Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Minicars och Black horse models

  1. #1
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard Minicars och Black horse models

    Hej
    Hörde att Minicars slutat ta hem Black horse models för över ett år sedan, någon som vet anledningen till detta?. Är sugen på en av deras modeller, det är väl iofs inget problem att plocka hem dem från någon annan europeisk handlare men man är ju ändå lite nyfiken på varför de slutat ta in dem till Sverige.

    /Martin

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kan inte svara på din fråga. Men råkade se tidigare idag att rc-butiken.se har black horse

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Snor lite tråd här,tyvärr fick jag höra från ett par handlare,att calmato sport i glöd ej finns tillgänglig från tillverkare längre.Tydligen är det el som gäller,hoppas det är fel info.Tillbaka till blackhorse igen!
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    +10

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Man undrar ju vad det är som gör att importören helt slutat ta hem ett stort märke som Black Horse? Tråkigt om de slutat med Calmaton i glödversion då får man väl glödkonventera elversionen istället för tvärtom

  6. #6

    Standard

    black horse kan man höra med mft eller hab om dom kan ta hem kompisen köpte en stork av hab kan vara värt o höra med thomas eller amir .

  7. #7
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Anledningen till att Minicars slutat ta hem Black Horse är att leveranserna av modellerna hela tiden var struliga och osäkra.

  8. #8
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zablar Visa inlägg
    Anledningen till att Minicars slutat ta hem Black Horse är att leveranserna av modellerna hela tiden var struliga och osäkra.
    Okey då vet vi anledningen till det hela. Tråkigt att de inte kan sköta sina leveranser man förstår ju att återförsäljare tröttnar när man aldrig kan lite på om de kommer hem modeller eller inte.

    /Martin

  9. #9

    Standard

    Hade en Black horse för ca 5-6år sedan. Modellen hette Tornado och det fattades delar samt kvalitén var inge vidare tyvärr. Vet inte hur de är i dag men säkert mycket bättre!

    Kanske hade jag otur med min?

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Black Horse är väl en av dom tillverkare idag som håller en jämn och mycket hög kvalité på deras modeller men även deras tillbehör som dom skickar med modellerna är gedigna och redigt bra.
    Mycket på modellerna är oxå förberett så man slipper dra rodervajer, stötstänger mm mm, alla hål för roderoken är oxå färdiga bara att stoppa dit oken.
    Där ligger även alltid dragtråd till skev resp klaff servo vid luckorna vilket av mig uppskattas mycket.

    Senaste modellen som står på byggbordet har tom rodergångjärn av bästa sort ála pianotråd genom hela rodret samt en separat batterihållare med en mycket gedigen fastsättning, dessutom på rätt ställe i modellen för att få TP rätt med angiven motor.

    Den enda sak som jag kan komma på jag saknas i den sista manualen är installation av motorn men mått angivna från medbringar på motorn till motorspant, känns dock som ett mindre problem om man monterat några kärror sen tidigare.

    En tillverkare av modeller som är väl värd att satsa sina slantar på om man föredrar ARFer.

  11. #11
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LAB Visa inlägg
    Snor lite tråd här,tyvärr fick jag höra från ett par handlare,att calmato sport i glöd ej finns tillgänglig från tillverkare längre.Tydligen är det el som gäller,hoppas det är fel info.Tillbaka till blackhorse igen!
    Hej igen tydligen ny version som kommit calmato alfa sport,jävla handlare som skräms.Åter till black horse.
    Sur gubbjävel!
    LasseB

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av Black Horse Yak 54 EP/GP 46
    Av jerrysoderberg i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 21:07
  2. Mustang P-51 .60 Black Horse
    Av stefant i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 16:07
  3. Black Horse Matrix .60
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 14:20
  4. Black Horse Piper J-3 Cub?
    Av Ålänning i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 13:07
  5. Black Horse - Katana 60 ARF
    Av mac77 i forum Byggdagboken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •