Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: F4U Corsair - behver lite hjlp med kp

Standard F4U Corsair - behver lite hjlp med kp

Hejsan.
    Jag vill kpa ett 4-kanaligt f4u corsair eldrivet flygplan i 0.8-1m storleken. Jag har fr cirka 3 r sen flugit ett formosa plan och har sparat elektroniken (planet r trasigt). Jag har 3 hitec microservon, borstad motor och tillhrande motorfste, 6-kanalig sndare, 6-kanalig mottagare och fartreglage (vet ej ampere) men jag har slarvat bort mitt Li-Po ack.

S det jag undrar r om ngon vet ett bra ARF paket som matchar min beskrivning och dr jag kan anvnda den elektroniken som jag redan ger. Det hade ocks varit bra med lite tips om vilket li-po ack som passar bra till flygplanet.

Hr r en lnk till ett paket som jag har spanat lite p, om ngon har erfarenhet av detta paketet s fr ni grna dela med er av kunskapen!
    http://www.radiostyrda-modeller.se/d...roduct_id=1084

Tack p frhand! =)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Det enda rdet jag ger rakt av r att du skall byta ut din gamla borstade drivlina till en mycket bttre borstls. Det kostar inte mnga kronor idag men r s mycket bttre/trevligare/starkare.
    //Roger

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 629
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Utan att ha ngon egen erfarenhet av just den Corsair du lnkar till s vet jag att det r STOR skillnad att flyga olika versioner som fr gat ser lika ut. En riktigt bra version r Parkzone. Den r stabil i luften och relativt stark jmfr med tidigare Art-Tech/GWS som i mitt tycke flg hoppigt och var skra i bakdelen.

jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

Standard

Har 3 kompisar som flyger Parkzones Corsair, de r supernjda.
    Hr finns den nstan komplett, bara plugga i din mottagare och kpa en/flera ackar, stt ihop o flyg:
    Vir prudens non contra ventum mingit

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Jag har en Parkzone T-28 - lika njd med den. Trots lg inmatad effekt (ca: 200 W) p drygt 900 g flygvikt flyger den nd ltt och fint - och inga som helst hyss. S Parkzone verkar veta hur man konstruerar sm "skumplastmaskiner"...
    //Roger

Standard

Det r synd att parkzone planet bara finns i RTF och PNP utfrande, men andra sidan s verkar det ju som att det r ett bra plan. Jag fr fundera lite p hur jag ska gra.

Tackar s mycket fr hjlpen.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

r det "synd" att Parkzone bara finns i t ex RTF ? Det r ju precis vad du behver eftersom din borstade drivlina inte r ngot att bygga vidare p. Och den fungerar definitivt inte i Parkzone-krrorna.
    //Roger

Standard

Ja, jag tycker det r synd eftersom jag inte kan anvnda de servon och mitt fartreglage som jag redan har. Jag trodde att som nybrjare s kan det vara olmpligt att kpa en borstls motor d planet kanske blir lite mer svrkontrollerat?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 832
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Smservon kostar inte mnga kronor idag och speciellt inte om dom redan sitter monterade i en RTF-krra. Samma gller fartreglage som ocks blivit vldigt billiga.
    Och en alltfr klen motor kan tvrtom gra krran mera kritisk att flyga vilket sllan r bra fr nybrjare. Har du flugit lite tidigare och klarat av starter och landningar bra s skulle t ex den Parkzone T-28 Trojan som jag ocks flyger antagligen fungera ven fr dig eftersom den helt saknar olater och r vldigt okritisk att flyga. Kan inte svara p om Parkzones Corsair ocks fungerar fr en relativ nybrjare men det r inte omjligt.
    //Roger

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Jag r helt frsk p flygplan och fick hem en parkzone wildcat hromdagen, inga problem alls att flyga den , flyger kanon.
    har bara flugit ca 20 flighter bixler innan . kan varmt rekomendera deras krror.
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Liknande mnen

1. Nybrjare p Quad som behver lite hjlp
    Av Pelleflygare i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2013-05-02, 21:07
  2. Frsking Behver lite hjlp!
    Av Lill.persson i forum Quad
    Svar: 17
    Senaste inlgg: 2012-10-14, 22:56
  3. Nybrjare behver lite hjlp.
    Av chulie i forum FPV Allmnt
    Svar: 15
    Senaste inlgg: 2011-06-17, 21:51
  4. Jag behver lite hjlp med mitt projektarbete!
    Av Habbex i forum Elmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlgg: 2008-02-02, 00:59

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •