Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Graupner Hott binding fråga

tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

Standard Graupner Hott binding fråga

Undrar lite om min mottagare (gr-12). Det står i manualen att man skall hålla inne knappen på mottagaren i 3 sekunder så ska den börja blinka. Sedan ska man trycka bind på radion. Min mottagare blinkar inte oavsett hur länge jag håller knappen intryckt. Om jag däremot håller den inne och samtidigt trycker bind på radion kopplar den ihop.

Är det något någon annan vet något om? Fel i manualen eller någon annan version av mjukvara i mottagaren? Blir lite nojjig när den inte följer beskrivningen
    - Zeitgeist -

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

http://www.graupner.de/mediaroot/fil...leitung_en.pdf
    Det är som du beskriver för lyckad bindning

2.1. Binding
    When you wish to use the Graupner HoTT 2.4 GHz receiver with a particular transmitter, the fi rst step
    must always be to “bind” the unit to “its” Graupner HoTT 2.4 GHz RF module (transmitter). This “binding”
    procedure only needs to be carried out once for each combination of receiver and RF module. The units
    supplied in the set are already bound to each other at the factory, i.e. the binding procedure described in
    the following section only needs to be carried out when you wish to use an additional receiver. However,
    it can also be repeated at any time if required, e.g. after changing transmitters. When binding is required,
    this is the procedure:
    • Switch the transmitter and receiver on.
    • Locate the BIND / RANGE button on the back of the transmitter, and hold it pressed in while you
    press and hold the SET button on the receiver. Both LEDs on the back of the transmitter now glow
    constantly, and the red LED on the receiver fl ashes.
    • Under normal circumstances the fl ashing red LED on the receiver will cease to fl ash and switch to
    a constant green within about ten seconds. This indicates that the binding process is complete. You
    can now release both buttons, and your transmitter / receiver combination is ready for use.
    • However, if the red LED on the receiver continues to fl ash for longer than ten seconds, then the
    binding process has failed. If this should occur, repeat the whole procedure.
    fredrik

tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

Standard

Märkligt. Det står inte samma i manualen jag har Det finns t ex ingen bind knapp på baksidan av sändaren eller röd diod på mottagaren som texten ovan beskriver. Min manual är mer korrekt men proceduren är mer enligt din text.
    - Zeitgeist -

Liknande ämnen

1. Graupner MX-12 hott deltavinge konfigurering
    Av newbadboy i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 20:10
  2. Hitec Aurora 9 Stylus & Binding Pen, i sverige?
    Av wallberg i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 00:08
  3. Graupner HOTT snabbrecension
    Av RG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 21:40
  4. Fråga om Graupner MX-16
    Av Hitec i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 00:32

Behörigheter för att posta