Reklam

 
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 90

Ämne: Multiplex EasyStar 2 FPV

  1. #41

    Standard

    Beställde 2 st extra servon, inser att radion är enkel men jag tänkte inte ha den så länge innan jag byter upp mig, dessutom kostade den endast $28.

    Kände att jag ville beställa grundprylarna så jag kommer in snabbare i FPV-träsket :-)

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    Du missade väl inte att det behövs 2st servo för att kunna använda sig av flaps ? Men visst, det går att börja utan flaps.....
    Nu är ju beställningen gjord så det är inte mycket att snacka om men jag skulle lägga till 30$ och hellre köpa Turnigy 9x radio...
    Ja flaps behöver man verkligen inte.. du pratar om skevroder antar jag??
    Dessa behöver/måste man inte heller.. många plan som inte har det fast det blir lite roligare att flyga med skevroder. Klart en smaksak som mycket handlar om vilken flygstil man har och vad för manövrar man tänkt sig kunna göra med planet..

  3. #43

    Standard

    Nej, jag pratade om flaps.

    Bixler 2 är förberedd för flaps men i kitet som Perlan beställde ingår INTE servon som behövs för att använda sig av flaps...Skevroder ingår som standard och därför finns även skevroder servo i paketet.

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Ja flaps behöver man verkligen inte.. du pratar om skevroder antar jag??
    Dessa behöver/måste man inte heller.. många plan som inte har det fast det blir lite roligare att flyga med skevroder. Klart en smaksak som mycket handlar om vilken flygstil man har och vad för manövrar man tänkt sig kunna göra med planet..

  4. #44

    Standard

    De finns väl knappast något plan som inte har skevroder? Däremot så kan man ju skita i sidorodret..

  5. #45

    Standard

    Vågar man säga att jag inte vet vad som är vad......... Newbie som man är

  6. #46

    Standard

    Någon som har erfarenhet av Bixler 2:an? Eller blir jag först?

  7. #47

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    easystar version 1 har väl inte skev som orginal, då krävs det snitt och fler servon.
    skulle inte vilja ha easystar eller bixler eller liknande utan sidroder,
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #48

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Perlan Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av Bixler 2:an? Eller blir jag först?
    Om dina tester blir positiva så köper jag också
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #49

  10. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    Nej, jag pratade om flaps.

    Bixler 2 är förberedd för flaps men i kitet som Perlan beställde ingår INTE servon som behövs för att använda sig av flaps...Skevroder ingår som standard och därför finns även skevroder servo i paketet.
    Aha, såg det på bilden nu.
    Det var nog bara jag som tog för givet att på en liten, lätt EPO elseglare är det helt onödigt med flaps.

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    De finns väl knappast något plan som inte har skevroder? Däremot så kan man ju skita i sidorodret..
    Sidroder på en seglare skulle inte jag heller vilja vara utan.. särskilt inte om det är meningen att man tänker ha den till flygfoto eller nått sånt.. Och sidroder tillsammans med skevroder kan man göra många roliga manövrar.

  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    personligen skulle jag gärna ha flapsen också. använder mina skev som flapsar ibland
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Perlan Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av Bixler 2:an? Eller blir jag först?
    1an har jag erfarenhet av. Den är trevlig och stryktålig. Om det är något monterat i fabrik så trippelkolla det, jag har haft flera limningar som gett sig. Det jag reagerar på är att man gjort nosen större på 2an, personligen så har jag kapat ner nosen nästan 6cm för att förbättra synfältet vid fpv flygning.

    Sent from my GT-P3113 using Tapatalk 2

  13. #53

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Jag kör med flaps på min FPVRaptor, det gör den busenkel att kasta upp. Utan flaps fick jag inte ens upp den i luften men det kan ju bero på att jag är kass...
    Kör med lite flaps vid landning också så blir det lugna och fina landningar.
    Vet inte hur Bixlern är men saknar den rodergångjärn skulle jag skära loss rodren och sätta dit det alternativt tejpa rodren.
    Finns många modeller som saknar sido- eller skevroder, men det är ju roligare att flyga med skevroder.


    Skickat från min Commodore VIC-20 via Tapatalk
    Senast redigerat av flunk den 2012-08-31 klockan 14:01.

  14. #54

    Standard

    Utan skevroder så svänger väl planet mer eller mindre som en bil? hur får man planet att göra en roll utan skevroder?

  15. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Utan skevroder så svänger väl planet mer eller mindre som en bil? hur får man planet att göra en roll utan skevroder?
    Hehe.. ja det blir allt utom snyggt.
    Man kan t.e.x dra höjd och sen fullt sidroder.. har man tur tippar planet över.. som sagt blir det allt utom snyggt.. Ställ upp utslagen på sidrodret så mycket det går..

  16. #56

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    En bixler version 1 är inte direkt gjord för att rollas trots att den har skev så blir det inte så roligt ändå
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #57

    Standard

    då e det bara att beställa Bixler 2 och 2 st extra servon så blir det klart !



    jo, jag har beställt Bixler 2 igår, nu e det bara en lång väntan på en leverans.....synd att den inte finns att beställa ifrån HK-DE varuhuset.
    Om Bix 2-an flyger som det ser ut på videon ovanför så blir jag överlycklig.....ärligt talat har jag svårt att tro det finns så mycket power i motorn som sitter i Bix2-an. Kanske blir att byta den som jag gjorde med min Bixler 1

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    personligen skulle jag gärna ha flapsen också. använder mina skev som flapsar ibland

  18. #58

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Dom borde tänkt på motor när dom konstruerade v2 med tanke på hur dåligt drag det Vad i ettan. Jag kör ettan övermotoriserad men det märks ju tyvärr lite väl tydligt på flygtid

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #59

    Standard

    Läste på rcgroups.com att det fanns en lämplig prisvärd motor att ersätta orginalet med. Dock behöver ECU'n bytas till en större då.

  20. #60

    Standard

    Jag använde mig av den här lösningen för att montera motor i min Bixler v1. Snabb och enkel byte av motor vid behov, kostnad 16$.

    Om möjligt så kommer jag montera motor på samma sätt i min kommande Bixler v2....rekommenderas !


Liknande ämnen

  1. steget efter Multiplex Easystar
    Av marcusssfl i forum Segel och Hang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 11:09
  2. Multiplex cockpit MM och Multiplex europa 35 mhz
    Av fortuna i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 12:22
  3. Multiplex easystar
    Av Joha i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 13:20
  4. Såhär ser min FPV easystar ut
    Av seaQ i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 17:41
  5. Multiplex Easystar med 2,4GHz videolänk setup (FPV)
    Av Impulze i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •