Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Super SkySurfer 2400mm version av SkySurfer/Bixler

  1. #1
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard Super SkySurfer 2400mm version av SkySurfer/Bixler

    http://www.bananahobby.com/super-sky...0099-prd1.html





    Den är STOR! Blev ju nästan lite habegär på dendär efter ha flugit med Bixler i några månader...

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    http://www.bananahobby.com/super-sky...0099-prd1.html





    Den är STOR! Blev ju nästan lite habegär på dendär efter ha flugit med Bixler i några månader...
    Beställde ett för ett antal veckor sedan och idag fick jag svar på varför det inte dykt upp

    Jag hade beställt några LiPos också men sedan i maj så transporterar tydligen inte USPS dessa internationellt längre.

    Nu är det äntligen på väg efter att accarna plockats bort från ordern

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Såg en bild på en hård noskrash med denna, resultatet var närmare brasved. Inte alls lika tålig som de minde SS/Bixler.

    Ser fram emot recension när den kommer. Framför allt styvhet i kroppen och vingar är jag nyfiken på

  4. #4

    Standard

    Frågan är vilken som är bättre....Skywlker eller denna

    Jag tippar på SKywalker med 1900vingen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Frågan är vilken som är bättre....Skywlker eller denna

    Jag tippar på SKywalker med 1900vingen
    Beros nog lite på vad man är ute efter, tror nog SW1900 är bättre på långsamma flygningar och tightare manövreringar medan SS2400 kan nog vara rätt läcker för lite mer soaring kanske till och med lite termik?

    SW1900 har nog avsevärt smidigare plats för att placera elektroniken jämfört med den tub SS2400 är.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Frågan är vilken som är bättre....Skywlker eller denna

    Jag tippar på SKywalker med 1900vingen
    Beställde en av varje så får man utvärdera lite När det gäller Skywalkern blev det den nya 1880, Condor.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Sickan den 2012-08-24 klockan 14:29.
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  7. #7
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Sickan - "Snälla håll oss postade" som det heter i staterna

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Sickan - "Snälla håll oss postade" som det heter i staterna
    Jag lovar Skywalkern fastnade i tullen så jag skickade in mitt EORI-nummer i onsdags. Hoppas på leverans till veckan.

    --
    S

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  9. #9

    Standard

    Har hämtat ut Skywalkern nu och gjort en snabbesiktning och den har klarat transporten helt utan skador

    På torsdag ska jag gå igenom leveransen lite mer noggrant


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #10

    Standard

    Är det från Banana Hobby du har beställt eller hittat annan försäljare ? Läste nån gång på RC Groups att man skulle hålla sig borta ifrån banana hobby.


    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Har hämtat ut Skywalkern nu och gjort en snabbesiktning och den har klarat transporten helt utan skador

    På torsdag ska jag gå igenom leveransen lite mer noggrant


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    Är det från Banana Hobby du har beställt eller hittat annan försäljare ? Läste nån gång på RC Groups att man skulle hålla sig borta ifrån banana hobby.
    Det är från Banana - Läste också några sådana postningar på forum, men också en del positiva. Det är väl så världen är

    De har varit trevliga och hjälpsamma när jag pratat med dem så nu är det bara leveransen som saknas, borde anlända till veckan.

    --
    S

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Sickan - "Snälla håll oss postade" som det heter i staterna
    Idag dök Super Sky Surfern upp Gjorde endast en snabb koll och allt var helt skadefritt, föredömligt packat

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sickan Visa inlägg
    Idag dök Super Sky Surfern upp Gjorde endast en snabb koll och allt var helt skadefritt, föredömligt packat

    --
    S


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Va ???? Det är ju flera veckor sen du beställde den fick jag för mig. Fanns det inte på lager vid beställningstillfället ? Jag hatar beställa och betala för grejer som man måste vänta i flera veckor på...........otålig som man är

    Blir det några bilder från bygget ? Och gärna synpunkter efter den första flygningen.

    Själv så väntar man på att Bixler v2 dyker upp här.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    Va ???? Det är ju flera veckor sen du beställde den fick jag för mig. Fanns det inte på lager vid beställningstillfället ? Jag hatar beställa och betala för grejer som man måste vänta i flera veckor på...........otålig som man är

    Blir det några bilder från bygget ? Och gärna synpunkter efter den första flygningen.

    Själv så väntar man på att Bixler v2 dyker upp här.

    Det berodde på ett par olika saker att det dröjde, det ena var mitt fel. Jag hade angett fel mailadress, slagit ihop två olika till en . Det andra var att jag lagt med ett par LiPos i beställningen och posten i USA transporterar sedan juli inte dessa längre. Lösningen var att plocka bort dem från ordern men det fick jag ringa för att få gjort.

    Bilder på bygget och första flygningen kommer, ska bara hitta lite kvalitetstid i garaget Måste bara säga att vingarna är enorma!

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  15. #15

    Standard Super SkySurfer 2400mm version av SkySurfer/Bixler

    Regn Men jag har i alla fall fått fingrarna ur och börjat montera ihop Skysurfen.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  16. #16
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Härligt, gott att du fick hem den Kör lite unbox, mätning på dv. kroppsdelar (av planet såklart fåntratt). Brister i konstruktionen som 1. måste åtgärdas innan flygning, 2. som är nice to have modifikationer när man ändå är i farten etc.

Liknande ämnen

  1. Super Skysurfer 2.4m
    Av Sickan i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 08:16
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 15:36
  3. Renovera motor(kablar) till Skysurfer?
    Av Wiciman i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 09:56
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 01:22
  5. Skysurfer / Bixler med lös motor
    Av Wiciman i forum Elmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •