Hej.
Tänkte försöka mig på lite frigolitbygge framöver hösten.
Har hittat flera som klär frigolitkärna med papper och det verkar fungera väldigt bra.
Frågan är vart hittar man papper som är tillräckligt tunt?
Någon annan som har testat.
Hej.
Tänkte försöka mig på lite frigolitbygge framöver hösten.
Har hittat flera som klär frigolitkärna med papper och det verkar fungera väldigt bra.
Frågan är vart hittar man papper som är tillräckligt tunt?
Någon annan som har testat.
Brunt omslagspapper. Finns på affärer som säljer kontorsmaterial samt säkert på andra ställen.
Utspätt vitlimm som blir som mjölk.
Rolla på det utspädda vitlimmet på insida av papperet som du klippt till till rätt format. Rolla även på vingen och lägg sedan på brunpapperet. gör båda sidorna av vingen och häng upp för att få torka.
Funkar finfint
MVH / Kajaken
Pumpe, inte ämnesrelaterat men hur gör man för att lägga upp inbäddade videos som du gjort? Kan bara länka och vill kunna bädda in istället.
/R
Kan du få tag i brunt maskeringspapper som billackarna använder, så får du ett tynnre papper som funkar bra att klä med.
Lycka till
Stig
för att lägga in vide så klickade jag bara på videoknappen här uppe och skrev in adressen.
Ska kolla på billacken om de har nått. Omslagspapper tycker jag verkar lite tungt.
nu har jag hittat papper som känns tunt och bra, återkommer med resultat när jag får tid över
Här har du en massa tips oxå: http://www.svensktmodellflyg.se/foru...1&replypage=99
”Vir prudens non contra ventum mingit”
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Bokmärken