Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: problem med turnigy 9x v2 och frsky modul

  1. #1
    tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    136
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

    Standard problem med turnigy 9x v2 och frsky modul

    Var ute med polarn och han har den kombon. Tyckte lite synd om han då vi bara fick 2 kanaler att funka med hans 4 kanals mottagare. Provade att byta mode och flytta kontakter men inget hjälper. Någon som har nån ide? Vi provade med en annan mottagare av samma typ med exakt samma resultat. De två som går (1 & 2) funkade fint.
    - Zeitgeist -

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Är modulen inställd rätt? Passar den till mottagarna? FrSky har gjort rätt många moduler. Jag har fått FrSky 4-kanalsmottagare med trasiga kanaler (kanal 3 har varit död). Då har jag klagat och fått en ny och sen mixat i en skev+höjdmodell.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  3. #3
    tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    136
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

    Standard

    Så vitt vi kan se så ska mottagarna funka med denna modul. Eftersom vi testade med två mottagare med samma resultat tror jag inte den är trasig. Kanske modulen är defekt?
    - Zeitgeist -

  4. #4

    Standard

    Har sett o haft problemet men minns inte vilket det var:
    Antingen problem med PPM puls från sändaren - Går den ställa i Tgy:n till snabbare eller långsammare tex? PCM antar jag den inte har.
    Eller schottkydioden på ingången till modulen; tror det var där jag hade problemet fö. när jag satte modul på Futaba 6J och iom den högimpendans så funkade det rakt av ta bort dioden. Fick även mail med bild från FrSky hur/var den sitter på deras D-modul (hackmodul) för att ta bort den därifrån (= bygla).
    Men vilken modul är det ni använder? Gammal, utan, eller nyare med?
    (Alternativ tre: kika på signalen från sändaren och jämför med den som modulen sedan har när den är kopplad - mha oscilloskop...)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	FrSkyD8Schottky.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	40,6 KB 
Id:	30694
    Senast redigerat av numnutchris den 2012-07-28 klockan 15:26. Anledning: Tillagt: Bild från FrSky
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #5
    tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    136
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

    Standard

    Nä PPM måste det vara. Pcm funkar inte. Det är ingen hack modul utan en vanlig så att säga. Har inget oscilloskop dessvärre. Modulen är senaste modell och så även radion. Ställa signalen går inte. Tittar man på vad andra gjort så verkar det bara funka helt enkelt. Frågan är bara vad det är fel på. Byter man mode funkar ju bägge spakarna så alla pottar är ok. Går inte att swappa kanaler heller så vitt jag kan se (som går i min graupner). Ville hjälpa han så att han inte ger upp innan han ens har provat.
    - Zeitgeist -

Liknande ämnen

  1. Varning vid uppdatering av FrSky modul!
    Av SteffeB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 10:14
  2. FRsky modul bränd till Futaba FF9
    Av kamelkungen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 09:50
  3. En fråga om frsky V8HT Modul
    Av Timtimtim i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 13:42
  4. Problem med frsky modul i turnigy 9x
    Av Timtimtim i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •