Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: SkyWalker X8 Flying Wing?

  1. #1

    Standard SkyWalker X8 Flying Wing?

    SkyWalker X8 Flying Wing?

    Har nån provat en sådan?
    Vad är dom gjorda av (förstod att de har vart av olika material beroende på version)?
    Säljer nån den svarta i Sverige? (finns i vitt också)
    Bra? Dålig?
    Förstod att den är rätt rymlig och orkar med mycket last.

    Lite bilder:
    http://api.ning.com/files/FyNrUVTfXG...XJpg__/x88.jpg
    http://www.rc4y.com/images//X8/x8-40.jpg
    http://4.bp.blogspot.com/-QZRuS-jw42...1600/x8-14.jpg
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    11
    Jobb
    Fordonstekniker (bilmek)
    Klubb
    N/A

    Standard

    Ända jag vet är att dem är out of stock hos bevrc.com som är huvud distrubutör av skywalker modeller.
    X8 ser ju jävligt ball ut.

  3. #3

    Standard

    Finns mycket att läsa om dom här http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1555543
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  4. #4

    Standard

    Jag har lite input iaf, om än lite då jag har en X8 liggandes i mitt uthus. Inte kommit så långt med den. Tänkte jag ska påbörja bygge av den nu i helgen om jag får tid över. Min är vit och gjord av EPO. Vad jag fått som svar är att den ska ha motsvarande densitet som den svarta versionen. Enbart färg som skiljer (enl bevrc). Första batchen (ett femtiotal) som släpptes, tror jag inte var gjorda av EPO. Iaf som jag uppfattat det.

    Locket i kroppen är stort som ett dasslock (lätt överdrift), skämt och sido. Utrymmet är väldigt stort i kroppen och lätt och komma åt via det väl tilltagna locket ovanpå. Botten i kroppen är flat invändigt och uppdelade i flera sektioner. Det är massor med utrymme och montera ev utrusting på. I nosen finns ett stort uttag med plats för en CCD kamera för FPV bruk om man vill (en stor CCD kamera får plats). Kameran står i sitt "uttag" helt utvändingt, dvs det är inte hål in i kroppen där CCD kameran är tänkt att vara placerad.

    Undertill finns en försänkning där man kan montera en go pro kamera inifrån själva kroppen. Uttaget i EPO är där lika stort som en Go Pro kamera. I denna försänkning kan man sedan ta upp hål för linsen och montera kameran.

    Kvaliteten på gjutning känns helt ok, dock så var bakre delen på vingarna (inre delen mot kroppen) lite lätt böjda och deformerade på min. transportskada kan jag tänka mig. Ändå var X8:an var väl inslagen och paketerad i lådan den kom i. Vingarna är väldigt tunna i bakant in mot kroppen. Jag har för mig jag har läst att fler råkat ut för detta. Tänkte se om jag kan återställa formen med hett vatten.

  5. #5

    Standard

    Haha, jo Mr X, hittade den där sidan jag med och sen såg jag att det var lite fler... haha! 176 eller nåt! :-D Så mycket svammel så det fick vara. =)

    Låter som att vingen i sig verkar vara vettig att påta in grejer i. Frågan är sen hur den flyger. Flyger Multiplex Twin Star II nu och den är så löjligt vindkänslig samt vobblar eller drar i girplanet. Irriterande! Dessutom är den så himla trång så den måste byggas om för att få rum med allt. Är fullsmetad nu! Dags gå vidare... och X8 är ju mumma! =) Var inne på Borjet Maja förut, men... hm.. kanske den nya skulle vara nåt, den på 2.4 m.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Så ingen på detta forum har en X8, förutom dig palton?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Börjat knåpa ihop modellen så smått. Skrev tidiagre att kvalitieten på gjutningen verkar ok. Ser bra ut när man tittat på delarna för sig. När jag passade ihop kroppen så var inte passningen speciellt bra tycker jag. Övre och undre kroppshalvan passade inte ihop helt hundra. Likaså är bak kanten av vingarna helt annorlundna vridna, jämfört med kroppen. Har man löstagbara vingar som tanken är att man ska kunna ha, då åker man på tejpa ihop vingen mot kroppen. Förstår att man ser dem tejpade på videos. Håller på med kroppen nu. Jag tänker limma ihop och skippa löstagbara vingar. Blir inte lika smäckigt då och får iaf in modellen i bilen.

  8. #8

    Standard

    En undran... du skriver att vingarna är lite vridna/böjda... menar du Wash-Out som är ett måste på en sån där vinge så den inte stallar? Var köpte du ifrån? Är det bara bevrc som har svart? (skulle komma i slutet på april/början på maj).

    Vilken storlek på servon ska det vara? Vanliga standard eller är det mini-servon?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9

    Standard

    Nja, om man tittat på vingens bak kant in mot kroppen och motsvarande del på kroppen, kroppen är ju formad med vingens profil vid ving infästningen. Där skiljer det kanske 1-1.5 cm i bakkanten mellan vingen och kroppen på min. Det är bara några få cm som den viker upp sig på. Blir lixom ett hundöra där. Har inte med själva vridningen på vingen och göra, för att den ska flyga.

    Är du sugen på en X8 så är passniningen inget och haka upp sig på. Det går ju få ihop det, inga probs så ju. Kanske jag som haft lite otur med just min. Mer att jag tycker det kunde varit lite bättre. Grymt snygg design på modellen. Brutalt med plats och montera utrustning på om man vill ha en massa utrusting. Locket är superstort så det är enkelt och komma åt allt. Plana stora ytor invändigt.

    Min X8 är köpt från Bevrc. Jag beställde min som svart, den svarta plasten var slut och uppenbarligen så gjöt fabriken de vita istället, i väntan på svart plast. De torde ju vara rätt säkra på bli av med de vita med (X8 har ju sålt som smör i solsken). De som hade beställt en svart fick frågan om det gick lika bra med en vit, eller så fick man vänta vidare. Jag tackade ja till en vit och efter jag svarade så tog det inte lång tid innan jag hade den, det gick rätt fort i hanteringen. Iom det har varit brist på svarta plasten, gissar jag på att andra ställen inte satt upp preorder för svart? som bevrc gjort. Bara vita som verkar vara tillgänglig för tillfället.

    Standard servo blir bra. Stora hål för servona i vingarna, 40x40 mm har jag för mig. Tror jag har sett att folk kört med allt från typ 3 kg och uppåt på servona.
    Senast redigerat av palton den 2012-05-13 klockan 08:49.

  10. #10

    Standard

    Gjorde en beställning av en svart X8 för 3-4 veckor sedan (bevrc.com), fick ett mail idag att den förmodligen snart kommer att skickas. Samtidigt beställde jag en ArduPilot Mega 2 som jag tänkt använda till detta. Den kom för någon vecka sedan.

    Så det börjar väl dags att kolla upp motor, batteri, servos med mera.. Kanske även en ny videolänk och kamera..

Liknande ämnen

  1. Flying wing control
    Av Thomas i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 22:12
  2. Ny Skywalker, bra för nybörjare?
    Av Sickan i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 20:04
  3. Skywalker FPV - Beautiful day
    Av UndCon i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 08:18
  4. Skywalker hos HK ($79)
    Av Jode i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 16:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •