Reklam

 
Sidan 26 av 37 FörstaFörsta ... 16212223242526272829303136 ... SistaSista
Resultat 501 till 520 av 734

Ämne: Rangevideo flygande vinge

  1. #501

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    RTH går inte direkt över hempunkten utan lägger sig på ett avstånd (radie) för att sedan cirkla över hempunkten. Detta avstånd går att ställa in och är samma som för andra brytpunkter/waypoints.

    Kolla att kameran är horisontell. Jag trodde att min AHI var galen också innan jag insåg att kameran var sned.
    Ah okay men hur stor är radien original då, ganska stor isf med tanke på att jag bar runt 500m från hem... Ska kolla kameran tror att den kan vara lite sne

  2. #502

    Standard

    En av inställningarna är just radie, kommer dock inte ihåg vilken. Men just för funktionens skull för det väl inte så mycket att den inte kommer exakt över hempunkten?

  3. #503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    En av inställningarna är just radie, kommer dock inte ihåg vilken. Men just för funktionens skull för det väl inte så mycket att den inte kommer exakt över hempunkten?
    Ne de gör inte så mycket, men när ja prova kändes den som att flyget skulle hamna ganska långt vid sidan av hem. Men eftersom ja flyger med en patch antenn så ville jag inte låta rth fortsätta ifall videolänken klippte... Men ska titta på den inställningen..

    En annan sak som jag tänkte på... Det gör inget att man sätter gps:en i jämte ezuhf mottageren va? Med tanke på att både mottagaren och gps:en inte sänder nått...
    Senast redigerat av Defuncta den 2013-07-06 klockan 14:12.

  4. #504

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Loiter något tror jag styr radin
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #505

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Angående att den inte åker horisonten helt så funderar jag på om du är du noga med att planet ligger helt i horisontellt läge då du startar upp RVOSDn. Tror det är viktigt vid uppstartskalibreringen
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #506

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Angående att den inte åker horisonten helt så funderar jag på om du är du noga med att planet ligger helt i horisontellt läge då du startar upp RVOSDn. Tror det är viktigt vid uppstartskalibreringen
    Ska man hålla planet varje gång den startar upp? Det har jag aldrig gjort...

  7. #507

    Standard

    Skulle ut i kväll och fpva med vingen men lyckades inte få rvosd att funka som den skulle,så jag tog en flytur bara , så jäkla nöjd med den, den flyger kanon och suveränt lätt att handkasta även med stora vingen .
    Får gör ett nytt försök med osdn i morrn.
    U
    Senast redigerat av uffe40 den 2013-07-06 klockan 20:22.

  8. #508

    Standard

    Loiter radius är det min var ställd på 250m vilket blir 500m i diameter.
    Man såg knappt att den svängde.
    Nu har jag den på 75m vilket passar mig bättre

  9. #509

    Standard

    Låt planet ligga stilla i ca 30 sekunder, håll sedan planet i planflykt och ställ in "Set AHI.." kolla sedan AHI och se om det ser ok ut både vertikalt/horisontellt. Ser det ok spara inställningarna i RVOSD.

  10. #510

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag vet inte om det är rätt men jag har fått lär mig att man inte skall använda funktionen "set AHI neutral" utan istället lägga kärran så att RVOSDn ligger i planflyktläge och starta om RVOsDn så att ny kalibrering sker. "Set AHI neutral" är till för m man använder IR sensor och skall bara användas då. Boopidoo, kan du variera om detta är rätt? Var Alex som sade det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #511

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Uffe: om RVOsDn inte lyckas sätta Home så kan man ändra på parameter (set Max HDOP) kolla manualen för mer info
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  12. #512

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Jag vet inte om det är rätt men jag har fått lär mig att man inte skall använda funktionen "set AHI neutral" utan istället lägga kärran så att RVOSDn ligger i planflyktläge och starta om RVOsDn så att ny kalibrering sker. "Set AHI neutral" är till för m man använder IR sensor och skall bara användas då. Boopidoo, kan du variera om detta är rätt? Var Alex som sade det.
    Jag satte planet på marken och höll vingarna horisontellt, sen lät jag den peka lätt uppåt med nosen. Som den gör när man sätter den på gräset. Satte sedan ahi, det funkade ganska bra tyckte jag. Man kanske ska lyfta upp baken lite så den inte har nosen lätt uppåt?

    Sen har jag märkt att gopro 3 black inte är någon bra fpv kamera, min startar om sig eller nått för den blir svart för någon knapp halv sekund i mellan åt. Sen är den inte speciellt skarp om man jämför med en bra fpv ccd kamera. Vilken upplösning flyger ni på med gopro? Jag har 1080p 60 fps men kanske är det som gör att de blir mer oskarpt i fpv?

  13. #513

    Standard

    Ska verkligen RTH fungera såhär? Visst kommer den tillbaka men de känns inte helt rätt eller???



  14. #514

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Svårt att veta fullt ut i och med att jag inte vet vart home positionen är. Dock känns den inte så aktiv. Börjar den oscillera när du kör vanligt AP mode med FBW eller liknande? Vad är Max roll Angle?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  15. #515

    Standard

    Det är svårt att säga något utan OSD-informationen. Vad exakt tycker du var konstigt? Jag kan tänka mig några saker men det är kanske bättre om du beskriver vad som du tror är knasigt.?

  16. #516

    Standard

    Vad säkert ni om att vi samlar frågor om RVOSD i en egen tråd? Exempelvis denna: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...931#post317931

  17. #517

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det är svårt att säga något utan OSD-informationen. Vad exakt tycker du var konstigt? Jag kan tänka mig några saker men det är kanske bättre om du beskriver vad som du tror är knasigt.?
    Att motorn och allt liksom hackar men de kanske ska vara så? Ska snart skaffa mig en dvr så jag kan spela in videolänken känns som att de kan vara bra ... Mina ap inställningar är default...

    Vi kan gå över till osd tråden ist

  18. #518

    Standard

    Jag kan tipsa om att RVJET nu ska finnas att köpa i Sverige hos Autopartner i Eskilstuna.

    http://www.autopartner.se/range-vide...949-c-438.aspx

  19. #519

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag vet en som beställt en rvjet från Rv.: D
    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  20. #520

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vem kan det vara?????
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Liknande ämnen

  1. FPV flygande vinge. Byggdagbok Del 1
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 08:59
  2. Elmotor till flygande-vinge
    Av adent i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 22:45
  3. Bygga STOR flygande vinge?
    Av Cringer i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 22:16
  4. vinge flygande +skada :-(
    Av Daniel L i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:40
  5. Flygande vinge.
    Av Fot i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •