Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Skysurfer / Bixler - bygga eget fäste för mikrokamera 808 #16 - tips?

  1. #1

    Standard Skysurfer / Bixler - bygga eget fäste för mikrokamera 808 #16 - tips?

    Har beställt denna videokamera (av typ spionkamera, formad som en bilnyckel, ska ge fina bilder). Funderar på hur jag ska fästa kameran på Skysurfern. Har någon byggt ett anpassat fäste till denna kärra? Jag tänker mig att man plockar bort den avtagbara luckan/huven och ersätter detta med en konstruktion i balsa eller dyl. Tips?
    Senast redigerat av Wiciman den 2012-08-01 klockan 10:35.

  2. #2

    Standard

    Finns ett färdigt på HK, sen kan du ju fästa den enkelt med kardborreband

  3. #3

    Standard

    Om du reggar dig på http://www.ilovefpv.com/ kan du ladda ner en PDF och göra en själv
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4
    Everts avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    233
    Jobb
    Kamikazeaspirant
    Klubb
    Electric Angels RC (FD. SKMFK)

    Standard

    Uhhh, jag beställde en som var som en bildnyckel. Bilden flyter på i typ 2 sek, sen fryser den 0,5sek, sen rullar den på 2 sek osv. Hoppas du inte råkar ut för samma.

    Surfade runt och såg att man kunde "hacka kameran" föra att få den att rulla på bra, men jag lyckades inte med det... :-/
    Flyger: FT Spitfire (2015), FT Bloody Baron (2015), Scrachbyygd Me109, Scrachbyggd SAAB J22,
    I Flyghimlen: SU-27 ArtTech (2007), Cessna 182 ArtTech (2008), NineEagles Xtra 300 (2009), FW190 ST Models (2012),
    FT Bloody Wonder (2015) och J35 E-Domodels (2015).
    Pågående projekt: SAAB B18A


  5. #5

    Standard

    Evert: Det finns olika versioner som ser likadana ut.
    Jag är ganska säker på att dom bästa versionerna är #11 samt den nyare #16 som tråden handlar om.
    Dom kostar runt 30-40$.
    Dom billigare och sämre varianterna har just problem med lagg etc.

  6. #6
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Kardborreband funkar utmärkt på denna typ av kamera. Då kan du ju dessutom enkelt flytta runt kameran på planet. Tänk på tyngdpunkten bara..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #7
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
    Uhhh, jag beställde en som var som en bildnyckel. Bilden flyter på i typ 2 sek, sen fryser den 0,5sek, sen rullar den på 2 sek osv. Hoppas du inte råkar ut för samma.

    Surfade runt och såg att man kunde "hacka kameran" föra att få den att rulla på bra, men jag lyckades inte med det... :-/
    Jag påstår inte att det är orsaken i just ditt fall, men man kan få det problemet om man använder för långsamma minneskort.
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Kardborreband funkar utmärkt på denna typ av kamera. Då kan du ju dessutom enkelt flytta runt kameran på planet. Tänk på tyngdpunkten bara..

    Ja det är kanske den enklaste lösningen. Kanske placering på ovansidan, precis framför canopy och säkrat med några kraftiga gummiband.

    Den kamera jag valt är 808 #16 från säljaren "Eletoponline" på ebay. Väntar efter tre veckor på att den ska dimpa ner i brevlådan. Hoppas att den "bara" fastnat i tullen och inte kommit på villovägar.

    Var på Jula igår och köpte SDHC Micro-kort, 16 GB Class 6 av märket "Integral" (99:-). Lustigt, på hemsidan och förpackningen står det Class 4, men på själva kortet Class 6. Kontaktade tillverkaren som snabbt svarade att ibland lägger distributörerna ner snabbare kort av någon anledning!

    Tydligen är det kinkigt med denna kamera och vilket kort du väljer. Vi får se om det funkar.

  9. #9
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kör med en "läppstifts"-modell själv och löste det med en kniv

    Man behöver inte göra det så avancerat.

    Set till att balansera propellern för att minimera skakig och "vobblande" bild


    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cameramount.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	31,3 KB 
Id:	30784  

  10. #10
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wiciman Visa inlägg
    Kanske placering på ovansidan, precis framför canopy och säkrat med några kraftiga gummiband.
    Har haft min lilla kamera fastsatt på flera av mina plan med bara kardborre utan problem.
    http://www.youtube.com/watch?v=HZFp9...&feature=g-upl
    Även på hojen, 2 varv runt Gotland Ring, toppfart på rakan ca 150-170 med mitt gamla härke, men kameran satt som berget med bara kardborren..
    http://www.youtube.com/watch?v=Nk1LJ...&feature=g-upl
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Super SkySurfer 2400mm version av SkySurfer/Bixler
    Av Fluf i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 15:28
  2. Skysurfer / Bixler med lös motor
    Av Wiciman i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 21:03
  3. Bygga eget flyg
    Av Kasper Thurfjell i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 19:54
  4. Bygga eget flyg?!
    Av Dawson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 21:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •