Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 86

Ämne: En nybörjare bygger utan ritning

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard En nybörjare bygger utan ritning



    Har lurkat runt här lite och tänkte göra mitt första bygge. Jag såg på när min kusin flög sitt hemmabygge och frågade lite försynt om vad det innehöll samt vad sändare+mottagare kostade. Det ville sig inte bättre än att jag nu satt igång med ett hemmabygge och det är mitt allra första modellflygplan någonsin. Inga ritningar utan byggs med feeling och ögonmått då det blir roligare och lite spännande. Kommer den flyga? vet ej men jag hoppas den flyger bra och snällt då det blir mitt första plan i luften någonsin med. bild 1,2 och 3 är den första vingen och min mall som jag skar efter med min hotwire som jag byggde 1 timme innan. bild 4 är de "färdiga" vingarna sida vid sida. kommer krävas lite mer jobb med slipblocket och sen ska det kläs med tidningspapper och nedvattnat PVA-lim. Sista bilden är flygkroppen som också kräver en del slipande men bara för att få den symmetrisk då jag inte vill lägga ner för mycket tid på kosmetika då jag kommer krascha den vid något tillfälle. Ska bygga stabilisator och skevroder men nöjer mig med denna post i början då jag varken har erfarenheten eller kunnandet för att slänga ihop ett plan på en eftermiddag.
    Senast redigerat av Verrak den 2012-08-07 klockan 16:52.
    Experimental and Alternative Application Flyer(EAAF)

Liknande ämnen

  1. Ompa bygger Cub
    Av Ompa i forum Byggdagboken
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 12:30
  2. Gullan Bygger!
    Av Gullan i forum Bilar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 18:52
  3. Airbrushskola - Av nybörjare FÖR nybörjare
    Av Smajly i forum Allmänt och Tips
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 11:41
  4. Henry bygger....
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 21:57
  5. Så här bygger man en stor jet!
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 20:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •