Hej,

Har precis börjat flyga och det har gått bra en lång stund. Men nu på senare dagar har min jag tappat kontakt med mitt plan 3 ggr och kraschat.

Har flugit en del fpv och vid 2 flygningar som slutat med krasch har jag varit långt över 500m bort. När jag dock ska landa, ungefär 20 m bort från mig vid nån enstaka meters höjd har jag tappat kontakt och planet har störtat.

Vid ett annat tillfälle flög jag utan fpv-gear. Likaså då tappade jag kontakten med planet och den gled ut över skogen för att sluta i krasch.

Har fräscha batterier i både planet och sändaren så kan verkligen inte förstå vad det är som händer. Det här
är sändaren och mottagaren jag flyger med. (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...de%5F2%5F.html)

I planet sitter en ESC på 20A och jag flyger med 3s 20c 2022mah batteriet. Är det några konstigheter? Vet inte riktigt hur man bestämmer vilken typ av ESC man ska ha nämligen. Förstår att sändaren är av riktigt dålig kvalité men tycker ändå det är konstigt att de alltid fungerar på väldigt långa avstånd men att de kan tappas sådär på så korta avstånd.

Idéer någon? Förslag på grymma sändare/mottagare är jag också nyfiken över. Nåt man kan växa i gärna.