Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur svårt kan det vara?

  1. #1

    Standard Hur svårt kan det vara?

    Hej folket! Tänkte börja flyga rc helikopter och köpte en nine eagles solo pro 100 och tänkte hur svårt kan det vara... Lite svårare än jag tänkt mig visade det sig Min fråga är nu om det finns någon sladd man kan koppla sändaren man fick med (nine eagles j6 pro) till datorn för att öva i en simulator? Har sökt på internet men inte hittat någon specifik kabel, vet inte om det är någon universal eller? Hittade indikationer på att det är möjligt via ett engelskt forum:

    "Nine Eagles Pro J6

    A port to connect the radio to a PC to drive via a simulator, and the LCD display helps you anticipate the reactions of your model by simulating movement.
    "

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...9&postcount=21

    Min fråga är om det går med en "standard" kabel typ denna http://www.megamods.se/RC-Helikoptra...radiosaendare/ eller om man måste ha en speciell till just min (beroende på märke etc.)? Om någon har en att sälja köper jag den gärna

    Ber om ursäkt på förhand om jag lagt tråden i fel forumsdel.

    MVH Per

  2. #2
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Eller så köper du en sånhär, som ett första steg.
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...orradio%20USB&
    Den har visserligen ganska dålig grafik och är inte i närheten av de stora rc-simmarna, Realflight, Phoenix m.fl, vad gäller flygkänsla men du får iaf ett hum om hur du ska spaka...

    Lycka till !
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  3. #3

    Standard

    Jo, det skulle kunna vara ett alternativ men jag skulle gärna vilja öva med min egen kontroll så jag lär mig hur just den svarar på input. Testade precis demoversionen avClearView men det är ju ganska värdelöst att sitta med tangentbordet

    Du vet inte om det går med den kabeln jag länkade till?

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Googla runt lite och se om det finns någon konverteringskabel som skulle kunna fungera med phoenix
    för enligt mig så är phoenix överlägset bäst känsla i. verkar vara så att kan man det i simmen så går det
    i verkligheten, bara nerverna som stör.

    billiga saker som den från teknikmagasinet är enligt mig alldeles för långt ifrån verkligheten, en bra sim
    bör man ha om man inte ska krasha allt för mycket i början. och även för att minska krashandet i framtiden.

    obs , detta är enligt mig finns säkert dom som inte håller med
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    En bra SIM kostar som en krash så det är väl värt alla pengar. Jag har en gammal RealFlight. Den är bra, bara det att man "måste" köpa ny varje år, så den är dyr i längden. Jag har version 4.5
    mvh//Fredrik
    fredrik

  6. #6

    Standard

    Har gjort lite efterforskningar och det verkar som E-sky simulatorkabeln ska fungera till j6 pro. Någon som kan bekräfta detta? Finns det någon gratis simulator som är verklighetstrogen och bra?


    Kan kanske få lite hjälp med några andra frågor jag har i denna tråden

    Jag förstår mig inte riktigt på alla knappar på sändaren men har lyckats lista ut de flesta. Där är en flip-switch som det står "Hold/FLAP" och brevid den ett vred som det står "HOV.T/FLAP.T" på. Har inte lyckats lista ut vad dessa är till. Någon som kan hjälpa?

    Vad gör det för skillnad i handling vilken känslighet gyrot har?

    Manualen är helt värdelös... tyvärr...

  7. #7
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Heli,
    Svara dig på samma sätt som en annan nybörjare idag...
    Tror att det bästa du kan göra är att leta lite på Internet och plugga lite hur helin fungerar - det finns hur mycket som helst skrivet runt t ex T-Rex helikoptrarna. Nån Heli-flygare här kan säkert också ge dig nån bra länk att börja med.
    Sen är det väldigt bra att ta kontakt med en klubb där det finns heli-flygare så kan dom hjälpa dig med bl a intrimning av helin.
    Det är mycket att lära sig om man skall komma igång med heli och det finns tyvärr inga genvägar.
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. svårt beslut!
    Av Anton i forum Bensinmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 19:21
  2. Kan inte vara kul att vara Taliban!!
    Av Ultra Bandit i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:23
  3. pontoner hur svårt?
    Av Patric_med_C i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 10:51
  4. Varför ska det vara så svårt...
    Av ask i forum Allmänt och Tips
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 19:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •