Tja!

Tänk på att koppartråden är väldigt mjuk. Du kommer att kunna sätta ihop antennen snabbare men vid minsta hårda landning eller stöt mot antennen kommer den att deformeras och se ut som en påse skridskor. Är du i stockholmsområdet så kan du få hur många meter som helst av 0.8mm MIG tråd av mig. Fördelen med den är att den är mycket hårdare och står emot en del mer. Jag har lagat mina antenner en del men då oftast genom att försiktigt böja den del som fått sig en liten deformation sen är det bara att köra igen.

Jag testade lite olika firmwares till mina HeadPlay och tyckte att det blev värre än vad det var innan. Helt plötsligt kunde man inte se all info från OSDn i glasögonen men man såg brus hur bra som helst.

Testade;

1.18r - "digitalt brus" 20fps hela tiden
1.20r - Ingen signal
1.21r (50hz och 60hz versionen) - Snyggt analogt brus men viss fps degradering efter avbrott + att nedre OSD infon inte syntes och OSD texten flimrade.

Detta var ungefär vad jag kom ihåg sen sist. Jag skaffade ett nytt kort till Liberatorn i höstas så jag trodde att de gjorde nån skillnad men det verkar inte så.

Ska testa mer!

Mvh,
Calle