Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pojken med guldbyxorna

  1. #1
    Everts avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    233
    Jobb
    Kamikazeaspirant
    Klubb
    Electric Angels RC (FD. SKMFK)

    Standard Pojken med guldbyxorna

    Nån som minns "pojken med guldbyxorna" från 1975? Såg den igår igen. Kolla in detta klipp, alldeles mot slutet 2:35). Fy fasen vilka feta kärror det fanns på 70-talet !!

    Flyger: FT Spitfire (2015), FT Bloody Baron (2015), Scrachbyygd Me109, Scrachbyggd SAAB J22,
    I Flyghimlen: SU-27 ArtTech (2007), Cessna 182 ArtTech (2008), NineEagles Xtra 300 (2009), FW190 ST Models (2012),
    FT Bloody Wonder (2015) och J35 E-Domodels (2015).
    Pågående projekt: SAAB B18A


  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Ja, det var ju en fin dubbeldäckare, antagligen ihopknåpad från ritning, ingen "ARF" där inte. Den orange Crescent cykeln kände jag igen för en sån hade jag själv, mellan ca 12-15 år (då jag fick moped) trödde jag runt på en sån. När jag skulle flyga hade jag med mig allt på cykeln, det kunde vara min Graupner Taxi, Graupner Cirrus, ACE Mach-None, Graupner Bell 47G helikopter, diverse hembyggen osv fick åka i en väska på pakethållaren (och vingen under armen). Ibland fick jag följa med till stora flygfältet med nån som hade bil i klubben. Jag tycker inte det var så länge sen men det är det, tiden går fort.

    Den korta filmsnutten visar faktiskt rätt bra vad man hade för önskedrömmar som grabb i den åldern i mitten av 1970-talet: fotbollskor med dobbar, en läderpärla, radiostyrda flygplan, en fin cykel osv.

    Vad kan det ha varit för modell han kom ut med från hobbyaffären?
    Sopwith Pup? Sophwith Camel? Fast modellen han kommer ut med från affären har två sittbrunnar. Kanske är ett plan byggt efter eget huvud, utan nån direkt fullskala förebild.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2012-08-02 klockan 09:10.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Sen var det nog en tom kärra också för han balanserade den ju enkelt på huvudet och det gjorde man nog inte så lätt med en flygklar kärra av den storleken på den tiden. Men ett kul klipp var det - kanske speciellt för oss med RC-rötterna i den tiden.
    //Roger

Liknande ämnen

  1. Pojken med dom gröna...
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 09:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •