Reklam

 
Sidan 1 av 10 123456 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 181

Ämne: OSD med RTH?

  1. #1

    Standard OSD med RTH?

    Söker tips på OSD med RTH för cirkus 100-150USD?

    Tack.

  2. #2

    Standard

    Tror att du måste dubbla kostnaden för ett vettigt OSD-system med RTH.

  3. #3

    Standard

    Vilket är vettigt då? såg tex Cyclops Nova för 120USD

  4. #4

    Standard

    Men den använder väl sig av IR-sensorer. Jag tycker att det verkar onödigt krångligt i jämförelse med IMU som finns inbyggda i RVOSD alternativt ET OSD Pro + Guardian.

    Men jag tycker givetvis, som jag sa, att RVOSD är mycket vettigt. Jag är mycket nöjd med de jag har och har investerat i ett antal RVOSD. En smidig grej är ju att det går att köpa äldre varianter av RVOSD G2-G4 och enkelt uppgradera till RVOSD G5.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Men den använder väl sig av IR-sensorer. Jag tycker att det verkar onödigt krångligt i jämförelse med IMU som finns inbyggda i RVOSD alternativt ET OSD Pro + Guardian.

    Men jag tycker givetvis, som jag sa, att RVOSD är mycket vettigt. Jag är mycket nöjd med de jag har och har investerat i ett antal RVOSD. En smidig grej är ju att det går att köpa äldre varianter av RVOSD G2-G4 och enkelt uppgradera till RVOSD G5.
    Verkar inte finnas någon RVOSD G2-G4 på marknaden dock. så blir väl till att beställa ett helt nytt isåfal.. Är IR-sensorer krångliga tycker du?

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Onödigt med extra sladdar komponenter som krävs för IR sensorn om det redan finns i OSDn

    MVH / KAjaken

  7. #7

    Standard

    Läste någonstanns att IR-sensorer inte funkar om det inte är solsken?

    Någon som testat denna?

    http://www.skylarkfpv.com/store/inde...&product_id=87
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-07-23 klockan 16:13.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag kör precis som Boopidoo med RVOSD G5 och har 3 st som jag använder. De funkar klockrent och har en massa bra funktioner. Det var en liten tröskel att ta sig över i början men det gick snabbt och nu funkar den kanonbra.

    Körde lite Eagle tree förut och den tyckte jag var krångligare och sämre än RVSODn.


    MVH / Kajaken

  9. #9

    Standard

    Det verkar som att Rangevideo har slutat sälja uppgraderingspaketet till den senaste versionen av RVOSD

  10. #10

    Standard

    Hmm, konstigt.

    Du kan ju skriv och fråga på deras forum: http://rangevideo.com/forum/forumdis...hp?3-RVOSD-FPV

    Eller testa i den här tråden på RCG: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1457930

    EDIT: Det verkar som om den nya v5.1 inte är kompatibel hårdvarumässigt med tidigare versioner. De förra IMU finns inte längre att få tag på och de nya har flyttats till huvudkortet från grafikkortet. Detta innebär två saker, dels så finns ju inte längre uppgraderingskortet pga att en del delar inte finns att tillgå längre. Sedan så går det heller inte att uppgradera från tidiga versioner till v5.1 pga att de har flytta omkring lite kretsar. Se den här posten: http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=2081

  11. #11

    Standard

    Men jag har iofs en äldre RVOSD som är uppgraderad till v5.06 som jag skulle kunna sälja om du är intresserad? Skicka ett PM i så fall, alternativt e-post till simon.hedstrom AT gmail.com

  12. #12

    Standard

    Hur funkar det med RTH med rvosd? Är det bara riktningen den följer hem eller det höjd också?

  13. #13

    Standard

    Man ställer in vilken höjd den ska flyga hem på, är den för högt så sjunker den och för lågt så stiger den. Men man måste ställa in den lite, i nedanstående video så aktiverar jag manuellt RTH i början och slutet av filmen. Men då jag har lite för svag motor och lite för lågt inställt throttle så klarar den inte av att stiga. Men det går att fixa med inställningarna.



    Förresten, har du flygit FPV ännu utan OSD?

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Man ställer in vilken höjd den ska flyga hem på, är den för högt så sjunker den och för lågt så stiger den. Men man måste ställa in den lite, i nedanstående video så aktiverar jag manuellt RTH i början och slutet av filmen. Men då jag har lite för svag motor och lite för lågt inställt throttle så klarar den inte av att stiga. Men det går att fixa med inställningarna.



    Förresten, har du flygit FPV ännu utan OSD?

    Okej fint! Ja det har jag, runt 10timmar är det nog nu, väntar dock på lite grejjor för att få igång planet igen.
    Hur agerar rvosd om videolänken tappas, aktiveras RTH då också eller är det bara för radiolänken? Vad har du för servon till din pan/tilt?
    Senast redigerat av Timtimtim den 2012-07-24 klockan 01:31.

  15. #15

    Standard

    Ja om man har aktiverat autopiloten och alla inställningar avseende failsafe etc så aktiveras RTH och modellen flyger tillbaka.

  16. #16

    Standard

    Se i den här videon (ca 4:10) då RSSI dyker till 0%, failsafe går in och RTH aktiveras.


  17. #17

    Standard

    Jo men gäller det både om videolänken försvinner eller är det bara radiolänken?

  18. #18
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Om videobilden försvinner så stäng av sändaren så kommer den ju hem, blir knepigt flyga utan videobild

    //Matte

  19. #19

    Standard

    Endast radiolänken, svårt för OSDn att veta om videolänkens kvalitet. Men blir det för brusigt är det ju bara att aktivera RTH manuellt, alternativt stänga av sändaren som Impulze sa.

  20. #20

    Standard

    Okej var så jag tänkte också du kör med frsky och turnigy 9x va? vad har du för räckvidd med orignal antenner?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •