Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Laddning av flygacc via apteringskontakt samt inkoppling av mottagare

  1. #1

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard Laddning av flygacc via apteringskontakt samt inkoppling av mottagare

    Håller på med ett bygge... och för att hoppa direkt till mitt problem så är frågan som följer.

    Har ordnat en "slinga" på batterianslutningen så att jag sas apterar kretsen med en Deans-kontakt. Tänkte dock inte så långt att kolla så det går att ladda via den också. Insåg inte förrän nu att laddströmmen ju isf kommer att gå genom ESCen också. Är det möjligt att ha det så?

    Vidare hur gör man för att kunna koppla in mottagaren med en strömbrytare utan att för den skull ansluta motorn. Har införskaffat en kontakt som ska göra det möjligt men fattar inte hur det ska gå till!

    Vore bra med lite råd...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	apteringsplugg.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	32,2 KB 
Id:	31412  

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Svar nej, det går inte att ladda från din Deans. Du får koppla som i mitt exempel i stället
    Din strömbrytare är troligen för metanolflyg eller bensinflyg där du inte har ESC utan separat mottagarbatteri. Då kopplar man brytaren mellan valfri ledig kanal i mottagaren och batteriet.
    Se min bild från hobbyking sist http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...em_Switch.html

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Deans för laddning och armering.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	9,0 KB 
Id:	31431

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	OR022-00501(2).jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	54,1 KB 
Id:	31432
    fredrik

  3. #3

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Misstänkte det men tack iaf Jag kommer åtminstone vidare! Bara att fixa en deans till för laddningen då. Hittade en lösning på RCGroups som var "snygg" med sep brytare för strömförsörjning av esc och mottagare men det bygger på separat BEC för den kretsen. Jag tror dock inte jag bryr mig om det utan nöjer mig med laddning/aptering.

    Nu hade jag precis limmat fast en bit ply för deansgenomföringen och borrat hål i kroppen nåja bygget har varit med om värre saker...

Liknande ämnen

  1. inkoppling av bränsletank?
    Av senmathal i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 23:59
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 15:15
  3. Inkoppling av skevroder
    Av PW i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 17:36
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 19:40
  5. inkoppling acc till mottagare
    Av loop i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 08:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •