Reklam

 
Sidan 1 av 9 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 173

Ämne: Gaui 500XT Quad bygge hjälp

  1. #1
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard Gaui 500XT Quad bygge hjälp

    Hej!

    Jag är en hel nybörjare.
    Jag köpte följande paket:

    Gaui 500XT Quad flier (inkl motorer, esc)
    - DJI NAZA Flightcontroller / Gyro
    - Kamerastativ - ONE d-DRIVE 170
    - Quad Propeller APC 10 tum - 500X Heavy Lift


    Laddare: SKYRC E6560 12/240v LiPo laddare
    Batterier: ZIPPY Flightmax 4000mAh 4S-14.8V 20C - 500XT Photoflier
    Futaba T8FGS 2,4GHz FASST - 8 till 14 kanaler

    Har byggt upp helikoptern, dock är osäker på en hel del grejer.

    1 - batteriet verkar behöva en adapter XT60 till 4mm bananstick för att den ska laddas.
    2 - Laddaren säger att den ska välja nån 2.0 A eller nåt för laddning... har ingen aning hur man ställer in den för min batteri.
    3 - batteriet ska hängas på helikoptern på nåt sätt och sedan kopplas in nånstans . Det finns 2 sladdar som jag har tagit ut från motorerna som ska in till batteriet. Antagligen med nån sorts ny adapter.
    Är riktig osäkert om DJI Naza eller RC32608 receivern från Futaba behövs kopplas till batteriet.

    Som sagt, är hel ny i detta. Jag var otrolig ivrig när jag fick hem grejerna men sakta blev jag mer o mer orolig

    Är det nån snäll som kan förklara till en nybörjare hur batteriet ska kopplas?

    Tack i förhand,
    Remus

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej