Reklam

 
Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 181

Ämne: OSD med RTH?

  1. #61

    Standard

    Det piper bara när jag är i PPM-setup sen försvinner det ju. jag har packet1 inställt men får 0 signal, är det kopplat rätt från Från kanal 7 på motagaren till aileron input/ digital rssi output på RVOSD? sen har jag tagit bort den röda servokabeln kör bara med svart och gul, är detta korrekt?

  2. #62

    Standard

    Jahopp nu verkar det fungera men hur aktiverar jag så att RTH aktiveras när jag tappar RSSI? för de verkar inte funka nu.

  3. #63

    Standard

    Man aktiverar autopilot i inställningarna. Detta står i instruktionerna: http://rangevideo.com/forum/showthre...-in-progress-). Det finns ju även en PDF-manual som jag tycker är jättebra om man vill skriva ut den men instruktionerna på forumet uppdateras oftare.

    Menyvalet heter "Enable autopilot" välj "Yes - RTH".

  4. #64

    Standard

    Har aktiverat men det funkar fortfarande inte. Vad har jag missat?

  5. #65

    Standard

    Svårt för mig att veta, har du gjort guiden i instruktionerna steg-för-steg? Det underlättar att programmera en brytare som fuskar RVOSD att tro att mottagaren har gått in i FS. Det finns instruktioner steg-för-steg hur man gör detta. Efter det kan du kontrollera RTH genom en brytare, hur smidigt som helst.

  6. #66

    Standard

    Rth fungerar fint när jag aktiverar det autmatiskt via 3-vägs switxhen men det aktiveras inte när rssi är 0. Vad exakt är R/C link lost detection? Och vad ska jag ha på Fs detect, finns ju både under normal range och över normal range, fattar inte det steget. Var hittar jag guiden för det?

  7. #67

    Standard

    Ok, då beror det nog på att du inte har ställt in korrekt FS på din mottagare. Kolla nedan, saxat från instruktionerna, se särskilt steg 9 och 10:

    6-Start R/C wizard, make sure to follow all instructions. If you miss any step, just finish the wizard and start again.
    7-Set the throttle stick position to maximum, set transmitter End point to 110%
    8-Store the throttle stick position on the menu item Set throttle FS detect.
    9-Set the transmitter End point to 120%
    10-Set Failsafe for your receiver outputs

    11-Set transmitter end point back to 100%
    12-Set OSD fail-safe’s on the menu item Set failsafe.
    13-Menu item Enable autopilot to Yes-RTH
    14-Change current sensor type if needed, menu item Curr sensor type.
    15-Change battery capacity if needed, menu item Set batt capacity.
    16-Enter in-flight menu (Autopilot menu), Set neutrals. This should be done after your plane is trimmed. Else make sure this setting is the closest possible to the neutral flight positions.
    17-Use the menu item Save configuration to make sure all settings are going to be permanently stored on the OSD memory.

  8. #68

    Standard

    Löste det. En annan fråga, hur förlänger jag enklast min GPS-kabel?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-08-10 klockan 12:58.

  9. #69

    Standard

    1. Hittar och köper en som är längre
    2. Klipper av och löder på en förlängning
    3. Löd fast en helt ny kabel

  10. #70

    Standard

    Måste den skärmas eller något? funderar på att sätta dit en cat 5 kabel eller servokabel, vad tycker du?

  11. #71

    Standard

    Det är nog bra om kabeln inte är så tung. Detta då vibrationer lätt kan överföras till OSDn. Men om du hittar en lätt, flexibel/böjlig och skärmad kabel är nog det det bästa.

  12. #72

    Standard

    Tack, har monterat allt nu inkl. den nya cat5 kabeln till gps, tänkte på en annan sak också, kör du separat strömförsörjning till mottagaren? jag tänker ifall ESC:n blir överhettad och pajjar... samt går det att se efteråt i datorn var man flygit?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-08-15 klockan 23:51.

  13. #73

    Standard

    Hur ställer jag in höjden för rth? Blir snurrig på detta om jag tex flyger på 500m höjd och aktiverar rth, går det att ställa in så planet sjunker till typ 50m där det startade?

  14. #74

    Standard

    Är det inte "CRUISE ALTITUDE" som reglerar höjden (in-flight menu 3/3)?

  15. #75

    Standard

    Såg just att du hade fått ett kompletterande svar på RCG:
    ---Infinite altitude
    -
    - <----- Glide throttle, autopilot trying to keep level, but diving due low throttle setting here.
    -
    -
    ---Cruise altitude + Altitude control limit
    -
    - <----- Cruise throttle, Trying to dive (using elevator) to Cruise altitude
    -
    ---Cruise altitude
    -
    -
    - <----- Cruise throttle, trying to climb (using elevator) to Cruise altitude
    -
    -
    -
    --Ground level

  16. #76

    Standard

    Såg det nu, men varför har man två inställningar för detta? Cruise altitude" och "Altitude control limit"? så om jag är på tex 500m och har Altitude control limit på 200meter och Cruise altitude på 50 så kommer planet att sjunka till 50 meter när det när 200meter eller vad?

  17. #77

    Standard

    Om du är på 500m med CA=50 och AL=200 så kommer motorn att hålla glide throttle tills du passerar CA+AL=250m.

    Mellan 50 till 250m kommer motorn att ha cruise throttle och modellen fortsätter att sjunka mot 50m genom att använda roderutslag.

    Om modellen befinner sig under 50m så kommer motorn att ha cruise throttle och försöka stiga genom att använda roderutslag.

  18. #78

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Om du är på 500m med CA=50 och AL=200 så kommer motorn att hålla glide throttle tills du passerar CA+AL=250m.

    Mellan 50 till 250m kommer motorn att ha cruise throttle och modellen fortsätter att sjunka mot 50m genom att använda roderutslag.

    Om modellen befinner sig under 50m så kommer motorn att ha cruise throttle och försöka stiga genom att använda roderutslag.
    okej okej! så är planet under 50 så stiger det till 250 meter?

  19. #79

    Standard

    Nej, om den är under 50m så kommer den med både motor och höjdroder att stiga till 50m.

  20. #80

    Standard

    Okej då är jag med. nu till failsafe frågan igen, min turnigy 9x funkar ju nu igen efter jag tog bort ett motstånd, jag får inte till att sätta failsafe med er9x. var sätter jag 110% samt 120% i menyn? samt när jag har full gas, och justerar på de små spakarna så ändras inte mS värdet utan det högsta är 2.01..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •