Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Dubbelkrach...

  1. #41
    Everts avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    233
    Jobb
    Kamikazeaspirant
    Klubb
    Electric Angels RC (FD. SKMFK)

    Standard

    Var ute och flög med min gamla FW190 från ST Models. Börjar ha rätt många flygtimmar i den nu. Men vid en flygning så vet jag inte vad som hände. Jag hade bytt lite funktioner på sändare, så jag tittade ner en sekund var flapsen satt, och när jag tittade upp hade jag tappat orienteringen. Planet låg i en tykning och hur jag än korrigerade så fick jag inte planet att lyda.

    Den gick rakt ner i backen i en jäkla fart. När jag kom fram till den låg motorn 5 meter från planet, bakkroppen hade brytits av, en vinge var nästan av och ett landställ hade gått av. Happ. Repa eller köpa nytt. Såklart repa.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ställ.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	44,5 KB 
Id:	43045
    Stället var av. Vissa plastdetaler var trasiga, så jag tog min dremel och gjorde nya detaljer av en gammal tandborste.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Motor.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	40,0 KB 
Id:	43046
    Motorstället var hopplöst trasigt, så jag satte fast motorn i en playwoodskiva som jag hittade bland spillvirke på ett byggvaruhus. Motorn sitter betydligt bättre nu än med originalmotorfästet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Klar.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	120,7 KB 
Id:	43047
    Så var den klar. Flyger faktiskt bättre nu än tidigare.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Färg.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	43048
    Alla rep osv gjorde att kärran såg bedrövlig ut, så jag målade om den. Kollade några bilder på nätet och försökte få den stiltypisk. Det ska vara en siffra på kroppen också, men det blev inge snyggt, så jag målade över det. Nu får vi bara vänta på att snön smälter, så ska vi upp igen !!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Trasig.jpg 
Visningar:	124 
Storlek:	61,0 KB 
Id:	43044  
    Flyger: FT Spitfire (2015), FT Bloody Baron (2015), Scrachbyygd Me109, Scrachbyggd SAAB J22,
    I Flyghimlen: SU-27 ArtTech (2007), Cessna 182 ArtTech (2008), NineEagles Xtra 300 (2009), FW190 ST Models (2012),
    FT Bloody Wonder (2015) och J35 E-Domodels (2015).
    Pågående projekt: SAAB B18A


  2. #42
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Härligt att du fick ihop den igen. Och det där med att laga med tandborste låter rätt häftigt, det har jag ännu kvar att prova
    fredrik

  3. #43
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Motor.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	40,0 KB 
Id:	43046
    Motorstället var hopplöst trasigt, så jag satte fast motorn i en playwoodskiva som jag hittade bland spillvirke på ett byggvaruhus. Motorn sitter betydligt bättre nu än med originalmotorfästet.
    Blev ju fint !
    Men det ser ut som att ditt nya motorfäste inte har några lufthål?
    Är det en synvilla eller dåligt foto?
    Tänker på motorns kylning....
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #44
    Everts avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    233
    Jobb
    Kamikazeaspirant
    Klubb
    Electric Angels RC (FD. SKMFK)

    Standard

    God observering. Jag gjorde faktiskt en flygning utan kylning, och kände sedan på grejerna, och det blev rätt varmt. Så jag borrade upp 8 st hål, typ 6-7mm.. Jag kände på batteri etc. efteråt, och det kändes ok. Tror det ska fungera så här.

    Riktigt skoj att mecka, måla osv., förresten, det är ju minst lika roligt som själva flygningen...


    Edit: Här sysn lufthålen. Notera frugans blompinnar som nu blivit kulsprutor...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Luft.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	80,7 KB 
Id:	43107
    Flyger: FT Spitfire (2015), FT Bloody Baron (2015), Scrachbyygd Me109, Scrachbyggd SAAB J22,
    I Flyghimlen: SU-27 ArtTech (2007), Cessna 182 ArtTech (2008), NineEagles Xtra 300 (2009), FW190 ST Models (2012),
    FT Bloody Wonder (2015) och J35 E-Domodels (2015).
    Pågående projekt: SAAB B18A


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •