Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Inställningar för dlg

  1. #1

    Standard Inställningar för dlg

    Är inne på att köpa en dlg, har sålt min radio och ska köpa ny.
    Hur pass bra radio behövs för att få till alla mixar man behöver ?
    Verkar vara en djungel av inställningar, trodde bara man kastade upp och flög :-/

  2. #2

    Standard

    en 7-8 kanals radio har oftast vad man behöver så vidare man inte skall bygga skalaflyg med massor extra funktioner
    så spectrum,jr,futaba,multiplex bara välja nån som faller dig i smaken kanske kolla vad som finns på fältet där du håller till så man lätt kan få hjälp. köper man en bra radio från början behöver man inte tänka på o byta dom närmaste 10åren.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skall du ändå köpa ny och tänkt köra segel så varför inte en TFG8S Futaba. Den har allt du kan behöva och är bra kvalitet också. Köper du den så kan jag maila vöer en programfil så har du alla inställningar direkt utan att behöva göra annat än att finjustera

    MVH / Anders

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har också läst att just Futaba TF8FG tycks vara en rätt poppis radio i DLG-kretsar och rekommenderar självaste Kajaken en sån så är det nog inte fel val...
    Hälsningar
    Roger

  5. #5

    Standard

    Ja den ser ju fin ut men verkar lite overkill för att flyga segel. Har inga andra maskiner just nu så radion kommer mest troligt endast användas till dlg.

  6. #6

    Standard

    Ja då behöver du en bra radio! Den skall helst ha "flightmodes" och någon annan smart segel mix. Och det brukar inte finnas i dom "billiga" radiorna.
    Har fått fulprogramera rätt många F3K modeller åt kompisar. Inte lätt att få till.

    Kajakens tips är klockrent!

    MVH
    //Andreas
    Modellflyg börjar vid farter över 300kmh

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    53
    Klubb
    Helsingborgs Modellflygklubb

    Standard

    Jag var lite i samma sits, har en bra radio till stora seglarna, men att kasta en DLG med pizzakartong på magen är inte så bra.
    Jag köpte en Turnigy 9x på HK och en USBprogrammerare som jag lödde in. Sen uppdaterade jag programvaran till Opensource versionen Open9x.
    Tror detta är den absolut billigaste lösningen att få en sändare med funktionerna.
    Det kan vara så att du måste byta modulen till FrSky eller Corona eller nån om inte HK har mottagare som är små nog att gå in i en DLG (jag köpte FrSkys inbyggnadsmodul och lilla 4-kanalare)

    Kan dock tillägga att detta kanske inte är en lösning för den som inte vill pilla lite själv med grejorna.

Liknande ämnen

  1. RVOSD inställningar etc
    Av Boopidoo i forum FPV OSD
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-07-20, 21:39
  2. KK2 inställningar
    Av Jocke71 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 21:51
  3. Gyro inställningar.
    Av pioon i forum Quad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 17:14
  4. Inställningar fartreglage
    Av Johan77 i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 14:54
  5. Inställningar
    Av Glawe i forum Helikopter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 10:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •