Reklam

 
Sidan 30 av 37 FörstaFörsta ... 202526272829303132333435 ... SistaSista
Resultat 581 till 600 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #581

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    coax delen är den bara en förlägning fram till själva antennen eller agerar även coax delen antenn?

    Är det viktigt att coax delen och antenn delen är i linje med varandra eller är det ok att böja innan övergången ?



  2. #582

    Standard

    Nej, coax-en är bara antennkabeln och den behöver inte vara som på bilden.

  3. #583

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    Sorry det kanske är fult att göra så, tänkte att det igentligen hörde till Radio men RVjet tråden verkar mer levande

  4. #584

    Standard

    Tjena killar.. nu har jag med skaffat en rvjet.. gjorde premiär lyftet idag med långa vingarna på.. gick bra faktiskt.. men den dök rätt bra. Har ni också synligt elevator trim upp ca 5mm? Jag är ny att flyga med elevons eller flygande vingar.. saknar känslan av att ha roder men jag lär mig nog. Annars får man kanske bygga roder själv hehe.. är det någon som vet vad rvjet power pack har för kv på den motorn? köpte en 1100 kv motor som jag kör på 3s men den känns litta klen.. mvh jonas

  5. #585

    Standard

    Vad roligt att du har köpt en också.

    1100kv är nog bra men du kanske behöver en starkare. RVJET power pack är mycket kraftfullt men det går ju att komma billigare undan. Exempelvis med en 1100kv Turnigy Aerodrive 35-48.

    Jag flög idag och kraschade i en björk. Krashen var så hård att bägge kolfiberrören gick av. 15 minuter senare var den lagad och flög i stort sett som innan. Min o-rings lösning fungerade utmärkt och tog upp krafterna innan de till gick av. Bägge vinnarna hade lossnat och en fena behövde limmas tillbaka. Men som sagt, 15min med lite CA och Kicker, så var den lagad.

  6. #586

    Standard

    jag köpte denna motorn till min rvjet. med 12*6 vikbar prop... har ni ett bättre system så är alla tips välkomna. i morgon blir det test flyg med korta vingar och se om min autopilot fungerar (fy31ap)

    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=952
    Senast redigerat av jonte_malmö den 2013-08-18 klockan 00:29.

  7. #587

    Standard

    Jaha.. idag när jag testflög så tappade jag luckan och en acc som låg i för vikten skull trillade med ur.. hittade så klart inte luckan då den ligger nånstans ute på en äker hehe.. har beställt en ny redan. Idag flög jag med dem korta vingarna.. svårt att jämföra då det blåste mycket mer idag.. men känns som sagt att min motor är litta klen med sina 1090kv.. kanske ska se om den pallar med 4s och se om det blir mer ös då.. autopilote och stabiliseringen fungerade fint.. nästa tur blir det med fpv grejorna på

  8. #588

    Standard

    Har samma motor , flyger min på 3 s och 12/9 propp , 12/6 blir för lite minst 12/8 ska det va då kan man glida runt på 50% på trotteln
    U

  9. #589

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hej. Trevligt att systemet funkar som det skall. Surt angående luckan men viktigt att komma ihåg att luckan inte är designad för att hålla fast batteriet eller annat och om luckan inte stängs helt pga att något hindrar magneterna i luckan och de i kroppen att mötas så kommer den att sitta väldigt löst. Dessutom så skulle jag aldrig rekommendera att man flyger med en lös acc eller vikt i sitt plan för då finns stor risk för att tyngdpunkten förskjuts vilket kan leda till okontrollerbart plan.

    Angående motorn så har kv inget att göra med hur kraftfull din motor är. Kv anger hur många varv din motor gör per volt och minut. Vill man ha en snabb kärra så skall man ha högt kv och vill man ha en långsam modell så skall man satsa på lågt kv.

    Om du väljer att köra 4s istället för 3s. Din motor så måste du tänka på att inte överbelasta motorn utan gå ner i proppstorlek för att kompensera för det högre varvtalet, annars riskerar du att bränna motor och/eller ESC.

    Glöm inte heller att 4s genom RVOSDn ej funkar med interna strömförsörjningen och 12V ut till kamera.
    Senast redigerat av kajakmannen den 2013-08-18 klockan 17:30.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  10. #590

    Standard

    En rekommendation avseende motorfästet är att INTE använda försänkta skruvar. Jag är osäker på om det är försänkta skruvar som följer med i power pack men sådana skruvar riskerar att skapa sprickor i plasten om man skruvar för hårt. Jag rekommenderar istället flata skruvhuvuden med insex. Det gör det enklare att ta i och ur motorn när allting är monterat.

  11. #591

    Standard

    Har bytit till insex med brickor på min nu ,ska ut på en tur idag ,solen skiner ju bäst å passa på
    Uffe

  12. #592

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    En rekommendation avseende motorfästet är att INTE använda försänkta skruvar. Jag är osäker på om det är försänkta skruvar som följer med i power pack men sådana skruvar riskerar att skapa sprickor i plasten om man skruvar för hårt. Jag rekommenderar istället flata skruvhuvuden med insex. Det gör det enklare att ta i och ur motorn när allting är monterat.
    Tyvärr sprack det utanför skruvarna. In flight

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #593

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Glöm inte att skicka bilder till mig Simon.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  14. #594

    Standard

    Aj då, det är ju riktigt illa. Jag förstår dock inte hur det bara kan hända. Mitt fäste har varit med om massor med en hel del trasiga proppar och nav samt att jag har bytt motor flera gånger.

    Jag instämmer med Anders att både Uffe och Simon skickar bilder till oss.

    Avseende min rekommendation om försänkta skruvhuvuden så kanske det inte är så illa ändå, det verkar som om det inga fastän som har spruckit just där så det kanske inte är något problem. Men insexhuvuden är fortfarande bättre tycker jag.

  15. #595

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Glöm inte att skicka bilder till mig Simon.
    det kommer bilder. hinner nog inte ta det innan lördag, men det kommer

    Tycker alltid det skall vara insex på motorskruvar, hade jag inte varit så sugen på att flyga så hade jag förmodligen bytt.
    det gör jag på alla andra maskiner. fattar inte varför man ska envisas med stjärn/kryss skruv

    ska studera plasten lite också. igår slängdes rv'n i lådan och qav400an kom fram. slutade i krash men det gick bra iallafall
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #596

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Riktigt skön flygning från igår smekte lite moln.



    /Kajaken

  17. #597

    Standard

    Fint! själv så tänkte jag smeka lite moln idag med min SH

  18. #598

    Standard

    Tjusigt, gillar detta med att surfa bland molnen! Måste sätta igång med ett projekt snart

    --
    S

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Riktigt skön flygning från igår smekte lite moln.



    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  19. #599

    Standard



    Hittade ett nytt smultronställe ca 1km från flygfältet.

  20. #600

    Standard

    Har filurat på hur jag bra skulle kunna fästa ett pitotrör och så här blev det till slut.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130912_090311.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	159,5 KB 
Id:	40824
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130912_090335.jpg 
Visningar:	188 
Storlek:	140,3 KB 
Id:	40825
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130912_090352.jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	164,9 KB 
Id:	40826
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20130912_090410.jpg 
Visningar:	176 
Storlek:	149,8 KB 
Id:	40827

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •