Reklam

 
Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 45678910 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 181

Ämne: OSD med RTH?

  1. #161

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Jag köpte från början en billig osd med rth cyclops nova. Men jag fick inte rth fungera, efter ett tag så gick osd:n sönder. Nu har jag köpt en rvosd och jag kommer inte byta märke på många år verkar det som. Är riktigt nöjd med den. Känns lite som att den spelar i en egen division
    Jo, att RVOSD är bra är helt klart, grabben satsade på den och är nöjd och det listigaste jag kan göra är kanske att också gå på den och åka snålskjuts på hans lärdomar. Men, om man får nästan samma funktionalitet för en tredjedel av priset… det är ju det som är frågan. Jag brukar ta åsikter i dedikerade trådar med en nypa salt då de brukar vara melm partiska men icke desto mindre verkar de ha fått den att fungera bra (i RCGroupstråden), i princip som en rvosd. Och för två lakan kan man köpa annat =)
    Senast redigerat av Flahultarn den 2013-06-26 klockan 18:19.

  2. #162

    Standard

    Enligt min mening finns det bara en OSD som spelar i samma liga som RVOSD och det är den polska Pitlab OSD. Den verkar ha trevliga funktioner för markstation etc men priset är minst lika mycket som för RVOSD om inte mer med alla moduler etc och den är fortfarande i utvecklings stadie.

    Sedan kommer det nog rätt snart mycket trevliga funktioner med nästa generation RVOSD. Alex testar just nu med att integrera en RF-modul som öppnar en massa nya roliga funktioner och möjligheter. Ingenting är dock klart ännu och det är inte säkert att modulen kommer redan på G6 även om jag hoppas.

    • Spektrumanalysator
    • Telemetri modell-markstation
    • Telemetri modell-modell
    • RC LRS
    • Adaptiv effekt som ökar beroende på mottagen signalstyrka



  3. #163

    Standard

    Vad för frekvens kommer den att ligga på?

    När man ska starta sin rvosd första gången ska man BARA koppla in kamera/vtx och ström eller man koppla in den i planet? Läste inte manualen så noga och bara koppla in allt men fick ingen bild eller kontroll när jag starta systemet.

  4. #164

    Standard

    Till att börja med så ligger den mellan 430-460MHz.

    Det ska räcka med det du gjorde för att koppla in den men det är lika bra att läsa manualen, det måste du göra ändå senare.

    Dubbelkolla att du har kopplat rätt samt att jumper-placeringen är korrekt enligt den spänning som används av kamera och sändare.

  5. #165

    Standard

    Har en fundering ang min rvosd, jag vill att fbw läget ska vara lite mer respons i. Alltså modellen ska ge mer roderutslag. Nu har jag den på default och den svänger men jag måste ta ut svängarna extremt mycket typ som att flyga ett boing 747

  6. #166

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Till att börja med så ligger den mellan 430-460MHz.

    Det ska räcka med det du gjorde för att koppla in den men det är lika bra att läsa manualen, det måste du göra ändå senare.

    Dubbelkolla att du har kopplat rätt samt att jumper-placeringen är korrekt enligt den spänning som används av kamera och sändare.
    hmm får hoppas att det inte kommer spöka med 433mhz rc link.

    Okej får sätta ihop allt igen och prova med min nya kamera (den gamla var död).

  7. #167

    Standard

    Om jag förstår Alex rätt så kommer den att vara helt passiv. Detta såvida man inte aktiverar telemetri eller LRS RC. Så oavsett om man redan har LRS på 430-450MHz så kommer man kunna dra nytta av funktionerna.

    En ev ball funktion kommer att vara telemetri mellan modellerna. Exempelvis att kunna se var andra modeller befinner sig.

  8. #168

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Har en fundering ang min rvosd, jag vill att fbw läget ska vara lite mer respons i. Alltså modellen ska ge mer roderutslag. Nu har jag den på default och den svänger men jag måste ta ut svängarna extremt mycket typ som att flyga ett boing 747
    Inte någon som vet nått om detta?

  9. #169

    Standard

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=148

    icard10th på RCG verkar ha riktigt bra inställningar på sin RVOSD och RVJET.

  10. #170

    Standard

    Lånar tråden,,har lite problem med min rvosd,den hittar satteliter men den räknar inte upp och sätter hem,ska jag låta den stå på ?
    MVH Uffe

  11. #171

    Standard

    Jupp, när texten "Setting Home" försvinner så har den låst position for hem.

  12. #172

    Standard

    Den stpd på i ca 20 min men lyckades intesetting home under den tiden

  13. #173

    Standard

    Då är det antagligen något som stör GPS-modulen, vilket avstånd har den från övrig elektronik på kärran?

  14. #174

    Standard

    Har skurit in den i chassiet på vänster sida ,samma som vtx sitter ,ska kanske byta sida på den? Får testa i morrn

  15. #175

    Standard

    Helt ska du ha minst 50CM mellan, jag har runt 1m och får lock efter någon minut.

  16. #176

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Inte någon som vet nått om detta?
    Där är ju en inställning hur mycket planet bankar vid skev tror den ligger på 45grader som grundinställning.

  17. #177

    Standard

    Tackar för svaren,får flytta på den i morrn
    U

  18. #178

    Standard

    Avseende GPS så kan man även ställa in "min HDOP" vilket bestämmer hur noggrann position som kan accepteras av RVOSD. Jag har ställt upp min till 1.40 och det blir betydligt snabbare låsning.

  19. #179

    Standard

    Flyttade fram min gps till nosen och satte den på 1,30 som står i manualen och det blev snabbare
    U

  20. #180

    Standard

    Ju lägre siffra på "min HDOP" desto noggrannare mätning. Så om det tar lång tid kan man testa att höja siffran.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •