Reklam

 
Sidan 10 av 37 FörstaFörsta ... 5678910111213141520 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #181

    Standard

    Men man kan ju skippa roder.

  2. #182

    Standard

    Jag har lagt upp lite bilder på RCG-tråden: http://www.rcgroups.com/forums/showt...683248&page=24

  3. #183

    Standard

    Så där ja, nu är den premierad! Har flugit med både vanlig vinge samt den utökade vingen med samma inställningar i radion samt samma tyngdpunkt och det gick bra. Det man dock ska tänka på är att förhållandet mellan roder och tyngdpunkt ändras med den förlängda vingen så man bör kanske ha olika rates beroende på vinken konfiguration man flyger med. Så här har jag tänkt ställa in vingen:
    D/R 1: Höga utslag för avancerad flygning med bägge vingar (dock bäst med normalvingen)
    D/R 2: Inställd för normalvinge
    D/R 3: Inställd för utökad vinge

    Samtliga starter har gjorts med en bungee så jag kan verifiera att kroken fungerar ypperligt.

    Vid landning så vill dock inte proppen sluta snurra så jag måste se till att ställa in broms på ESCn så att de fälls in vid noll gaspådrag.

    EDIT: Avseende roder så har jag tänkt modfifiera vingen med sidroder rätt snart. Installationen blir kanske inte supersnygg då jag gör det så här i efterhand. Efter fenorna är rätt så stora så möjliggör det att modellen kommer att kunna flygas rätt så roligt. Några kniveggar kommer nog inte att gå i annat är höga hastigheter men wingover ska nog inte vara några problem.

  4. #184

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Nice. Trevligt att du kom upp i luften
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #185

    Standard

    Har du en bild på din bungee?

  6. #186

    Standard

    Den jag byggde består av två aluminiumpinnar som sticks med i jorden med några meters mellanrum. Jag använde 10x10mm L-profil från Bauhaus men de var för veka så nu har jag köpt 25x25mm T-profil som borde klara av det bättre. Längden för varje pinne är ca 20-30cm. Ovanpå har jag skruvat fast 20x20mm L-profil för att ha något att trycka med och dra upp. Gummibandet är knutet i varje pinne.

    Bilder kommer kanske senare efter att jag har uppdaterat konstruktionen.

  7. #187

    Standard

    Aha okej! det blir som en slangbella i konstruktionen då? vad har du för gummiband till detta? och anser du det behövligt med en bungee eller funkar det lika bra att kasta modellen?

  8. #188

    Standard

    Precis, det blir en slangbella modell större.

    Jag använder hobbykings gummislang med 8mm diameter, hela slanglängden dvs 10m. Om man har någon som kan hålla modellen och man har tillgång till en gränsplan så är det mycket enklare att starta med bungee. Bara att hålla lite höjd så skjuter den iväg snabbt och smidigt. Det är viktigt att vänta med att dra igång motorn tills linan har lossnat från kroken.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...tart_Cord.html

  9. #189

    Standard

    Detta är hur de nya "spetten" ser ut.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	spett.jpg 
Visningar:	432 
Storlek:	21,7 KB 
Id:	34412

  10. #190

    Standard

    Alright! och det funkar bra alla gånger? du har ingen ramp eller så?

  11. #191
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #192

    Standard

    Lite otymplig för in smak, det behövs ingen ramp. Vid en av starterna jag gjorde så hölls modellen i luften och den drog iväg i bra fart utan att nudda marken.

    Men det är klart att då hade modellen endast ett 3S6Ah och ingen FPV-utrustning.

  13. #193

    Standard

    Den rampen står kvar i boden mellan flygningarna
    För stor för att plockas hem varje gång...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #194

    Standard

    Nu är manualen klar för både vinge och PT... allt förutom lite småfix. Tror att det kommer bli en trevlig överraskning för många.

  15. #195

    Standard

    En sida ur manualen som visar några konfigurationer.

    Namn:  image.jpg
Visningar: 347
Storlek:  140,0 KB
    Senast redigerat av Boopidoo den 2012-12-06 klockan 14:36.

  16. #196

    Standard

    Kan man köpa dome + PT-gimball (eventuellt med servon och gyron) nu? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #197

    Standard

    Ingen aning, kolla på rangevideo.com, det där ligger utanför min kontroll.

  18. #198

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard Rangevideo flygande vinge

    Idag blev det till att testflyga lite till. Hyfsat milt men en del dimma (och imma på headplay brallorna) kommer en flygfält senare










    Schyst med en modulär design. Vi kunde inte hålla oss från att testademontera lite olika varianter. Skall bli kul att tar sedan då de finns tillgängliga för elvans. Senaste jag hörde av Vova var att han skulle få de sista foamdelarna till den 15/1 så håll julklappspengarna i beredskap



    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #199

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har du tröttnat på den än ? jag kan ta hand om en isåfall
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #200

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •