Hej, kör en axn floater med vanliga 3s lipo'n.

Mitt problem: Laddarna och batterierna tenderar att brinna upp för mig. Jag har försökt reda ut vad som går fel, men har inte fattat hela svängen med spänningar, mAh osv. Vet iofs inte om det är det som är felet eller om jag bara har otur.

Jag har 2 batterier för tillfället: 2200 mAh, och ett annat som det inte står något på, gissar 1000 mAh.
Jag har haft ett antal laddare: men den enda som överlevt är en som har output 450 mA.
Flera laddare och ett par batterier har överhettats/brunnit/börjat ryka eller blivit helt sinnessjukt varma osv. Precis nyss rök en laddare på 1000mA. Den började ryka direkt när jag satta in den i väggen (utan batteri inkopplat) och sen bara slocknade den när jag testade ladda ett batteri lite senare.

Själv tycker jag att mina billiga lipo-laddare håller förvånansvärt dålig kvalitet i många aspekter. Läge att köpa en kvalitetsladdare kanske...

Nu till frågan: Ska jag kunna ladda 2200 och 1000 mAh-lipo's med mina laddare på 450 resp 1000 mA i utström? Vad är det man måste ta hänsyn till när man ska köpa laddare?

tack för det, ha det gött //albin