Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Foxtech AIO goggles

  1. #1

    Standard Boscam GS920 (Foxtech AIO) goggles

    Är det någon som har testat Foxtech AIO goggles? Gärna med jämförelser gentemot Fatshark Aviator/Base samt Headplay vad gäller bildkvalitet.

    Foxtech: http://www.foxtechfpv.com/allinone-f...ade-p-258.html

    Hobbyking: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F12175%5F%5FTrue%5F640x480%5F8ch%5F2%5F4%5F5% 5F8Ghz%5FDual%5FRx%5Fw%5FHeadTrack%5FVideo%5FGoggl es%5F.html

    EDIT: Dessa goggles heter egentligen Boscam GS920. Foxtech säljer endast vidare dessa under egen namn.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2012-10-31 klockan 15:38.

  2. #2

    Standard

    Jaja, jag har nu beställt ett par mattsvarta från Foxtech samt 5.8Ghz sändare från HK och ett par SPW från rangevideo. Först och främst hade jag tänkt att använda 5.8 som reläsändare från markstationen. Blir kul att prova, HT-modulen ska tydligen vara mycket bra jämfört med bla Fatshark och även X-1000.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Väntar med spänning å din recension Var i valet å kvalet när jag köpte men det blev ett par fatshark dominators då jag inte hittade någon som hade provat aio gogglarna. Å headtrackern kan väl knappast vara sämre än fatsharks iaf

  4. #4

    Standard

    Jag väntar på Fatsharks nya. men ser också fram emot en recension.

  5. #5

    Standard

    Nu har jag testat att flyga lite med dem men har hittills endast använt 2.4G-mottagaren. Headtrackern har jag testat men bara på marken, inte i luften. Har programmerat en brytare på radion som växlar mellan att använda AIO-headtracker eller radions reglage för att styra kameran på min Skywalker.

    Det som jag nu på en gång kan påpeka som kasst är kontakten för datakabeln som ska gå mellan radio och goggles. De är av samma typ som Futabas trainerkontakt men en fyrpolig variant som sitter i brillorna och den sitter mycket dåligt. Troligtvis kommer jag att byta ut den mot en mer ruggad kontakt som skruvas fast istället.

  6. #6

    Standard

    Hur skiljer sig bildkvaliten mot fatsharks?

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Har du hunnit testa dom något mer?
    Mvh Sebastian

  8. #8

    Standard

    Jag har haft fullt upp med en massa annat men jag håller på med att bygga in ett par bättre kontakter (XS9JK).

    Det blev dock lite svårare än jag först trodde då Foxtech har separata kontakter för AV IN resp AV OUT. Jag hade först tänkt brygga AV, dvs video-video och audio-audio men jag vågar inte då jag inte vilkl riskera att förstöra något. Det viktigaste är att jag har en gedigen anslutning för AV IN och DATA så det är de två anslutningarna som jag börjar med.

  9. #9

    Standard

    Det sket sig... Nu kan jag inte slå på brillorna och troligtvis är det någon strömkabel inuti brillorna som lossnat. Jag har monterat dit extra kontakter för AV och för DATA/Power men det blev trängre än jag trodde från början så nu är det antingen att hitta någon som är duktigare än jag på elektronik som kan hjälpa mig eller att sälja skrotet billigt till någon som kan...

  10. #10

    Standard

    Nu är dem sålda för $100 till Kuala Lumpur. Jag vill dock fortfarande ha ett par portabla brillor till, antingen blir det ett till par Foxtech AIO eller så väntar jag ngt år tills Fatshark eller Foxtech levererar 800x600-brillor. Bägge företagen har nämnt att de arbetar på detta. Enligt tidigare uppgift från Fatshark skulle deras börja säljas i slutet av 2012 men det tror jag inte riktigt på.

    Jag har dock inte släppt mina låsbara XS9JK-kontakter. Lösningen blir istället att jag limmar dit originalkontakterna så att de verkligen sitter och har den låsbara kontakten på en kort (ca 10cm) kabel.

  11. #11
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard Foxtech AIO goggles

    Du är rolig du! Vi alla undrar hur bilden är! Jämför gärna med Headplay, FS base och dominator.

    Peace,
    Calle


    Sent from mobile
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  12. #12

    Standard

    Bäst bildkvalitet är Headplay då de har högst upplösning. Sedan är det (enligt mig) mest FOV som skiljer mellan Fatsharkbrillorna och Foxtech AIO. Foxtech har betydligt mindre FOV än Fatshark Aviator vilket ger en bild som upplevs skarpare men som troligtvis gör det mest pga mindre FOV. Har inte testat Fatshark Dominator eller Predator. Jag tror att Fatshark Base har samma FOV som Aviator.

    Kassa och värdelöst dåliga kontakter finns på alla märken som används idag.

  13. #13

    Standard

    hm - sitter en 3.5mm IN på mina... kopplat till vanliga kontakter i andra änden (röd/vit/gul)

    Vad som kan vara en svag punkt men som ingen rapporterat är kontakten mellan dongel och glasögon - den är dock enkel att fixera permanent (ser ingen anledning till att man skulle vilja ta bort den)

    Jag har 2 donglar - en med det inbyggda 1S LIPO't och en med extern 2200 mah 1S LIPO (det lilla inbyggda räcker i ca 5 timmar) - det stora vet jag ej men troligen en hel dag om inte mer.

    Vad är då problemet? mina tillverkas inte längre
    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Hittade en bra genomgång av några olika modeller. Har läst många tester då jag jag själv funderar på en uppgradering från ett par gamla fatshark 922 då dom är i stort sett oanvändbara enligt mig. Det verkar som dominator är det bästa just nu men Fatshark ska ju tydligen släppa några 800x600-brillor "snart"

    http://fpvlab.com/forums/showthread....pular-goggles&

  15. #15

    Standard

    Hyfsad subjektiv bedömning men visst, den ger ju lite inblick i vad de olika modellerna klarar av. Att Headplay är sk obsolete är ju inte sant, Rangevideo har köpt upp allt lager men de har även köpt rätten till konstruktionen så Headplay = Rangevideo.

  16. #16

    Standard

    Kalla mig tokig men nu har jag beställt ett par nya goggles fast från Boscam istället. Det blev tillsammans med en HD19-kamera (ExplorerHD), några RX2188 videomottagarmoduler samt en RC802 2.4GHz videomottagare. Grymt bra priser när man beställer direkt från Boscam.

    De gick dock endast att beställa i silver, ej svart. Men det gör inget då jag ska måla om dem så att de blir skönt militärgröna (326H).

  17. #17

    Standard

    Varför just 2.4Ghz videomottagare? störs inte dessa av tex WIFI?

  18. #18

    Standard

    Jo, de störs av wifi men jag har redan en hel del 2.4G som jag tänker fortsätta använda. Det största problemet är andra RC-flygare på 2.4G. Mottagarna ska användas för andra som ska kunna titta på videosändningen från extra skärmar.

  19. #19

    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    99
    Jobb
    Ljud tekniker
    Klubb
    EFK Eskilstuna

    Standard

    vad är dåligt med fatshark 922 ? såg ett par till salu

Liknande ämnen

  1. DVR Recorder from Foxtech
    Av remsan i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 20:41
  2. Review på Foxtech Horyzon 2
    Av Impulze i forum FPV Kameror
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 21:15
  3. Foxtech 5.8 ghz kit
    Av Tokaz i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 17:55
  4. Lcd goggles
    Av femer i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 10:59
  5. Goggles
    Av Lenny i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 08:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •