Reklam

 
Sidan 5 av 37 FörstaFörsta 1234567891015 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #81

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Ursäkta språket, men fan vad det kliar i fingrarna...

  2. #82

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Nya filmer på extended version flygning med första EPO vingen.





    MVH / Kajaken

  3. #83

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Lite nya filmer från rangevideo





    MVH / Kajaken

  4. #84
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Nog blir man mer sugen då man ser dina filmer Anders, lite lamt av rangevideo lägga ut lågkvalitetsvideos på en produkt man tänkt sälja. Men det är ju bara vad jag tycker

    //Matte

  5. #85

    Standard

    Vem vet, det här är nog den första EPO-gjutna RC-modellen som är utvecklad i Sverige? Definitivt den första som från start är anpassad för FPV.

  6. #86

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    haha ja kanske det. Jag skall försöka göra en film senare idag. Dock inte HD då jag råkade landa min GoPro i en flod i förrgår

    Eller så kanske jag tar med den lilla röda snabba så blir det GoPro film också haha

    MVH / Kajaken

  7. #87

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Vet vi något ungefärligt pris på denna skapelse? Mellan tummen och pekfingret...

    Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk

  8. #88

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vet faktiskt inte men min gissning skulel bli att den hamnar i nivå med ritevingen och med ritevingen får du inte Pan/tilt nos samt att du behvöer komplettera med limmer etc för att få dit ytbeläggningen som används med Ritevingen.

    Vova har sakt att han satsar på volym och inte på exklusivitet vilket indikerar ett lågt pris. Mer än så ett jag inte.

    MVH / Kajaken

  9. #89

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ser att du bor i Björklinge Flunk.

    Har du lust och tid så kan du väl komma upp till Älvkarleby så får du klämma lite på de prototyper jag har hemma

    MVH / kajaken

  10. #90

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Ser att du bor i Björklinge Flunk.

    Har du lust och tid så kan du väl komma upp till Älvkarleby så får du klämma lite på de prototyper jag har hemma

    MVH / kajaken
    Aha, är det därifrån du kommer. Har ju sett att filmerna är från RFK Fyris fält...

    Det vore väldigt skoj att se. Är riktigt sugen på att skaffa en sån där när de finns tillgängliga.


    Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk

  11. #91

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag är hemma imorgon (söndag) på dan om du är sugen att komma förbi på en kopp kaffe

    MVH / Kajaken

  12. #92

    Standard

    När Vova lyckas gå tag på lite fler lär han väl skicka till mig i Uppsala också.

  13. #93

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Slå mig en pling under söndagen Simon.



    MVH / Kajaken

  14. #94

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag är hemma imorgon (söndag) på dan om du är sugen att komma förbi på en kopp kaffe

    MVH / Kajaken
    Hinner tyvärr inte... Men framöver vore det trevligt!

    Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk

  15. #95
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Vem vet, det här är nog den första EPO-gjutna RC-modellen som är utvecklad i Sverige? Definitivt den första som från start är anpassad för FPV.
    Du får ursäkta om jag levt under en sten den senaste tiden men är det du och Kajakmannen som utvecklat denna vinge som RV skall sälja?
    Coolt i så fall.

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    När kommer denna modell? Denna ser ju mycket bättre ut än X8 och verkar flyga bättre också VILL HA!!
    Man lär sig nått varje krash...

  17. #97

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Du får ursäkta om jag levt under en sten den senaste tiden men är det du och Kajakmannen som utvecklat denna vinge som RV skall sälja?
    Coolt i så fall.
    Projektet har varit lite halv-hemligt men jag antar att vi kan skriva om det nu när vingens design har släppts och det knappast längre längre är någon hemlighet hur den ser ut.

    Projektet började förra året och grunddesignen var klar ett bra tag innan Ritewing 2 och Skywalker X8 hade annonserats. Projektet initierades av att Vova tog kontakt med mig och på den vägen är det. Man kan väl säga som så att det är jag, Kajaken och en tredje person (i Sverige) som har utvecklat vingen och dess funktioner åt Rangevideo.

    Själv tycker jag att det är mycket intressant att se hur tre olika vingar med så olika bakgrund har utformats. Många väljer mellan dem bara för att alla tre är flygande vingar men jag tycker att skillnaderna är så pass stora att de knappt går att jämföra, de har olika användningsområden och är bra på olika saker.

    Ritewing2 är inte mycket mer än en gjuten variant av Ritewing Zephyr och kan likt föregångaren byggas extremt stadig. Den är dock något svårstartad, kräver en hel del arbete att bygga ihop den och med sin tjocka vingprofil har den troligtvis ett ganska stort luftmotstånd. Men ska man flyga fort och tufft med höga belastningar är den nog helt perfekt.

    Skywalker X8 är en fullvuxen variant av Skywalker X5, de har en hel del gemensam design. Den kräver, vad jag förstår, en hel del trix att få ihop bra och monteringsdelar för montering av vinge etc är tydligen inte jättebra. Den är även mycket stor och om den inte byggs med avtagbara vingar kan den nog vara svår att transportera. Men storleken är ju positivt om man ska lasta mycket och det lär nog inte vara några problem att separera störande utrustning etc.

    Rangevideo vingen, RVWING/RVJET, är specialbyggd för rangevideos OSD men kan ju givetvis användas med annan elektronik också utan problem. Vingen är byggd för att vara lättstartad, lättflugen och lätthanterlig. Det ska gå snabbt och enkelt att bygga ihop och man ska inte behöva vara livrädd när man startar den.

    Den har en skida undertill med handgrepp för enkla kaststarter, en krok för bungeestart och är gjord i hållbar plast för att skydda EPOn när man landar på exempelvis grus eller asfalt. Skidan är även en integrerad del av modellens konstruktion och ger den ökad hållfasthet.

    Man kan välja att antingen ha en vanlig nos i EPO alternativt en dome med inbyggd pan/tilt eller tilt/pan, beroende på vad man föredrar. Det finns ett fäste för GoPro samt ett som passar de flesta mindre CCTV-kameror som oftast används inom FPV. Ett tredje alternativ för montering finns också med en monteringsplatta. Domen är byggd för att inte synas den är av mycket hög kvalitet samt ska med ett enkelt handgrepp kunna lossas. Förhoppningsvis kommer utbytesdomar finnas för en mycket låg penning.

    Det finns även sk vingförlängare som ökar spännvidden från 155 till 195cm, detta utan att tungdpunkten justeras nämnvärt. Jag själv är mycket nöjd med just dessa som ger vingen ett unikt utseende.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2012-10-02 klockan 14:47.

  18. #98
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Briljant!
    Kan tänka mig att den tredje personen kanske bor i trakten kring Hjo.

  19. #99

    Standard

    Kanske längre därifrån än vad du tror men inte jättelångt.

  20. #100

    Standard

    Då var den beställd!

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 07:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 21:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 12:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 21:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •