Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: MP Twister

  1. #1

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard MP Twister

    Jag blev sugen på en Twister på El e fantastiskt där jag träffade Uno Andersson som hade en välflygande sådan, sagt o gjort en sådan beställdes och genomtänkta med en otrolig passform satte jag ihop den på någon dag och så här blev resultatet.
    Det är originalsetup i den till att börja med...

    /Roffe
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3023.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	156,5 KB 
Id:	31468   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3022.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	151,0 KB 
Id:	31467   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3018.JPG 
Visningar:	100 
Storlek:	234,4 KB 
Id:	31464   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3021.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	136,4 KB 
Id:	31466   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3016.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	108,2 KB 
Id:	31463  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3015.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	31462   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3020.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	75,1 KB 
Id:	31465   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3012.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	63,2 KB 
Id:	31461  
    Senast redigerat av puggen den 2012-08-26 klockan 21:24.
    Flyg fort och lågt

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Snyggt målat!!! Den kommer Du få mycket glädje av. MVH Uno

  3. #3

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Tack Uno, var det så att du hade annan fläkt och 4s acce i din...jag tänker provflyga den med originalsetupen, kanske det blir i morgon
    Flyg fort och lågt

  4. #4

    Standard

    Jag flyger min MP Twister med orginalsetup på motor samt 2200mAh 3 cell, med accen så långt fram det bara går så balanserar den rakt på CG.
    Med denna setup så flyger den 5-6 minuter på varierande gas, drar man på fullt så har man kanske 3 minuter i luften.
    Den flyger hur snällt som helst men den har en lustig egenskap att man får jobba med den i svängarna om man flyger sakta, då den hela tiden vi återgå till planflykt, likt en trainer.
    När du skall landa så dra av gasen helt långt bort från fältet och den seglar sakta in.
    mycket nöje

  5. #5

    Standard

    Samma här, dvs kör orginalsetup med 3S2200-2650 packar. Min bjuder inte på överraskningar mer än att det blev lite större roderutslag än manualen angav och den är ruskigt kvick på rollen. Det märks även vid långsammare flyg i byiga vindar, såpass att jag nog kommer sätta i någon stabilisering/gyrokontroller i den. Fö. är den riktigt trevlig att flyga och stabil som mpx brukar vara.
    www.youtube.com/watch?v=XgDl6HtOwYE
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Jag fick råd av säljaren att köra originalmotorn på 4S. Det gick inte så jag satte i en HET 20W och 4S och det var ok. Senare fick jag en R/C Lander 70 mm med 3500 kv över. Den är lite tyngre så det passade bra med ett 4000Mah 4s och det flyger jag med fortfarande. Jag har ett billigt gyro från HK på skevrodren som dämpar ut wingrocking något när det blåser. MVH Uno.

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Körde standard på min, men skall kasta i Wemotech setupen på 4s. Kanonkärra faktiskt, synd bara att sidrodret saknas
    Använder inget gyro på min alls, och kommer inte köra det heller. (flaxar även en liten Evader som går som ett skållat på 4s.. utan gyro där också , inga problem alls. )

    men helt original är det en helt okey kärra, kasta iväg och flyg bara. Går inte våldsamt fort utan mer lagom och flyger riktigt bra. Ha skoj!

  8. #8

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Jag skulle provfluget den i kväll men det blåser som tusan här i Växjö så det får bli i morron kanske.
    Setupen blir som jag skrev tidigare original till att börja med, hade den funnits som verklig förebild hade det säkert varit en kärra som gått kanske 8-900 km/tim och då ska den ju inte gå så fort som modell. Prioriteringen är nog att den flyger fint..

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  9. #9

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Då är maiden avklarad, i går kväll på ett alltför blåsigt Smålanda kom den upp i luften Man kan väl säga att i originalsetup så är det något för lite kraft i den framför allt när det blåser en del, men den får nog vara så ett tag, hur som helst skoj var den att flyga.
    En liten snutt film blev det på första kastet, resten i filmen är ren bonus...

    http://www.youtube.com/watch?index=1...WU14pMvY&gl=SE

    /Roffe
    Senast redigerat av puggen den 2012-08-29 klockan 10:24.
    Flyg fort och lågt

  10. #10

    Standard

    Såg ut att gå hur bra som helst, håller man fart på den så biter inte vinden så mycket. Det är väl när man vill uppåt som det där, kan det vara typ 0.8, kraftförhållandet inte räcker till.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #11

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Såg ut att gå hur bra som helst, håller man fart på den så biter inte vinden så mycket. Det är väl när man vill uppåt som det där, kan det vara typ 0.8, kraftförhållandet inte räcker till.
    Ja det visade ju sig i en stigning så vek den sig i blåsten, jag är helt övertygad att det blir en kul maskin när den blir intrimmad efter första försöket..

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

Liknande ämnen

  1. Multiplex Twister
    Av QatHome i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 19:57
  2. Multiplex Twister
    Av ojonod i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •