Reklam

 
Sidan 14 av 37 FörstaFörsta ... 491011121314151617181924 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #261

    Standard

    Hur ny är relativt ny?

    Vilka modeller har du flugit innan?

  2. #262

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Hur ny är relativt ny?

    Vilka modeller har du flugit innan?
    Mest multirotor hehe, men har en parkzone radian och en bixler här hemma som man flyger lite fpv med i mellan åt..

  3. #263

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Om du vill flyga FPV så funkar den helt klart som instegsmodell också. Har du flugit Bixler etc innan så ser i allafall inte jag att det skulle vara något problem.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #264

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Om du vill flyga FPV så funkar den helt klart som instegsmodell också. Har du flugit Bixler etc innan så ser i allafall inte jag att det skulle vara något problem.
    Jag tycker att min bixler är lite klen i stigningen trots att jag har uppgraderat till en 220W motor. Vill ha något rejält som kan stiga brant med större batteri och gopro.

  5. #265

    Standard

    Då kan jag rekommendera en RVJET med motorpaketet. Börja att flyga med EPO-nosen tills du känner dig trygg med modellen. Hag kan rekommendera den korta vingen för lite mer snabb flygning.

  6. #266

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Då kan jag rekommendera en RVJET med motorpaketet. Börja att flyga med EPO-nosen tills du känner dig trygg med modellen. Hag kan rekommendera den korta vingen för lite mer snabb flygning.
    Med långa vingen hur brant kan man stiga med gopro i nosen med rvjet med motorpaketet? Och vad blir farten i plan flykt samt hur lång flygtid har man?

  7. #267

    Standard

    Rätt svårt att svara på då det beror på vilket batteri du har. Men med motorpaketet tror jag att du borde ha nästan vertikal prestanda då motorn har uppmätts till nästan 700W med 12x6-propeller på 3S. Men det beror ju ivetvis på totalvikt och hur bra batteriet är.

    Hastighet i planflykt med samma setup blir kanske 100km/h, men det är endast en uopskattning, jag vet inte.

    Flygtid beror på batteri och givetvis hur man flyger.

  8. #268

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Rätt svårt att svara på då det beror på vilket batteri du har. Men med motorpaketet tror jag att du borde ha nästan vertikal prestanda då motorn har uppmätts till nästan 700W med 12x6-propeller på 3S. Men det beror ju ivetvis på totalvikt och hur bra batteriet är.

    Hastighet i planflykt med samma setup blir kanske 100km/h, men det är endast en uopskattning, jag vet inte.

    Flygtid beror på batteri och givetvis hur man flyger.
    Okay, vilka batteri flyger du med och hur länge flyger du på de batteriet? Menar då ganska lugn flygning ingen acro utan bara lite fpv se sig omkring

    Hur tål kärran vind? Och blir det lättare att spaka kärran om man flyger med rvosd fly by wire?
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-05-12 klockan 18:21.

  9. #269

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Svårt att säga flygtiden men då jag provade Cruise flight i Norberg i torsdags så drog min setup ca 6-7 A som lägst så låt oss säga 10 A vid ekonomisk flygning (3s 5800 mAh) och jag hade en 42 mm motor med 1200 kv och en fällbar APC 10x6 (tror jag det var). Jag borde alltså ha kunnat flyga i nästan en timme på den lipo acken. Vingen rymmer ju mer batteri än så. Jag flyger sällan sakta och högt utan gillar att flyga lågt och fort vilket bränner mer energi.

    Med vänlig hälsning, / Kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #270

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Svårt att säga flygtiden men då jag provade Cruise flight i Norberg i torsdags så drog min setup ca 6-7 A som lägst så låt oss säga 10 A vid ekonomisk flygning (3s 5800 mAh) och jag hade en 42 mm motor med 1200 kv och en fällbar APC 10x6 (tror jag det var). Jag borde alltså ha kunnat flyga i nästan en timme på den lipo acken. Vingen rymmer ju mer batteri än så. Jag flyger sällan sakta och högt utan gillar att flyga lågt och fort vilket bränner mer energi.

    Med vänlig hälsning, / Kajaken
    Så med en 8A acc så blir det en hel del kul flygning

  11. #271

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Det bör det definitivt bli
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #272

    Standard

    Ännu en film med bungee start. Otroligt enkelt och smidigt.


  13. #273

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ännu en film med bungee start. Otroligt enkelt och smidigt.

    vart köper man bungeen?

  14. #274

    Standard

    Hehe, av mig kanske?

    Jag har nog delar att bygga ihop en till då jag köpte tio tältpinnar när jag bara behövde två. Jag har även en till bungee-slang fast en lite smalare men det spelar inte å stor roll. Antingen gå längre eller vik dubbel och gå kortare.

    Om du är intresserad så skicka ett PM?
    Senast redigerat av Boopidoo den 2013-05-16 klockan 21:56.

  15. #275

    Standard

    Kan man skära i vingen å placera Uhf mottagare på ena sidan och video sändare på andra? Eller hur gör ni för att få ett bra avstånd?

  16. #276

    Standard

    Ja, det går bra och med de undre täcklocken är det mycket enkelt att göra en snygg och dold installation. Jag har installerat RCRX och VTX innanför fenorna på vart sida om mittkroppen.

  17. #277

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ja, det går bra och med de undre täcklocken är det mycket enkelt att göra en snygg och dold installation. Jag har installerat RCRX och VTX innanför fenorna på vart sida om mittkroppen.
    Låter som de snart får bli ett köp ... Hur fäster ni vingarna är lite väl otympligt om man limmar dem?

  18. #278

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tejp eller så limmar man i en nylonskruv (M3) på varje sidan om skarven och så dit med en oring.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #279

    Standard

    Läs första posten i min tråd på RCG, där länkar jag till allt möjligt matnyttigt kring RVJET, bla fastsättning av vingar (sk wing joiner). http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1851413

    Kort sammanfattat så kan man bland annat välja bland tejp, krok+o-ring eller magnet. Av dessa tycker jag krok+O-ring är bäst. Antingen så som Kajakmannen eller genom de wingjoiners jag ritat och som kan köpas från Shapeways (eller laddas hem och skriva ut själv. http://www.shapeways.com/model/99710...ductBox-search

  20. #280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Läs första posten i min tråd på RCG, där länkar jag till allt möjligt matnyttigt kring RVJET, bla fastsättning av vingar (sk wing joiner). http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1851413

    Kort sammanfattat så kan man bland annat välja bland tejp, krok+o-ring eller magnet. Av dessa tycker jag krok+O-ring är bäst. Antingen så som Kajakmannen eller genom de wingjoiners jag ritat och som kan köpas från Shapeways (eller laddas hem och skriva ut själv. http://www.shapeways.com/model/99710...ductBox-search
    Tack där hitta man mycket att läsa... Borde de inte funka med självhäftande kardborre som jag använder till mina andra kärror, för som ja fattar det så blir de direkt ingen kraft som drar isär vingarna när man flyger?

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •