Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hembyggd 9-cylindrig stjärnmotor

  1. #1

    Standard Hembyggd 9-cylindrig stjärnmotor

    Jag behövde få en PhotoShip One-rigg moddad till en helikopter. En bekant till mig är lärare inom verkstadsteknik på en skola och vi for dit och fixade dessa modifikationer, några metalldelar av olika form. Jag gick ju förstås runt o kikade lite och i ett av lärarrummen på några hyllor stod flertalet roliga grejer som denne byggt. Bland annat ett större lokomotiv (antagligen fungerande), en radmotor som ej var klar samt en 9-cylindrig stjärnmotor!! Bensin och fungerande!!! Tjusig pjäs! Allt CNC-fräst och hur det nu var gjort.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0066.jpg 
Visningar:	1477 
Storlek:	66,2 KB 
Id:	30778
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Jag behövde få en PhotoShip One-rigg moddad till en helikopter. En bekant till mig är lärare inom verkstadsteknik på en skola och vi for dit och fixade dessa modifikationer, några metalldelar av olika form. Jag gick ju förstås runt o kikade lite och i ett av lärarrummen på några hyllor stod flertalet roliga grejer som denne byggt. Bland annat ett större lokomotiv (antagligen fungerande), en radmotor som ej var klar samt en 9-cylindrig stjärnmotor!! Bensin och fungerande!!! Tjusig pjäs! Allt CNC-fräst och hur det nu var gjort.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0066.jpg 
Visningar:	1477 
Storlek:	66,2 KB 
Id:	30778

    Den där stjärnmotorn känner jag igen.

    Det ser ut att vara en J-5 Wright motor i skala 1:4. Ritningarna till den här modellmotorn är framtagna av den numera tyvärr bortgångne motorgurun Karl-Erik Olsryd.
    Motorn är på ca 125cc om jag inte missminner mig helt och har ett underbart ljud när den är igång vilket jag minns rätt.


    Göran

Liknande ämnen

  1. Stjärnmotor i en liten bil!
    Av DennanHMFK i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 07:21
  2. Super Cub 1/3 ( Twin eller Singel cylindrig?)
    Av Kamikaze i forum Metanolmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 21:34
  3. Stjärnmotor, ja tack!
    Av Zekee i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 19:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •