan titta åt sidan. Hmm hoppas att det gick att förstå den beskrivningen haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  18. #638

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    För att förklara vad som är vad så anger benämningen i vilken ordning axlarna rör sig. Dvs. Pan/Tilt så tittar du åt sidan och sedan styr du pitch upp och ner. Samma rörelse på tilt/pan så rör du först på tilt (upp ner) och titta du rakt ner och sedan tittar åt sidan så kommer du att ha sidovyn liggande. Prova med att röra huvet genom att först titta rakt och sidan och sedan upp och ner jämfört med att titta rakt ner och sedan titta åt sidan. Hmm hoppas att det gick att förstå den beskrivningen haha
    Aha.. tack för den fina förklaringen kajaken nu fattar jag galoppen. Pan tilt så har jag har bilden horisontelt även från sidan när jag tittar ner..

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  19. #639

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det va allt en trevlig liten stund , dock inte så mycket nyheter för någon som redan äger en rvjet.
    nästa gång får ni köra utan video man blir ju livrädd när kajaken kommer upp i fullskärm
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #640

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skulle vilja se hur du ter dig i fullskärmsläge Simon. Vi är nog minst lika skrämmande haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •