Reklam

 
Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 170

Ämne: Bästa FPV systemet för en rimlig summa?

  1. #41
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    följ Daddes (Rcexplorer) beskrivning på antennbygge så löser det sig.
    jag gjorde min clover på första försöket, tog svetstråd från farsans MIG, Skewen gjorde brorsan åt mig för att han ville pröva och den gjordes på första försöket med.

  2. #42

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Även jag gjorde en ganska enkelt men jag ser kvalitetsskillnad på bilden på en köpeantenn bluebeam helt klart.
    ska de bli riktigt bra får man nog vara extremt nogrann
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #43

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Helst ska man mäta upp dem efter tillverkning för att se att man fått till det. Med de korta våglängder vi kör med så blir det små toleranser.

    IBCrazy på rcgroups har funderat ut en enkel, billig VSWR-mätare som man kan bygga själv, instruktioner finns här:
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1555674

    Jag har funderat på att bygga en, men inte kommit mig för än.

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Som sagt så har jag redan kollat in HKs brillor, dom ligger också närmast varukorgen..

    Men hittade just dessa http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=287
    Enligt pappret verkar dom bra eller? dom hade väldigt bra upplösning.
    Mvh Sebastian

  5. #45

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bil sebbe Visa inlägg
    Som sagt så har jag redan kollat in HKs brillor, dom ligger också närmast varukorgen..

    Men hittade just dessa http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=287
    Enligt pappret verkar dom bra eller? dom hade väldigt bra upplösning.
    En liten inflikning bara, jag har ingen egen erfarenhet av dessa så fråga någon som har... Dock några grejer som jag läst om tidigare då jag var på väg att köpa dem.
    De brillorna skärmar inte av ljuset som andra, en del störs av det, andra inte. En del bygger in dem i skidglasögon.
    De hade iaf förut den egenheten att de visade en blå skärm istället för brus om man fick störningar i videofeeden. Jag vet dock inte hur pass störd man blir av detta, eller om det är fixat i nyare firmware.
    Kabeln som går mellan brillorna och styrboxen är ömtålig, men nu säljer de ju dem med den extra skyddshållaren och inbyggt batteri, så det problemet är väl ur världen.

    Tre detaljer bara, så du inte blir överraskad. Men som sagt, jag har ingen egen erfarenhet av dessa brillor. Överlag får jag ju säga att Rangevideos prylar är jäkligt bra.

    Vad jag läst mig till ska bilden vara kalas...

  6. #46

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Det står mellan dessa http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Goggles_.html och RangeVideos Head Play!

    På pappret är ju som sagt HeadPlay bättre än dom på HK. Är det upplösningen som allting handlar om?
    Dom skriver ju så här "The build quality and image quality of the HeadPlays is a class above Fatshark/Rvision/Foxtech goggles" försäljningstrick eller stämmer det?

    Jag vet inte ett dugg om för och nackdelarna mellan dom. Antar att dom är bra på olika sätt? Någon som vet något och har koll på läget?
    Mvh Sebastian

  7. #47

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Mycket handlar om vilka googles som passar just dig. så har du möjlighet att testa så gör det.
    jag kör fatshark och är nöjd och jag tror headplay är lika bra eller bättre men frågan är hur dom känns
    att ha på sig. det är något väldigt personligt.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Jag har ingen möjlighet att testa. Det är ingen här som kör FPV, o sedan verkar just dessa 2 video glasögon inte vara så vanliga.
    Mvh Sebastian

  9. #49

    Standard

    Kvaliteten på bilden i Headplay är enligt mig oslagbar. På Fatshark så varierar det och Foxtech ligger nog i nivån med Fatsharks nyare goggles. Av dessa är än så länge endast Headplay 800x600, de övriga har 640x480. Dock är Hedplay något mindre portabla även om det har blivit mycket bättre nu med liberator protector.

    True brillorna som säljs på HK är nog exakt samma som Foxtech AIO med dubbla mottagare och med en mycket bra headtracker.

    Dock har alla brillor värdelösa kontakter, jag fattar inte varför man nvänder så kassa kontakter på markutrustningen inom FPV. För en billig penning kan man hitta låsbara kontakter som fungerar mycket bättre utan en massa strul. Om inte annat så är dessa kassa kontakter en säkerhetsrisk som dock relativt enkelt kan åtgärdas.

  10. #50

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Så ni tycker att jag ska satsa på HeadPlay?
    Vad menar du med "mindre portabla" ?
    Och vad är det för låda med det röda skyddshöljet?


    Kontakterna går ju alltid att fixa, men får ju vara väldigt försiktig

    Om jag skulle köra med den "populära/berömda" security kameran, får jag alltså bättre bild i dessa glasögon än dom andra.?

    Har beställt denna http://www.sunsky-online.com/view/13...6+receiver.htm är det bara koppla in o använda?
    Mvh Sebastian

  11. #51

    Standard

    Den "röda lådan" är en vital del av brillorna och dit man ansluter AV-kanlar etc. Den innehåller även ett batteri.

    Ingen aning om vilken berömd security kamera du menar? Men ja, de här glasögonen har mycket bra bild dock syns ju detta bäst om man använder en bra kamera.

    Innan du använder det där videosystemet måste du läsa på så att du imte sänder på olämpliga frekvenser.

  12. #52

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Ber verkligen hemskt mycket om ursäkt för min dumma frågor, förstår att det känns som att prata med en vägg...

    Den röda lådan.. fixar alltså strömmatning och videolänken till brillorna. Men vad gör man med usb portarna då?

    Denna kamera är väll ganska vanlig. Tydligen den bästa/bland dom bättre man kan köpa för en billig slant.
    http://www.securitycamera2000.com/pr...-Menu-DNR.html

    Sänder på "olämpliga" frekvenser, kan du förtydliga det en aning? Det är ju fler på forumet som kör med just denna utan problem.
    Mvh Sebastian

  13. #53

    Standard

    Ett stort problem med 1,2/1,3GHz är att en del av kanelerna sänder på frekvenser som inkräktar på civilflygets navigeringssystem. För mig är det självklart att veta vilka dessa frekvenser är och undvika dessa, även om jag vet att en hel det struntar i detta.

    Kolla in www.pts.se och deras frekvensplan.

    Kameran verkar vettig även om jag inte använt den.

    USB-portarna är dels för uppgradering av firmware, finns säkert fler användningsoråden.

  14. #54

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Kameran säger många är vettig. Tyvärr fick jag Hem ett ex som inte ger någon bild. Fler som fått det?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #55

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ett stort problem med 1,2/1,3GHz är att en del av kanelerna sänder på frekvenser som inkräktar på civilflygets navigeringssystem. För mig är det självklart att veta vilka dessa frekvenser är och undvika dessa, även om jag vet att en hel det struntar i detta.

    Kolla in www.pts.se och deras frekvensplan.

    Kameran verkar vettig även om jag inte använt den.

    USB-portarna är dels för uppgradering av firmware, finns säkert fler användningsoråden.
    Hur vet man exakt vilken frekvens ens FPV grejer sänder på? Trodde det var 1280mhz o sedan hittar den bara en kanal ledig precis som med våra 2.4 sändare?
    Är det denna jag ska kolla efter? http://e-tjanster.pts.se/radio/frekvensplanen/
    Mvh Sebastian

  16. #56

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Läste igenom lite snabbt och förstår att du vill ha fpv brillor. De är kassa enligt min mening, det är 100x bättre att köpa en liten 7-9tums skärm och bygga en låda runtom du stoppar huvet i som solskydd, du får så galet mycket bättre bild och upplösning! Bara en liten 5tums skärm placerad framför sig utan någon låda runtom är bättre än brillor! Finns många billiga hd skärmar på ebay!

    Tips om du vill ha bättre bild!


    //Sebbe

  17. #57
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Va?

    Känslan med brillor går ej jämföra med att glo på nån monitor.. att det finns olika kvalite och upplösningar på både brillor och skärmar stämmer, men att säga att brillor är kass är att ta i... Sen beror det på vad man är ute efter när man flyger FPV.
    Jag började flyga FPV på en 7" skärm, som jag dessutom monterade förstoringsglas framför för att få större bild. Det blev bättre men var riktigt usel känsla jämfört med mina fatshark base glasögon som ger en helt annan inlevelse för min del. Bilden blir stooor!
    För min del är inlevelsen total med glasögon, med skärmen är det som att titta på ett youtubeklipp i mobilen, det kan vara intressant och hela den biten men jag är inte uppslukad av det på samma sätt.

  18. #58

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Du väljer exakt den frekvens du skall köra på i detta fall. inge frekvenshoppningar här.

    Sebbe???
    Skulle inte för allt i världen byta från googles till min liten skärm , det är ju ljusår ifrån varandra. inte ens med 10-12"skärm går det att jämföra. vad är det du har testat för googles ? får bara känslan av att du inte testat något av det som finns i dag ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #59

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bil sebbe Visa inlägg
    Hur vet man exakt vilken frekvens ens FPV grejer sänder på? Trodde det var 1280mhz o sedan hittar den bara en kanal ledig precis som med våra 2.4 sändare?
    Är det denna jag ska kolla efter? http://e-tjanster.pts.se/radio/frekvensplanen/
    Korrekt det är den man ska titta på. Kanalerna ligger samtliga på olika frekvenser så man måste kolla upp vilken frekvens respektive kanal ligger på innan man använder den. Detsamma gäller givetvis oavsett vilket analogt radiosystem man än använder. Detta gäller givetvis även 2,4GHz, förstår inte riktigt hur du menar med att det är samma?

    Jag hoppas innerligen att det inte är någon som sänder på DME-frekvenserna? Om man gör det ska man upphöra med det omedelbart. Man måste veta vad man har för utrustning och hur den påverkar andra innan den används.

    Håller nog med övriga om att det generellt är bättre bild i goggles med min 640x480 i upplösning än de 7-9" skärmar som oftast har lägre upplösning än detta. Skärmarna har dessutom ofta widescreen som knappast ökar bildkvaliteten, snarare tvärtom. Men om någon känner till en bra 7-10" skärm men 800x600 i upplösning och som dessutom inte är widescreen och inte heller drabbas av bluescreen så vet jag att det är många som är intresserade.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2012-09-16 klockan 19:21.

  20. #60

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    271
    Jobb
    Går i skolan, har som sysselsättning Bilar o Flygp

    Standard

    Det blev Headplay kombot
    Det enda som står på listan nu är kameran och antenner

    Tack allihopa för all hjälp! Utan era tips/rekommendationer så skulle jag sitta med True brillorna från HK! Tror detta kommer bli mycket bättre!
    Mvh Sebastian

Liknande ämnen

  1. bästa fpv flygplanet
    Av kamelkungen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 12:26
  2. Bästa OSD?
    Av kamelkungen i forum FPV OSD
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 09:03
  3. Systemet havererade så jag la ut en gammal film till dom som vill. =)
    Av thimmy i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 21:54
  4. K.E.R.S - systemet i Formula 1
    Av Delta i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 20:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •