Tjenare på er alla modellflygare.
Under modellflygveckan hos MFK Jupiter i Luleå i år så ställde några leverantörer av R/C ut och visade nya prylar. En av dem var Mikael Larsson som precis startat upp www.MLhobby.com. Mer att läsa om honom finns HÄR.
Hursomhelst såg jag en modell som direkt föll mig i smaken. Det visade sig vara en helt nyutvecklad kärra med det hala namnet Slick 540, 55". Modellen är 1400mm i spännvidd och skall väga in under 2,5 kilo med 4 cells accar.

Nu tänkte jag att det kan vara lite roligt för er att se när jag bygger något annat än stickor-&-strån-modeller

Modellen kom väl packeterad och det är mycket tillbehör med. Till och med CA-lim och epoxi låg medpackat. Jag valde den lite mer europeiska färgsättningen. Det finns även en gul/blå/röd med lite mer kinesisk konstnärsådra om man istället önskar det...
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Slick 540 03.jpg 
Visningar:	643 
Storlek:	175,2 KB 
Id:	31228

En liten närbild på alla tillbehör. Notera de fina roderoken som är frästa i glasfiber. Det kommer mer detaljbilder på alla länkar och horn senare.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Slick 540 04.jpg 
Visningar:	666 
Storlek:	205,9 KB 
Id:	31229

För att få i roderhornen i skevrodren på samma längd filade jag en likadan klack på båda. Då slipper man sitta och mäta medan limmet härdar. Nu var det bara att smeta på epoxy och trycka i dem i hålen.
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Slick 540 05.jpg 
Visningar:	644 
Storlek:	74,8 KB 
Id:	31230

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Slick 540 09.jpg 
Visningar:	626 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	31231

Fortsättning följer...

mvh
Marcus