Reklam

 
Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 181

Ämne: OSD med RTH?

  1. #21

    Standard

    I den ugglanmodell som flyger i de filmer jag har visat har jag FrSky och flög då med min Futaba 12FG. Nu flyger jag den med Turnigy 9X och standardantenner. Jag har även flygit med den patch-antenn som rangevideo säljer men jag måste ha förlagt den för jag hittar den inte.

    Räckvidd för FrSky med standardantenn är mellan 0,3-1,5km. Jag flyger alltså helst inte FrSky utan fungerande RTH.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    I den ugglanmodell som flyger i de filmer jag har visat har jag FrSky och flög då med min Futaba 12FG. Nu flyger jag den med Turnigy 9X och standardantenner. Jag har även flygit med den patch-antenn som rangevideo säljer men jag måste ha förlagt den för jag hittar den inte.

    Räckvidd för FrSky med standardantenn är mellan 0,3-1,5km. Jag flyger alltså helst inte FrSky utan fungerande RTH.
    Okej okej! du har inte testat wifi-boostern som rangevideo säljer? 1W effekt.

  3. #23

    Standard

    Jag har den men inte testat. Vill jag flyga långt så använder jag TSLRS istället.

  4. #24

    Standard

    Okej vad kostar ett sådant system? Såg i någon av dina filmer att höjden visade -25 osv när du stod och höll planet ovanför marken, blir det inte bättre än så?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-07-25 klockan 00:52.

  5. #25

    Standard

    De är ganska dyra men mycket bra, kolla priser på: www.tslrs.com

    Höjden blir bättre om man låter kortet komma igång riktigt och sedan återstartar det, men det orkar jag sällan med. Höjd visas antingen med GPS eller barometrisk höjdmätare eller båda, ingen av dem är perfekta men eftersom man kan se båda samtidigt så brukar jag sälan bry mig om att starta om för bättre nogrannhet.

  6. #26

    Standard

    Vad är det man ska ha då?

  7. #27
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    sändare v6 och sen dom mottagare man vill ha. Den billigare mottagaren utan diversitet har man flygit 10km med 0.5W uteffekt. Så det är bra prestanda även på den lilla om man klarar sig med färre kanaler.

    //Matte

  8. #28

    Standard

    Vad behövs mer till RVOSD för att få den igång förutom vibrationsdämparen?

  9. #29

    Standard

    Om man kör med PPM-sum så tror jag att även den lilla har 12 kanaler, det går iaf att löda på extra servokontakter för kanal 9,10,11,12. Rangevideo säljer också TSLRS och de har ett paket inkl sändare och mottagare: http://www.rangevideo.com/index.php?...9ae3cb93b5b314

    Det krävs inget mer än att koppla in videosändare, kamera, rc mottagare och servon. Resten följer med i "paketet". Om man vill kunna uppdatera firmware etc så kan man behöva en PICkit programmerare, finns också på rangevideo.com.

    Vibrationsdämparen behövs inte alltid men den fungerar bra och var mitt första försök att designa saker för plastgjutning (fick dock experthjälp).

  10. #30

    Standard

    Okej! men har rangevideo.com inga färdiga kablar? använder du kontakter för att koppla in kamera? eller lödar du dem direkt på kretskortet?

  11. #31

    Standard

    Jo, det följer med kablar. Läs produktbeskrivningen på rangevideo.com.

    Men jag vet inte exakt vad du har för utrustning så det är ju svårt att veta om du behöver löda egna kablar eller ej. Men det gör väl inget, inom FPV är ju byggandet av egna kablar i stort sett obligatoriskt. Jag gör nästan alltid egna kablar även om det ingår, då vet jag att de blir rätt längd och med den kontakt jag vill ha etc.

  12. #32

    Standard

    Vet du om rvosd med dämpare får plats i en bixler?

  13. #33

    Standard

    Ingen aning men måtten finns ju på rangevideo.com. Skär ut en kartongbit med de måtten och testmontera.

  14. #34

    Standard

    Testade med måtten 6x7cm, funkar nog annars får jag väl skära lite i materialet.

  15. #35

    Standard

    Då var det beställt iallfall

  16. #36

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    OM det var en RVOSD du köpt så kommer du inte bli missnöjd iallafall Jag är mycket nöjd med mina 3 st. Hojta till om du vill ha tips eller svar på frågor då du skall drifta

    MVH / Kajaken

  17. #37

    Standard

    Det är en RVOSD ja Funkar det med vanlig servokabel samt servo kontakt tex mellan kamera-osd, vtx-osd?

  18. #38

    Standard

    Jepp, anslutningarna till RVOSD är standard servokontakter.

  19. #39

    Standard

    Gött! hur är det med LC filter sen när jag ska koppla allt? behövs det eller? ska ju köra med ett batteri tror jag..

  20. #40
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    använder du bara ett batteri i kärran så ska du sätta LC-filter.

    //Matte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •